Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

torlie

Ser absolutt lovende ut denne, spenstig front. Jeg antar likevel den aggressive fronten mulig er forbeholdt vRS utgaven.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Svolar



Finnes det noen specs for bakseteplass, bagasjerom etc.

telcontar

Sitat fra: Svolar på onsdag 12. august 2020, klokken 10:59


Finnes det noen specs for bakseteplass, bagasjerom etc.

Baggasjerom skal være 585l i følge små nyhetene de slipper på twitter. Akselavstand er samme som på id.3, altså 277cm, så vil tro at det blir minst like romslig der.

Stikkkontakt

 Syns den har en del til felles med BMW X1/X2.
Pen bil

Du kan ikke vise dette vedlegget.

batterimannen

 Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Unified86

2006 BMW E91 M-Sport
2021 BMW IX3 FC - Leveres uke 30

Radial

Kjenner flere Flåklypa-bilder av denne bilen bare irriterer egentlig🙄

1.sept får vi se sakene.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Ledam

Dette må bli bra!

Sitat fra Skodas norske hjemmeside:

Proporsjonene er derimot endret sammenliknet med tidligere SUV-modeller: ENYAQ iV har kortere overheng og lenger taklinje. Det gir et svært dynamisk utseende, og gjør den i ordets rette forstand til et «romskip»

Her snakker vi antakeligvis laaang rekkevidde. Til månen og tilbake?

Counterpointer

De bildene må være med svære hjul (23'?)

Blir en helt annen bil med 18' -20'!

Unified86

#325
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 13. august 2020, klokken 00:57
De bildene må være med svære hjul (23'?)

Blir en helt annen bil med 18' -20'!
ID.3 selges med 20", og ID.4 kjører rundt på 21" i Tyskland om dagen ref.
https://www.youtube.com/watch?v=0XtUuOG9h8M, så meget sannsynlig at det allerede er planlagt 21" for produksjonsmodellen. I så tilfelle regner jeg med at også Enyaq vil tilbys med 21":)
2006 BMW E91 M-Sport
2021 BMW IX3 FC - Leveres uke 30

batterimannen

Jeg kommer til å velge så smale hjul som mulig. Mindre forbruk, mindre støy og mer behagelig kjøring. Vinn, vinn, vinn  ;D
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

torlie

#327

Vi håper du og dine har hatt en fin sommer, og at batteriene er ladet opp og klare for tidenes høst for ŠKODA. 1. september og verdenspremieren på ŠKODA ENYAQ iV er like rundt hjørnet, og her kommer oppdatert informasjon om hva du kan forvente deg når vi åpner for bestilling av vår helelektriske familie-SUV.

Salgsstart
Selve salget vil foregå i en digital bestillingsløsning som åpnes gruppevis basert på kønummer. Den første gruppen får tilgang til bestillingsløsningen onsdag 2. september kl. 09:00. Detaljert oversikt over hvordan salget vil foregå vil du motta senere i august. Prislister og informasjon publiseres samtidig på skoda.no tilgjengelig for alle.
Både bakhjulsdrift og firehjulsdrift bestillingsklart fra 2. september

Det er mange som gleder seg til å bestille sin ŠKODA ENYAQ iV, og vi i ŠKODA Norge gleder oss til å bistå deg med å bestille akkurat den bilen du ønsker deg. Når det i september åpner for bestilling, blir det mulig å bestille ŠKODA ENYAQ iV både med bakhjulsdrift og firehjulsdrift (4x4). Her er det likevel viktig å være klar over at leveringstiden på biler med firehjulsdrift (4x4) kan bli 5 – 6 måneder lenger enn om du bestiller med bakhjulsdrift. Det kan derfor være lurt å allerede nå gjøre en vurdering av ditt reelle behov og om du er avhengig av firehjulsdrift – eller om bakhjulsdrift er et like godt alternativ for deg og ditt bruk.

ŠKODA er kjent for firehjulsdrift og det er mange av kundene våre som ønsker ENYAQ med firehjulsdrift. Det er verdt å merke seg at tyngden og vektfordelingen til en elektrisk bil med batteriene plassert i bilens chassis, som ŠKODA ENYAQ iV, gir en helt annen kjøreopplevelse enn mange gjerne forbinder med bakhjulsdrevne biler. ŠKODA ENYAQ iV med bakhjulsdrift vil ha god fremkommelighet og være et godt og gunstig alternativ for mange kunder.
ENYAQ Coupè og vRS

Tidligere har vi kunnet bekrefte at ŠKODA ENYAQ iV også kommer som Coupè-utgave med fallende taklinje, slik som konseptbilen ŠKODA VISION iV. Når ENYAQ har verdenspremiere 1. september er det SUV-utgaven som vises, og når vi åpner for bestilling 2. september, er det SUV-utgaven som kan bestilles.


Coupè-versjonen og vRS-utgaven blir presentert av fabrikken på et senere tidspunkt. Det betyr at dersom du er interessert i Coupè-versjonen eller vRS-utgaven av ŠKODA ENYAQ iV, må du fortsatt vente med å bestille. Likevel ønsker vi å understreke at kønummeret ditt fortsatt blir gjeldende for tidlig bestilling når det åpnes for bestilling av ytterligere varianter av ŠKODA ENYAQ iV.

Bestilling og kønummer
Når det gjelder bestillingsløsningen og hvordan bestillingene håndteres, blir det slik at du får bestille bilen i henhold til kønummeret ditt. Kønummeret gir deg en fordel med tanke på når du får bestille bilen, men leveringstiden kan variere og avgjøres som alltid av flere faktorer; blant annet utstyrsnivå, farge og interiørvalg, batteripakke og når fabrikken kan produsere de spesifikasjonene du har valgt. Det betyr at selv om du bestiller bilen først, så betyr det ikke nødvendigvis at du får den først.

«Det er viktig for oss å være tydelige her, slik at du som kunde vet hva du kan forvente deg. Kønummeret ditt gir deg et fortrinn med tanke på når du får mulighet til å bestille bilen, ikke med tanke på når den leveres. Leveringstiden avgjøres som kjent av flere faktorer, slik det er for alle biler som bestilles, uavhengig av modell. Sjansen er allikevel stor for at du får bilen tidlig om du har et lavt kønummer», sier Thomas Meiner, Direktør for ŠKODA Norge i Harald A. Møller.



Roadshow med ŠKODA ENYAQ iV
De første kundebilene forventes å komme til Norge i starten av 2021, men allerede i høst har vi gleden av å kunne meddele at du som har forhåndsbestilt ŠKODA ENYAQ iV kan se bilen eksklusivt hos din lokale forhandler på et nasjonalt roadshow. To ŠKODA ENYAQ iV skal besøke samtlige SKODA-forhandlere i landet fra nord til sør.

«Dette er utrolig gøy, og er noe vi har jobbet lenge for å få til. Med den interessen som er vist for ENYAQ helt siden konseptstadiet, var dette noe vi hadde et sterkt ønske om å gjøre både for deg som kunde og for forhandlerne våre. Vi fikk konseptbilen VISION E til Arendalsuka i 2018, og den fikk mye oppmerksomhet. Det er da ekstra hyggelig å ta med to av veldig få førproduksjonsbiler og besøke samtlige av våre dyktige forhandlere så du kan få se bilen på hjemmebane. Det viser også at vi som marked blir prioritert av fabrikken», sier Meiner.

Roadshowet er planlagt fra 09.09.2020 og starter med en pressevisning i Oslo. Deretter går de to bilene hver sin vei, slik at vi får dekket alle forhandlerne raskest mulig. Roadshowet kommer til å ta om lag en måneds tid, og vi håper du benytter sjansen til å se ŠKODA ENYAQ iV hos din lokale forhandler. Bilene vil dessverre ikke bli tilgjengelig for prøvekjøring. Informasjon om når vi besøker din forhandler kommer i god tid før visningen.

Vårt ønske er at du og alle de andre kundene skal få en fin opplevelse og muligheten til å delta på en eksklusiv førpremiere av ŠKODA ENYAQ iV i Norge. Du kan derfor være trygg på at vi tar Covid-19-situasjonen på alvor, og at vi naturligvis etterkommer alle smitteverntiltak og føringer fra FHI i forbindelse med oppføringen og gjennomføringen av slike arrangementer, og sørger for at du og alle andre får en trygg og god opplevelse.

Det er med andre ord mye å glede seg til. Vi håper å se deg, og ikke minst gleder vi oss til å vise frem ŠKODA ENYAQ iV 1. september og til å åpne for bestillinger.
 
Hilsen ŠKODA Norge
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

torlie

#328
Hva tenker folk om dette?

For min del er det i utgangspunktet vRS utgaven jeg helst vil ha, rimelig skuffende at den IKKE blir bestillingsklar 2.september, når kommer den da? Frykter da 2021 nærmes seg fort.

Uansett håper jeg vRS utgaven også blir vist, så kan man vurdere om den evt ikke er viktig å vente på.

Dersom evt Founders Edition har vRS ytelsen er det mulig helt ok også.


En annen ting som skuffer meg er at selv med lavt kønummer så må man hive seg over bestilling 2.september for å sikre seg bil raskt om jeg tolker det riktig?

Har du kønummer 100 og venter 1 uke grunnet betenkingstid vil en med kønummer 300 som bestiller 2.sep mest sannsynlig hoppe foran i køen? Det kommer selvsagt da an på hvordan de gruppevis tenker å fordele muligheten for å bestille.

Uansett tyder det på at man ikke skal sove i timen for å beholde tidlig levering om man har lavt nummer.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

chargedup

Sitat fra: torlie på fredag 14. august 2020, klokken 10:20
For min del er det i utgangspunktet vRS utgaven jeg helst vil ha, rimelig skuffende at den IKKE blir bestillingsklar 2.september, når kommer den da? Frykter da 2021 nærmes seg fort.
Når bilene skal starte utlevering i 2021 og 4x4 har et halvt års ekstra ventetid (estimert), men kan bestilles fra sept, må man nok regne med at vRS utgaven ikke blir levert før tidligst 2. halvår (ville gjettet på slutten av 2021 hvis tidslinjen fra e-post viser seg å være riktig og jeg tolker den riktig).
Det å vente med lansering av "verstingutgavene" er noe de tradisjonelle bilprodusentene (feks Porsche Turbo S, BMW M, AMG S osv) har gjort tidligere og som de nå tar med seg over i elbilverden (Audi kom/kommer med raskere E-tron 60S og Ford Mach-e GT kommer ikke før senere). Dersom sprintytelser har mye å si for valget av elbil ville jeg ha valgt en model Y istedenfor, std LR AWD utgaven har bedre 0-100 tid (5,1 sek) enn vRS (6,2 sek). Tesla gir tradisjonelt mye sprintytelser pr krone.
EQE 43AMG
Bestilt ix3
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA