Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

kodax

Her er en artikkel som nevner at den ble vist på en presentasjon, ja.
Syns nå den ligner greit på den sorte som ble tatt bilde av nylig.
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=https%3A%2F%2Ftheautomobilist.fr%2Fskoda-lenyaq-se-rapproche-de-sa-presentation%2F
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

PTh

Sitat fra: kodax på søndag 08. mars 2020, klokken 09:34
Fake? Den skal vel ikke ha med IV i navnet, eller?

Er vel sannsynlig at den kommer ha det med på samme måte som Citigo iV, Superb iV osv. Det er vel deres måte å si noe om at det er elektrisk...

Bigdrago

Bare å ta det med knusende ro. Infoen kommer når den kommer og da får vi ett bilen. Det florerer av synsing og bilder manipulert i photoshop. Informasjonen kommer vel i mars som vw har sagt hele tiden.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

kodax

Sitat fra: PTh på mandag 09. mars 2020, klokken 10:27
Sitat fra: kodax på søndag 08. mars 2020, klokken 09:34
Fake? Den skal vel ikke ha med IV i navnet, eller?
De sa at
Er vel sannsynlig at den kommer ha det med på samme måte som Citigo iV, Superb iV osv. Det er vel deres måte å si noe om at det er elektrisk...
Fra Skoda: " The 'E' at the beginning of the name stands for electromobility; the 'Q' at the end creates a clear connection to the virtues of an SUV." iV står for "intelligent Vehicle". Det kan jo godt hende de velger å slenge dette på alle hel- og del-elektriske biler, men det blir jo litt smør på flesk, og unødvendig for en modell som ikke har en fossil variant.
Men litt navneforvirring er jo ikke noe nytt, tipper feks Audi hadde valgt en litt annen strategi med eTron-navnet hvis de kunne gjøre det om igjen.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

PTh

Ja tror nok de kommer slenge på iV på alle bilene som har noe elektrifisering fremover. Citigo heter jo tydeligvis Citigo e iV. Så der har de vel e for elektrisk og iV just for fun  :)

batterimannen

Sitat fra: Bigdrago på mandag 09. mars 2020, klokken 11:35
Bare å ta det med knusende ro. Infoen kommer når den kommer og da får vi ett bilen. Det florerer av synsing og bilder manipulert i photoshop. Informasjonen kommer vel i mars som vw har sagt hele tiden.

Tror at infoen kommer i mai, men den som VENTER får se...
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Ledam

Dette er en vits hele greia. Først skulle bilen vises i en lukket visning i januar. Så ble den vist for utvalgte journalister som ikke fikk skrive noe før bilmessa i Geneve. Messa ble avlyst og siden er det null informasjon. Nå har det kommet noen spionbilder av en heller stygg bil som overhodet ikke minner om det gule lekkerheten som tidligere er vist. Tror at de som spådde at Skoda Vision IV kom til å bli en stor suksess kommer til å bli skuffet.  Hvis den bilen som omsider kommer heter Skoda Enyaq, ser ganske traurig ut, og kommer altfor sent blir den neppe så interessant. Jeg går nå bare og venter på å få se bilen slik at jeg bestille en annen bil. Utseende, pris og ytelse skal være bra for at det skal bli Skoda nå. 

Stip

Er enig med deg. VAG kunne lært av Tesla i måten dei holder kundane informert undervegs og bygger forventninger. Sjølv om vi er i ein krisetilstand.

Vision iv/Enyaq og spesielt Id4 er blitt overhypa, og siste halvåret har "nyhetene" vore tomme for substans. Dei framstår som clickbait. Føler meg lurt og undervurdert når eg leser at "kun journalister får prøvekjøre ein kamuflert bil men ikkje fortelle det til deg". Kunne ønske dei var meir ærlige og transparente. Vi er jo interessert i følge med og vi tåler å høyre om det er problem med utviklinga. Eg veit i alle fall at interessen min for Tesla har økt betydelig siste tida. Og familien vår er MIDT i målgruppa for Enyaq.

lirekassa

Sammenligner man ytelsene mot Tesla, så kommer man jo alltid til kort - i hvert fall foreløpig. VAG-sjefen har vel også erkjent såpass, så er det opp til dem å ta igjen forspranget. Det gjør de garantert ikke med ID.3, ID.4 eller Enyaq.

De burde kanskje holdt kortene enda tettere til brystet, for slik det ser ut blir det ikke levert noen kundebiler i 2020.

Ledam: Utseende, pris og ytelse skal vel være bra uansett, tenker jeg ;)


kodax

Sitat fra: lirekassa på fredag 13. mars 2020, klokken 12:08
Sammenligner man ytelsene mot Tesla, så kommer man jo alltid til kort - i hvert fall foreløpig. VAG-sjefen har vel også erkjent såpass, så er det opp til dem å ta igjen forspranget. Det gjør de garantert ikke med ID.3, ID.4 eller Enyaq.
...
Tja, å "ta igjen forspranget" kan bety så mangt. Det er feks ikke umulig at VAG klarer å ta igjen antall solgte elbiler med de bilene de kommer med nå. Som kunde kan man mene at de har tatt igjen forspranget hvis de leverer en totalpakke man er minst like fornøyd med, priser de Enyaq lavt nok vil endel kunder mene at de har "tatt igjen forspranget". (Men ift teknologi, produksjonsmessig effektivitet, ladenettverk osv. vil det nok ta lenger tid.)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

batterimannen

Litt mer info om IT trøbbel.

Daimler, som eier Mercedes-Benz, skal være i hemmelige samtaler med Volkswagen om utvikling av ny programvare for elbiler. Ifølge avisen innledet styret samtalene uten engang å informere representantskapet eller andre ledere.

Samtidig skal Daimler også være i hemmelige samtaler med BMW om det samme. Situasjonen har utviklet seg til å bli høyst pinlig for de involverte partene etter at nyheten om dobbeltspillet til Daimler på uforståelig vis lekket ut. Bare noen få innvidde på høyt nivå visste at samtalene fant sted.

https://www.motor.no/artikler/elbil-tyske-medier-frykter-vw-er-pa-vei-mot-katastrofe/
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Supperådet

Snakket nettopp med Skoda  Bergen. Han sa at bilen skulle settes i produksjon i oktober (bakhjulsdrift).De håpet at de ville få en demoutgave til bilmessen på Sotra i November
4wd ville ikke bli satt i produsjon før i 2021.

gekko300

Sitat fra: Supperådet på onsdag 15. april 2020, klokken 13:48
Snakket nettopp med Skoda  Bergen. Han sa at bilen skulle settes i produksjon i oktober (bakhjulsdrift).De håpet at de ville få en demoutgave til bilmessen på Sotra i November
4wd ville ikke bli satt i produsjon før i 2021.

Takk for info. Bye bye Skoda.

tornaldo

Sitat fra: gekko300 på onsdag 15. april 2020, klokken 15:41
Sitat fra: Supperådet på onsdag 15. april 2020, klokken 13:48
Snakket nettopp med Skoda  Bergen. Han sa at bilen skulle settes i produksjon i oktober (bakhjulsdrift).De håpet at de ville få en demoutgave til bilmessen på Sotra i November
4wd ville ikke bli satt i produsjon før i 2021.

Takk for info. Bye bye Skoda.

Takk for info, det rykkes stadig frem i køen. Så nå har du kansellert reservasjonen din og vendt blikket mot....?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Guleböj

Ny mail i dag:
ŠKODA ENYAQ: Nå kan du få tilbake ditt innbetalte beløp og fortsatt beholde plassen din i køen.

De innser vel at folk begynner å bli lei.. Ingen grunn til å ikke kreve pengene tilbake.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA