Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#375
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 31. august 2020, klokken 13:04
Vet ikke om dette har blitt publisert før, men de harde fakta er:
L 465
B 188
H 162
Hengervekt 1200 kilo


Det var informasjon de kom med 7.mai ;) det vi lurer på nå er om de får gjort noe med hengervekten i den endelige spcen.
https://www.skoda-storyboard.com/en/innovation/a-glimpse-of-the-skoda-enyaq-iv-rear-wheel-drive-five-levels-of-performance/

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil


Eier: Enyaq 85X - after Elon went crazy
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

Stikkkontakt

I all sin prakt.
RSen var j..la tøff.  Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

turfsurf

Vet ikke helt hva jeg synes om det dashboardet, ble jo rene spisebordet jo. Men, veldig praktisk formfaktor, vil nok bli populær i Norge. Synes den ser litt "overlesset" ut dog. Det dukker vel opp noen bedre bilder etter hvert.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

#378
Det er jo en "cab-forward" design, så dashboardet blir stort. Til gjengjeld får du mer romfølelse med lenger avstand til frontruta.

Det jeg synes er riktig ille på disse bildene er den heslige grillen - lever i håpet 7 timer til at de moderniserer seg litt vekk fra -96 Octavia...

Litt skuffet over manglende 3 individuelle seter bak i en bil som ser ut som en MPV mer enn en SUV.

Forstår ikke hvorfor frontlysene skal ha et overheng som gjør at fanger/lykt-overgang ikke blir flush, det må jo ha en viss luftbrems-effekt? e-tron har også dette.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

turfsurf

Sitat fra: daktari på tirsdag 01. september 2020, klokken 11:16
Det er jo en "cab-forward" design, så dashboardet blir stort. Til gjengjeld får du mer romfølelse med lenger avstand til frontruta.

Tenker mere på den biten som er under skjermen, som er dratt innover i kupeen. Blir veldig massivt. Begge bilene våre er "cab-forward", men har ikke en slik design. Liker bedre når skjermen blir flytende over dash.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

espenri

Er det ikke veldig likt Octavia 2021 da? Ser ikke så galt ut der, den leppa under gjør jo at man har enda enklere tilgang til knappene som sitter under skjermen. Så lenge ikke det blir for langt frem til skjermen når man skal bruke den, og den ikke er i veien for sikten så har jeg ikke noe i mot løsningen her.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

daktari

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 01. september 2020, klokken 12:20
Sitat fra: daktari på tirsdag 01. september 2020, klokken 11:16
Det er jo en "cab-forward" design, så dashboardet blir stort. Til gjengjeld får du mer romfølelse med lenger avstand til frontruta.

Tenker mere på den biten som er under skjermen, som er dratt innover i kupeen. Blir veldig massivt. Begge bilene våre er "cab-forward", men har ikke en slik design. Liker bedre når skjermen blir flytende over dash.
Ja, skjønner nå. Enig, ser rart ut på det bildet, blir unødig trangt av det.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

tornaldo

Sier i presentasjonen at den lader fra 5-80% på 38 minutter. Det betyr vel ca 90 kW i snitt. Det er i så fall ganske brukbart.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

pers1

 Du kan ikke vise dette vedlegget.  Du kan ikke vise dette vedlegget.  Du kan ikke vise dette vedlegget.  Du kan ikke vise dette vedlegget.  Du kan ikke vise dette vedlegget.
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Stikkkontakt

#384
Pris I Tyskland
50iV 33.800
60iV 38.850
80iV 43.950
Alle priser er inkl 19% moms og før eventuell sponsing.
Med dagens kurs tilsvarer det 384.000 kroner for 80iV.
For øvrig har toppmodellen 1400 kilo hengervekt.

makki

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 01. september 2020, klokken 20:00
Pris I Tyskland
50iV 33.800
60iV 38.850
80iV 43.950
Alle priser er inkl 19% moms og før eventuell sponsing.
Med dagens kurs tilsvarer det 384.000 kroner for 80iV.
For øvrig har toppmodellen 1400 kilo hengervekt.

priser er vel bakhjul drift?

ChrisEL

Noen som vet når RS-versjon blir tilgjengelig?

torkildr

#387
Full prisliste er lagt ut nederst på https://www.skoda-auto.no/modeller/enyaq-teaser/enyaq-iv

Startpriser ser ut til å være:
iV50 348.520
iV60 408.520
iV80 449.520
iV80X 478.520

Oooog der var den borte. Lagt ved her  ;)

AJ82

Sitat fra: torkildr på tirsdag 01. september 2020, klokken 20:09
Full prisliste er lagt ut nederst på https://www.skoda-auto.no/modeller/enyaq-teaser/enyaq-iv

Startpriser ser ut til å være:
iV50 348.520
iV60 408.520
iV80 449.520
iV80X 478.520

iV80X er da med 4x4?

A.J.
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Dieselgubben

80X'en havner raskt på 550' før vinterdekk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA