Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elbil til damen

Startet av Super7, lørdag 13. juli 2019, klokken 17:58

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Super7 på lørdag 13. juli 2019, klokken 22:45
Hvordan er kvaliteten på bilen?
Hvis du utelukker Tesla kan du glemme Jaguar!

Counterpointer

For deg som er Audi fyr så gå for E-tron. Den er dyr og har ikke lang rekkevidde men lader fort hvis du finner en lynlader og tar maks ut av 50 kW ladere.

Burde passe dere perfekt. Kjører som en fossil også, men med eldrift.

Mest stillegående av alle også

Super7

Jeg vet at Jaguar har hatt en del kvalitets utfordringer. Imidlertid har jeg vært god kunde hos de som forhandler Jaguar siden de selger andre fine biler, og servicen der er i hvert fall upåklagelig. Jeg har også venner og kollegaer med I-pace og jeg har ikke hørt at de har måtte levere bilen inn ennå i hvert fall.

Counterpointer

Sitat fra: Super7 på søndag 14. juli 2019, klokken 09:24
Jeg vet at Jaguar har hatt en del kvalitets utfordringer. Imidlertid har jeg vært god kunde hos de som forhandler Jaguar siden de selger andre fine biler, og servicen der er i hvert fall upåklagelig. Jeg har også venner og kollegaer med I-pace og jeg har ikke hørt at de har måtte levere bilen inn ennå i hvert fall.
Da bør du lese deg litt opp på Jaguar sider/tråder.

Jaguar har vel en god tradisjon for å forskjellsbehandle kundene sine, så da må du gjerne bruke den forhandleren du kjenner og liker.

Men vil du ha problemfri bil burde du antagelig velge en Koreaner.

Super7

Ser ut til at du har rett med Jaguar.

Counterpointer

Hvis størrelse og awd ikke er et krav vil Kona, være et alternativ.
Driftsikker, lang rekkevidde og mye for pengene.

Ikke bruk Birger N Haug, har jeg forstått, men Auto Elite på Vøyenenga er en strålende butikk.

Super7

Kona ser ut til å være mye bil for pengene. Har ikke noe forhold til koreanske biler da. Hvordan er kvaliteten og driftsikkerheten? Jeg er kanskje litt forfengelig, men jeg liker ikke Hyundai logoen. Går den an å fjerne sammen med de andre emblemene? Noen andre felger hadde også gjort seg. Får høre med Kona om hun liker Hyundai Kona. 😆

Crown

Nyere Hyundai har veldig bra driftssikkerhet, faktisk best i mange undesøkelser, f.eks. her https://www.jdpower.com/business/press-releases/2019-initial-quality-study-iqs (Genesis er luksusmerket til Hyundai)

Har hatt min Ioniq siden desember 2016, første uken var det noe ulyd i bremsene som ble fikset, etter det har det ikke vært en eneste feil eller problem, 40.000km nå. Batteriet har ikke tapt seg noe som helst virker det som, setter stadig nye rekkevidderekorder.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Zimon

Hatt min Ioniq siden starten av juni 2017 og ca 25K på telleren på den. Ikke noe feil og eller trøbbel med bilen så langt! Så støtter forrige "taler". :)
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Counterpointer

#24
Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 10:53
Kona ser ut til å være mye bil for pengene. Har ikke noe forhold til koreanske biler da. Hvordan er kvaliteten og driftsikkerheten? Jeg er kanskje litt forfengelig, men jeg liker ikke Hyundai logoen. Går den an å fjerne sammen med de andre emblemene? Noen andre felger hadde også gjort seg. Får høre med Kona om hun liker Hyundai Kona.


Masse muligheter, bare å bruke fantasi. Bilde er kun et eksempel.

Emblemer er vel vanskelig å fjerne, men kan folieres ......

Evt matche bilen med jolla


hELgenen

Om du går på finn og vil betale overpris så er Kia Niro en ok bil. Litt større en Kona,men noe luksus kjerre er det ikke. Kvaliteten mener jeg derimot er noe av det bedre du får. Ellers så slår jeg gjerne et slag for BMW i3. Hatt 2 stk,null feil. Den første kjørte jeg 75k. Første service etter 50k,ingen merknader og service var inkl. I prisen. Bilen er liten og kvikk og jeg opplever kvaliteten som høy. Her snakker vi millimeter presisjon,noe også tester hvor man har skrudd bilen fra hverandre viser..Og bilen ruster ikke slik som alle konkurrenter gjør,her er det karbon og alu på alt untatt bremser. Mer problemfri bil har jeg aldri eid. Men den er ikke stor,selv om førerplassen inne er større enn f.eks Hyundai Kona. I Pace har jeg selv vurdert som min neste elbil,men fortsatt usikker på kvaliteten.

Super7

I3 hadde jeg nesten glemt. Er det plass til 4 stykker og bagasje en helgetur på hytten da? Må ha med ski og minst 4 bager.

Zimon

skrev om i3 til deg tidligere. :P

Men litt info finner du her om i3 - https://elbil.no/elbil/bmw-i3-i3s-120ah-2019/
4 seter og bare 260liters bagasjerom, usikker om den har lov til taklast sånn på sparket.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

turfsurf

Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 16:46
I3 hadde jeg nesten glemt. Er det plass til 4 stykker og bagasje en helgetur på hytten da? Må ha med ski og minst 4 bager.
Vel, det blir 4 små bagger og ski på taket.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Super7

Sitat fra: turfsurf på mandag 15. juli 2019, klokken 17:20
Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 16:46
I3 hadde jeg nesten glemt. Er det plass til 4 stykker og bagasje en helgetur på hytten da? Må ha med ski og minst 4 bager.
Vel, det blir 4 små bagger og ski på taket.

Er det lov med ski på taket?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA