Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

torlie

Noen flere nyheter:

https://www.elbil24.no/nyheter/mer-nytt-om-skoda-enyaq/72557438

- Når vi åpner for bestillinger forventer vi at kundene våre kan bestille både med firehjulsdrift og bakhjulsdrift. De bakhjulsdrevne modellene ankommer markedet noe før, men vi forventer at de firehjulsdrevne modellene kommer kort tid etter.

- Vi har vært svært offensive i våre volumestimater mot fabrikken, og vi er trygge på at planen vi har lagt sammen med fabrikken skal sørge for at vi har biler til å dekke den store etterspørselen i Norge.

- Slik det ser ut nå, kommer det en abonnementsløsning (lading) som blir tilgjengelig når man kjøper Enyaq.

- Mye av det som kommer er kjent, men jeg ser at enkelte etterspør LED Matrix. Tidligere har det blitt sagt at dette ikke kommer, men her er det tatt grep, og vi kan nå bekrefte at det blir å få som opsjon. Utover dette må jeg si at AR head-up displayet blir spennende. Det blir også flere veldig spennende interiørdesign å velge blant. Med andre ord, her blir det noe for enhver smak.



Led Matrix er bra de bekreftet  :+1:
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Counterpointer

AR headup display høres interessant ut

Kafk4

Fikk beskjed fra forhandler i dag at LED-stripen fremme som vises på konseptbilen kommer til produksjonsversjonen som et tilvalg :)

torlie

Sitat fra: Kafk4 på mandag 15. juni 2020, klokken 14:27
Fikk beskjed fra forhandler i dag at LED-stripen fremme som vises på konseptbilen kommer til produksjonsversjonen som et tilvalg :)

Da tipper jeg det blir en del av Led Matrix, går du for LED får du også stripen.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

chargedup

Lite faktiske nyheter om bilen, men ble ringt opp av selger idag og han kunne fortelle meg akkurat det som har stått i nyhetsbrevene :o Begynner å bli ganske lei de mailene derifra etter "fadesen med førvisning", tegnekonkurranse osv. Jeg vil vite er prisen, ikke at LED matrix kan leveres eller at det er massevis av interiørdesign å velge mellom, men alt for å holde publikum varme. Nå som det er såpass mange nye elbiler på vei, orker jeg ikke sette meg inn i ekstrautstyr og størrelse før prisen og bilder av bilen kommer...
Jeg fortalte at jeg er redd for at de priser seg ut mtp at Møller nylig skrudde opp prisen på id3 og E-tron. Er redd prisen blir litt for nær Model Y eller de tyske SUVene som allerede er på markedet (før valutapåslag). Selger svarte at man skulle bli positivt overrasket over prisen (som vel har blitt sagt i et par år).
Konfigurator kommer til høsten sa han, så vi må nok vente en stund til før prisen kommer.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

torlie

#290
Litt testing i Alpene uten å avsløre noe nytt.

https://www.carscoops.com/2020/06/electric-2021-skoda-enyaq-iv-cant-hide-vw-id-4-roots-in-new-spy-shots/

Så ikke ut til å være veldig høy bakkeklaring her, så mtp felgvalget også kan det være en vRS de tester.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

batterimannen

Synes alle bildene hittil har hatt lav bakkeklaring. Kanskje det er en grunn til at det ikke var blant spesifikasjonene som har blitt gitt ut ennå?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Zubzero

#292
Opprinnelig så reklamerte de for Visjon IV som en bil med høy bakkeklaring. Etter at navnet "Enyaq" kom, så har ikke høy bakkeklaring vært nevnt i det hele tatt. Jeg sendte spm. til Skoda om bakkeklaringen, men det kunne det ikke svare noe som helst på.

Men for å spekulere litt, så skal vel id.4X ha litt høyere bakkeklaring, kan det da være naturlig å tro at 80X får også får høyere bakkeklaring?

Jørgen von Schnellfahrer

Jeg syntes også rekkevidden for 80x var lavere sammenlignet med bakhjulstrekk enn jeg forventet. En høyere bakkeklaring kan kanskje forklare dette.
Sitat fra: Zubzero på onsdag 24. juni 2020, klokken 16:54

Men for å spekulere litt, så skal vel id.4X ha litt høyere bakkeklaring, kan det da være naturlig å tro at 80X får også får høyere bakkeklaring?
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

torlie

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

torlie

Avduking 1. september i Praha ifølge dette tjekkiske nettstedet. Deres kilde sier også startpris på 800.000 tjekkiske koruna som tilsvarer kr 321.000

Ikke sikkert det er et dårlig estimat for utgaven ENYAQ iV 50.

Uansett spennende å se.

https://automix.denik.cz/nova-auta/skoda-enyaq-bude-mit-premieru-1-zari-do-te-doby-ceka-automobilku-horke-leto-20200714.html
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Ledam

Oversatt til norsk:

Skoda Enyaq vil absolutt ikke være den mest etterspurte modellen til Skoda, i hvert fall de første månedene og årene. Likevel er det i stor grad en banebrytende modell, da dette historisk sett er den første elbilen som denne viktigste bilprodusenten i Tsjekkia vil begynne å produsere.
Selv om andre steder også ble vurdert (for eksempel München), men på grunn av den nåværende pandemien, er det for tiden det enkleste for bilprodusenter å presentere denne modellen i Tsjekkia. Dette er nøyaktig hva som skal skje 1. september i Praha. Men det er fremdeles usikkert da det avhenger av utviklingen av den epidemiologiske situasjonen. Dette sa informasjonskilden vår.
Den 465 cm lange Enyaq vil tilby et flott interiør og vil bli tilbudt i flere ytelsesvarianter. IV 50-versjonen får en elektrisk motor på bakhjulene med en effekt på 109 kW og et batteri på 55 kWh. IV 60 vil ha en effekt på 132 kW og et batteri på 62 kWh. Den øverste varianten vil få en motor på 150 kW og et batteri med 82 kWh. Det skal gjøre det mulig å kjøre 500 kilometer på en enkelt ladning.
Det vil ta lang tid før prislistene blir publisert, da bilen antagelig ikke kommer på markedet før i begynnelsen av neste år. Men ifølge vår informasjon skal prisen på den billigste versjonen være rundt åtte hundre tusen tsjekkiske kroner. Etter disse tre versjonene vil også de kraftigere 4x4 (195 kW) og RS (225 kW) versjonene bli tilbudt.

Kafk4

Hvis man sjekker Skoda sine priser i Tsjekkia på Citigo E IV så starter denne på 499 900 Kč. Samme bil i Norge starter på 184 800kr. Det gir en faktor på 2,71.
Estimert pris på 800 000 Kč konvertert med samme faktor gir en utsalgspris k Norge på ≈ 295 000kr


Olemann

Håper det stemmer, da har jeg godt håp om at AWD versjonen med største batteri, avkrysset alt viktig på ekstrautstyr som skinn, matrix, ACC, metallic, vinterhjul, hengerfeste og leveringsomk. kommer på rett side av NOK 600k.   Noen håper nok den blir enda lavere priset  :D

Sitat fra: Kafk4 på onsdag 15. juli 2020, klokken 15:36
Hvis man sjekker Skoda sine priser i Tsjekkia på Citigo E IV så starter denne på 499 900 Kč. Samme bil i Norge starter på 184 800kr. Det gir en faktor på 2,71.
Estimert pris på 800 000 Kč konvertert med samme faktor gir en utsalgspris k Norge på ≈ 295 000kr

Guleböj

#299
Skisse av interiøret: https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/skoda-breaks-new-ground-in-interior-design-with-individual-design-selections-for-the-enyaq-iv/?utm_source=twitter

Synes det ser greit ut - ganske likt som nye Octavia.

Ser forøvrig at intervjuobjektet påstår at det i baksetet er "exceptionally generous legroom for the seats either side", noe som lover godt for oss i overkant lange med barneseter bak.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA