Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elbil til damen

Startet av Super7, lørdag 13. juli 2019, klokken 17:58

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 17:49
Er det lov med ski på taket?
Den står oppført med 75kg maks taklast, så da er det vel lov.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 16:46
I3 hadde jeg nesten glemt. Er det plass til 4 stykker og bagasje en helgetur på hytten da? Må ha med ski og minst 4 bager.

Du får lett inn skibag mellom setene...men 4 personer OG 4 bager blir nok trangt.

Super7

Sitat fra: hELgenen på mandag 15. juli 2019, klokken 18:23
Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 16:46
I3 hadde jeg nesten glemt. Er det plass til 4 stykker og bagasje en helgetur på hytten da? Må ha med ski og minst 4 bager.

Du får lett inn skibag mellom setene...men 4 personer OG 4 bager blir nok trangt.

Bilde av ski mellom setet? Sjekket naboen sitt reg. på nettet og på den står det "ikke oppgitt" på taklast.

hELgenen

Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 19:16
Sitat fra: hELgenen på mandag 15. juli 2019, klokken 18:23
Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 16:46
I3 hadde jeg nesten glemt. Er det plass til 4 stykker og bagasje en helgetur på hytten da? Må ha med ski og minst 4 bager.

Du får lett inn skibag mellom setene...men 4 personer OG 4 bager blir nok trangt.

Bilde av ski mellom setet? Sjekket naboen sitt reg. på nettet og på den står det "ikke oppgitt" på taklast.

Nei,men tar du ned ene setet er det null stress. Gjort det mange ganger og det er mer enn kangt nok,men da får du bare 3 personer inn. Som sagt,liten bil,men du kan jo få 2 slike for en I Pace. Skal du ha god plass må du opp i EQC,I Pace,Tesla M/S. Men kia Niro er nok den minste jeg ville valgt dersom du må ha 4 personer,5 bager og ski på taket. Klarer du/dere/hun med mindre og skal ha en morsom elbil i hverdagen så er i3 mitt førstevalg. Må du litt opp så hadde jeg valgt Niro,og over der igjen EQC eller I Pace. EQC er jo en litt mer tradisjonell bil  med de kvaliteter det gir,men den får du ikke idag. I Pace og i3 burde være lett å skaffe. Niro dukker opp til ekstrapris på finn med jevne mellomrom.  E Tron er ennå større enn de nevnte igjen og er kanskje litt mye,selv synes jeg det...men den er jo litt som EQC og har litt tradisjonelle fossilformer.

Super7

Personlig er jeg litt skeptiske til å ha ski inne i bilen. Hvis man skulle bli påkjørt bakfra har man potensielt en farlig situasjon med lange skarpe prosjektiler. Sånn sett føler jeg det er tryggere å ha det på taket.

turfsurf

Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 19:16
Bilde av ski mellom setet? Sjekket naboen sitt reg. på nettet og på den står det "ikke oppgitt" på taklast.
"Tillatt tyngde ikke oppgitt i typegodkjenning, men BMW Norge avviser ikke kategorisk tredjepartsløsninger". Vil tro at sugekopper med ski vil gå helt greit.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

lr-80

Vi har hatt i3 som eneste bil i 2 år. Familie på 4, skiene over seteryggene i midten er ikke optimalt men det går. Minstemann på 6 har bare godt av en bag bak forsetet til å legge beina på. Påsketur går greit, hjem fra juleferie med alle gaver til barn i tillegg krever over gjennomsnittlig sportslig innstilling.

Nå kjører vi I-Pace med skiboks, men den koster 300.000 mer.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

KjellG

Her sier de ingen taklast på i3 https://elbil.no/stor-oversikt-sa-mye-taklast-taler-din-elbil/

Hva norsk forhandler mener, er irrelevant, hva er bilen godkjent for?

turfsurf

Sitat fra: KjellG på søndag 21. juli 2019, klokken 17:06
Hva norsk forhandler mener, er irrelevant, hva er bilen godkjent for?
Fra artikkelen du linker til:

** Tillatt tyngde ikke oppgitt i typegodkjenning, men BMW Norge avviser ikke kategorisk tredjepartsløsninger

De skriver og at det ikke er fabrikkutviklet en løsning for det, men det åpner jo for tredjepart. Det står altså ikke 0 kg i typegodkjenningen til i3.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RunarBT

Sitat fra: Super7 på lørdag 13. juli 2019, klokken 17:58
..Tesla er ikke aktuelt pga. alt negative nå...

Denne forstår eg ikkje heilt.

Bilene er geniale . best elbilene du får. Er det negative overskrifter ift. selskapet du tenker på? Bilene er fortsatt det beste du får av elbil. Eller serviceutfordringene? Her er det noken skrekkeksempler, men dette er også overdrevet av media.

Media blåse opp ting - de fleste negative artiklene er "pure FUD". :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA