Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva er det med Tesla?

Startet av Super7, onsdag 10. juli 2019, klokken 19:34

« forrige - neste »

dundun

#60
Jeg disponerer vilt mye fetere biler enn RS6 når jeg vil. Foretrekker fortsatt Teslaen stort sett hele tiden, da elektrisk rett og slett er så mye bedre enn forbrenningsmotor at resten ikke teller.

Ja, jeg kan sitte i bedre skinn, få finere lyd, og raskere akselerasjon i andre biler. Men bedre totalopplevelse? Nope.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Super7

#61
Sitat fra: k1 på lørdag 13. juli 2019, klokken 20:11
Sitat fra: Super7 på lørdag 13. juli 2019, klokken 12:31
Sitat fra: k1 på fredag 12. juli 2019, klokken 23:42
Og les teksten under videoen i youtube; begge klokket inn på 10,7 - selv etter en slik start.
Slutt å gå på limpinnen til Super7... hele denne tråden er tull og tøys fra denne brukerens side.

Du beviser akkurat det jeg vil gå fram til. At de som liker Tesla ikke tåler at noen mener at bilen deres ikke er bra, og at bilen de selv kjører er mye bedre enn Tesla. Jeg betalte riktig nok mer for bilen min, men det er i hovedsak pga. skatter og avgifter. Uten dette er bilene ganske like i pris. Forskjellen er likevel at min har mye mer utstyr. Forskjellen er også at min bil klarer seg uten månedlige besøk til Tesla for å fikse små eller store ting, og jeg blir møtt med god service. Jeg trenger ikke å bestille service på bilen måneder eller uker i forveien. Jeg kan ofte komme til en eller to dager etter jeg har ringt. Epost svarer de på nesten på minuttet, og det er ikke noe problem å få tak i en person hos Audi slik det er hos Tesla. Jeg har lest og sett så mye tull fra det selskapet at det er skremmende at de får lov til å drive butikk. Hadde det ikke vært for at folk kan kjøpe en Tesla til samme prisen eller billigere enn en Skoda Octavia hadde aldri Tesla solgt en bil. De selger kun fordi de er billig og med første øyenkast virker som mer bil for pengene. Dessverre vil alle ulempene overskygge pris og følelse etter hvert. Bil handlet om følelser og for mange er Tesla det nærmeste de noen gang vil komme en skikkelig bil. Dessverre er sannheten langt fra virkelig. Alt er bare et PR stunt som folk svelger rått. Det blir som med iPhone. Folk kjøper iPhone pga. merket, ikke fordi den er best. IPhone er i motsetning til alle andre mye dyrere også. Går nok den veien med Tesla også.

Herre min hatt så mye piss du lirer av deg. Ikke har du noe som helst personlig erfaring med en Tesla, høyst sannsynlig har du heller ikke noen oppspec'et RS6 heller. Du drar i tillegg alle over en kam, og slenger ut den ene trodde «sannhet» etter den andre. Ikke er min X100 billig som en Skoda. Ikke var det et tilfeldig valg. Ei er jeg heller sår for noen som helst kritikk mot Tesla. MEN Tesla er da virkelig ikke alene om å burde få kritikk: det er pro's & con's ved alle bilmerker.

Poenget her er at det er ikke vår gudegitte oppgave å overbevise deg om å kjøpe en Tesla. Og du starter en tråd for å høre argumenter du allerede har gjort deg opp en mening om.
Det eneste sanne rådet jeg kan gi deg dersom det faktisk er reelt at din sambo vil ha en Tesla er: Happy wife, happy life (om hun så hadde ønsket seg en Skoda).
Ikke forvent flere innlegg til deg fra meg. Fullstendig bortkastet tid.

Nå føler jeg meg angrepet igjen. Du får tro hva du vil. Jeg mener at du kan kjøpe en Tesla Model 3 for mindre enn en Skoda Octavia. Model S og X med alt er naturligvis dyrere, men ikke like dyr som en full spekket RS6. Tesla kaster ofte subsidierte lån etter kundene slik at mange har endt opp med å kjøpe alt for dyr bil med alt for lang nedbetaling for å ha råd til å betale terminbeløpet. Det siste er imidlertid en annen diskusjon...

olavxxx

#62
Jeg bestilte service via appen for to dager siden, fikk time slutten av juli. Dette er da i Bergen som er en av de områdene som har slitt mest med service. Og vi snakker her ikke om noe alvorlig service jeg skal ha.

Ellers vil jeg nesten se denne bilen til trådstarter i aksjon, den må jo være utrolig hissig. Vi snakker vel minst 1000 hk? Kan du skaffe noen videoer trådstarter? Samt hvor bor du, kanskje man kunne møtt deg på street legal for er morsomt løp? :)

Super7

#63
Sitat fra: olavxxx på søndag 14. juli 2019, klokken 00:01
Jeg bestilte service via appen for to dager siden, fikk time slutten av juli. Dette er da i Bergen som er en av de områdene som har slitt mest med service. Og vi snakker her ikke om noe alvorlig service jeg skal ha.

Ellers vil jeg nesten se denne bilen til trådstarter i aksjon, den må jo være utrolig hissig. Vi snakker vel minst 1000 hk? Kan du skaffe noen videoer trådstarter? Samt hvor bor du, kanskje man kunne møtt deg på street legal for er morsomt løp? :)

Vet ikke med Tesla, men er ofte litt lettere å få time kjapt på sommeren når mange av kundene er på ferie (med forbehold at det er nok bemanning). Jeg ser i en annen tråd at du har en ganske ny Model 3. Jeg antar at det er noe du skal reklamere på siden den skal inn på service etter så kort tid.

Jeg har ikke noe behov for å vise fram bilen min for at folk skal tro på meg. Jeg er ikke en 18 åring som leker meg med bilene mine og legger ut skrytevideoer på nettet. Folk får tro hva de vil om meg og mitt. Denne tråden handler om hvorfor tesla eiere er så glad i bilene sine til tross for at undersøkelser og statistikk sier at både service og kvalitet ikke er så bra.

RonnyØ2

#64
Snodig det her at folk tar seg tid og bryderi med å registrere seg på forum, logge inn og skrive innlegg om biler, eiere eller merker dem har så mye tanker om men tilsynelatende ikke liker.

Og at de er bekymret for Tesla sitt ve og vel, om det går bra med Elon, aksjen eller hvor lang tid ting tar..

Jeg personlig har minus 4 i interesse av å gå inn på et TV- eller sofaforum for å fortelle ett og annet om dem som har kjøpt Samsung-TV eller sofa fra Møbelringen. Selv om jeg ekstremt fornøyd med TV-en min, og skjønner ikke noe av hvorfor ikke alle har en sånn. Kontant betalt er den også. Viktig.

Slapp av - desto flere som kjører elbil, desto lengre holder olja.

For ordens skyld så har jeg mange flere innlegg på dette forumet enn "telleren" sier, da det skjedde noe med den andre brukeren. Så jeg er veteran her! Viktig.

*

Tiger123

#65
Haha,

Supern er et troll, bare en som hater alt som har med Tesla og gjøre. En desillusjonert Audieier som gjerne skulle kutta Diesel-regninga, og derav hater ennå mer.


Dette så jeg etter 15 innlegg. Bare trykk på profilen hans og vis innlegg.

Tråden burde stenges.

Elbilforum admin

Tråden har noen uheldige sider og den har noen bedre sider.

Jeg lar tvilen komme tråden til gode p.t.
Men jeg har endret navnet på tråden, slik at den fokuserer på bilen og ikke på de som kjøper bilen.

Oppfordrer de som debatterer videre å ta hensyn til det.

JorEl

Sitat fra: Tiger123 på søndag 14. juli 2019, klokken 04:45
Haha,

Supern er et troll, bare en som hater alt som har med Tesla og gjøre. En desillusjonert Audieier som gjerne skulle kutta Diesel-regninga, og derav hater ennå mer.


Dette så jeg etter 15 innlegg. Bare trykk på profilen hans og vis innlegg.

Tråden burde stenges.
Eller kanskje en desilusjonert Audi-selger. Da er det mer synd på han. :police: ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Counterpointer

Sitat fra: Elbilforum admin på søndag 14. juli 2019, klokken 09:21
Tråden har noen uheldige sider og den har noen bedre sider.

Jeg lar tvilen komme tråden til gode p.t.
Men jeg har endret navnet på tråden, slik at den fokuserer på bilen og ikke på de som kjøper bilen.

Oppfordrer de som debatterer videre å ta hensyn til det.
Kunne være en ide å se på trådene til brukeren under ett?

Tror med fordel noen kunne vært slettet slik at brukeren kunne starte på nytt. Jeg velger å tro at han faktisk ønsker info, men har etterspurt på en skjev måte ut fra egne forestillinger om spesielt Tesla.

Super7

#69
Tanken med Tesla er veldig god. Den skal vise hvor god en elbil kan være. Den skal vise verden at man ikke trenger en dyr bensin eller diesel bil for å kjøre langt, eller å oppleve dynamiske kjøre egenskaper. Problemet er at et eller annet sted svikter det. Bilene er langt fra så godt skrudd sammen som de burde. I stedet for driftssikre løsninger går de for måkevinge dører og håndtak som spretter ut. Bare på slike små ting blir det mye ekstra arbeid for Tesla. Det blir også alt for dyrt for kunden når garantien går ut. Dette er bare to eksempler. På toppen av det hele framstår Tesla mer som et lukket regime hvor den minste ting må godkjennes av høyere makter. Kunden stakkar må vente i måneder på hjelp. Når til og meg jeg som var innom Tesla for å vurdere om jeg skulle bli kunde blir møtt med venting og folk som ikke akkurat er hyggelige skjønner jeg ikke hvordan de klarer å få kunder. Jeg tror rett og slett at prisen er avgjørende her. Folk godtar kanskje mer siden man får bilen rimeligere enn hos en annen produsent med bedre kvalitet og oppfølging. Mange bestiller også bare bilen på nettet og får seg en aha opplevelse når bilen har blitt hentet.

Counterpointer

Jeg hadde behov for en oppdatering til min bil. Den «trengte» oppdateringen for å øke toppfart fra 233 til 261 km/t.

Booket time i appen IG fikk time en uke senere på K100 (Lørenskog)

Fikk gratis lånebil så jeg kunne ordne et annet ærend mest de gjorde dette.

Det er også et eksempel på Teslaservice! Alt uten kostnad og personale er veldig hyggelige.

JorEl

Super7- "Folk får tro hva de vil om meg og mitt. Denne tråden handler om hvorfor tesla eiere er så glad i bilene sine til tross for at undersøkelser og statistikk sier at både service og kvalitet ikke er så bra."

Du svarer egentlig fint på dine Tesla-spørsmål! Sett fra din synsvinkel så er det merkelig at Teslaeiere er så glade i bilene sine, på tross av de negative undersøkelsene og statistikkene...

Ja hva kan det være at vi Teslaeiere er så glade i bilene???? Tror du det er tilfeldig?
Om du bare er en informasjons-søkende ny elbilforumbruker, så kan du kanskje lese gjennom svarene du har fått på alle dine negative spørsmål, en gang til :+1:

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Super7

#72
Jeg tviler ikke på at noen er heldig med når de får time. Problemet er imidlertid større og gjelder mange som ikke får hjelp i tide. Bare å scrolle gjennom forumet her så finner man side opp og side ned med frustrasjon. https://www.naf.no/om-naf/nytt-fra-naf/naf-bekymret-for-teslas-service-oppfolging/

Jeg skal være forsiktig så jeg ikke angriper noen eller generaliserer. Jeg føler imidlertid at holdningen hos mange Tesla eiere er at så lenge ting ikke skjer meg skjer det ikke med andre. Jeg ser at en del Tesla eiere som deler sin frustrasjon blir angrepet av sine egne, og det syns jeg er ganske spesielt.

Øyvind.h

I Oslo virker logistikk og service på plass nå. De sliter dog fortsatt med etterslep i Trondheim og Bergen ryktes det.
Bor du i Oslo eller omegn kan du lete videre etter neste bekymring.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sitat fra: Super7 på søndag 14. juli 2019, klokken 10:01
Jeg tviler ikke på at noen er heldig med når de får time. Problemet er imidlertid større og gjelder mange som ikke får hjelp i tide. Bare å scrolle gjennom forumet her så finner man side opp og side ned med frustrasjon. https://www.naf.no/om-naf/nytt-fra-naf/naf-bekymret-for-teslas-service-oppfolging/
Men du klarer ikke finne ut at Jaguar kundene fremdeles ikke har fått oppdateringen som skulle gi de 100 kW lading....... ???

Du har et solid bias mot Tesla, men tilgir alle andre

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA