Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

e-tron

Ser på bildene at de har satt på masse ekstra plater rundt omkring på bilen for å forvirre hvordan den kommer til å se ut. Så tipper produksjonsmodellen vil se ganske annerledes ut.

Øyvind.h

Er det den gule konseptbilen, som var veldig lekker, som nå er blitt slik?

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

z4rd

Ref. daktari sitt innlegg. Ut i fra de bildene synes jeg det ser ut som Kodiaq møter Mercedes R-klasse.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

espenri

Jeg synes dette ser ganske bra ut, det er som nevnt fortsatt mye kamuflasje på denne bilen, bl.a. har de blendet av deler av vinduene bak. Det er tydelig at det er falske paneler, både rundt skjermer, i front og bak.

+ Profilbildene gir inntrykk av at dette blir en romslig bil! Forward cabin etc.
+ Interiørbildet viser en stor midtmontert skjerm, sammen med mer tradisjonelt interiør, kan vi håpe på best of both worlds?
+ Bakkeklaring ser fornuftig ut, ikke som EQC
+ Takrails!
+ Stor luke med lav lastehøyde.

- Ladeluke på høyre kan være et minus for noen?
- Fare for at design blir litt traust ift konseptet som er vist frem
- Vanskelig å se om den er klar for krok, er det bekreftet at den får hengerfeste?
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

torlie

Spent på å se offisiel avduking snart, men mye tyder på en romslig SUV/Stasjonsvogn, om de også har fått til ok dybde på bagasjerom bør det innebære 600l +  :)

Noen Renderings.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

daktari

Ligner nok mer på konseptet enn den siste tegningen. Se spesielt på lyktene foran, ikke så store forskjellen.

Er det noen Skoda som har en fungerende app p.t.?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Guleböj

Artikkel i bilnorge; http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53097

"Selv om den sorte bilen ser svært lett kamuflert ut ser jeg ikke bort fra at Skoda prøver å lure oss. Ser ikke grillen veldig påklistret ut? Og hva med hekken som er godt pakket inn og pålimt falske lykter?"

Personlig håper jeg dette stemmer, og at bilen blir mer lik konseptet.

De skriver også at man ikke kan forvente bil i garasjen før et godt stykke inn i 2021. Er nok bare spekulasjoner, men kjedelig dersom det viser seg å stemme.

s3xy

Sitat fra: Guleböj på torsdag 05. mars 2020, klokken 16:51
Artikkel i bilnorge; http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53097

"Selv om den sorte bilen ser svært lett kamuflert ut ser jeg ikke bort fra at Skoda prøver å lure oss. Ser ikke grillen veldig påklistret ut? Og hva med hekken som er godt pakket inn og pålimt falske lykter?"

Personlig håper jeg dette stemmer, og at bilen blir mer lik konseptet.

De skriver også at man ikke kan forvente bil i garasjen før et godt stykke inn i 2021. Er nok bare spekulasjoner, men kjedelig dersom det viser seg å stemme.

Den der kan vel ikke beskrives som noe annet enn jævlig stygg.....

Stikkkontakt

Sitat fra: s3xy på torsdag 05. mars 2020, klokken 18:29
Sitat fra: Guleböj på torsdag 05. mars 2020, klokken 16:51
Artikkel i bilnorge; http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53097

"Selv om den sorte bilen ser svært lett kamuflert ut ser jeg ikke bort fra at Skoda prøver å lure oss. Ser ikke grillen veldig påklistret ut? Og hva med hekken som er godt pakket inn og pålimt falske lykter?"

Personlig håper jeg dette stemmer, og at bilen blir mer lik konseptet.

De skriver også at man ikke kan forvente bil i garasjen før et godt stykke inn i 2021. Er nok bare spekulasjoner, men kjedelig dersom det viser seg å stemme.

Den der kan vel ikke beskrives som noe annet enn jævlig stygg.....

Det er også langt på vei poenget med kamuflerte testbiler..

gigafactory

Folk flest gikk jo fem på Taycan-kamuflasjen, og den var bare klistremerker 😂

lirekassa

Ser i hvert fall igjen en del av de røffe linjene fra konseptstadiet. Blir spennende å se i full drakt :)

kodax

Det er vel bare å se på bildene av ID4 som nylig ble presentert, så ser man hva som har blitt kamuflert. Særlig hekken har de lagt på et stort stykke plast fra noen andre modeller.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

torlie

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

kodax

Fake? Den skal vel ikke ha med IV i navnet, eller?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

batterimannen

Sitat fra: kodax på søndag 08. mars 2020, klokken 09:34
Fake? Den skal vel ikke ha med IV i navnet, eller?

Den er ikke fake, den er ifra en Skoda video hvor de viser frem bilene de skulle lansere på Geneva motor show. De viste 1-2 sekunder av et mørkt bilde av Enyaq, men jeg lurer på om de bare tok et bilde av ID.4, for det ser ikke ut som linjene passer med innsideinformasjon (illustrasjonen som ble vist frem i et tysk bilblad) og de rette linjene i konseptbilen.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA