Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva er det med Tesla?

Startet av Super7, onsdag 10. juli 2019, klokken 19:34

« forrige - neste »

geear

#30
Hovedkonkurrentene til Model S er ikke 7-serie, A8 og S-klasse, det er 5-serie, A6/A7, og E-klasse...

dundun

#31
I Norge, ja.

Men uansett, det samme gjelder for e, 5 og 6.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Super7

#32

Rosstopher

#33
Sitat fra: dundun på fredag 12. juli 2019, klokken 18:10
I Norge, ja.

Men uansett, det samme gjelder for e, 5 og 6.

Nei, internasjonalt. Model S er nærmere 5-serie, A6/A7 og E-klasse i både størrelse og pris (også i markeder uten særavgifter på bil).
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Counterpointer

#34
Sitat fra: Super7 på fredag 12. juli 2019, klokken 18:12
https://m.youtube.com/watch?v=Gdd0yno0IRg
Det er lett å se at Audien drar mye tidligere avgårde, reaksjonstid er mye viktigere enn de 150 ekstra hk denne påstås å ha.

k1

#35
Og les teksten under videoen i youtube; begge klokket inn på 10,7 - selv etter en slik start.
Slutt å gå på limpinnen til Super7... hele denne tråden er tull og tøys fra denne brukerens side.

geear

#36
Så en 850hk RS7 går likt på quartermile som en SP100D, og Super7 sin RS6 kjører lett fra en SP100D. Høres ut som vi snakker Jonus-Audi her.. 1200hk+? Eller var det jesus-Audi?  :laugh:

dundun

#37
Dragrace er da også en elendig metode for å sammenlikne familiebiler...
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

turfsurf

#38
Sitat fra: k1 på fredag 12. juli 2019, klokken 23:42
Og les teksten under videoen i youtube; begge klokket inn på 10,7 - selv etter en slik start.
Slutt å gå på limpinnen til Super7... hele denne tråden er tull og tøys fra denne brukerens side.
ET et er vel minus reaksjonstid, så en med bedre reaksjonstid kan slå en med marginalt raskere bil?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorEl

#39
Er vel ett stolt medlem av Tesla-klanen iom at jeg eier en S75D. Valgte å kjøpe Tesla, selv om jeg visste at Mercedes/Audi/BMW/VW har produsert biler i "100-år". Tok sjangen på at drivverk, batterier, elektronikk, beste ladenettverket, OTA(over the air) +++ skulle overskygge noen fille feil.
Fikk en vinduslist som kan bli bedre og som Tesla fikser på min første service, og en bil med kjøreglede og brukervennlighet som jeg aldri har vært i nærheten av.

I tillegg har jeg fått hjelp av den Norske stat til innkjøp (ingen MVA) og bruk (billigere i bommer), lavere veiavgift. Dette pga mindre gift som kommer ut av bilen.

Tesla kan bli bedre, men er likevel best.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Super7

#40
Sitat fra: k1 på fredag 12. juli 2019, klokken 23:42
Og les teksten under videoen i youtube; begge klokket inn på 10,7 - selv etter en slik start.
Slutt å gå på limpinnen til Super7... hele denne tråden er tull og tøys fra denne brukerens side.

Du beviser akkurat det jeg vil gå fram til. At de som liker Tesla ikke tåler at noen mener at bilen deres ikke er bra, og at bilen de selv kjører er mye bedre enn Tesla. Jeg betalte riktig nok mer for bilen min, men det er i hovedsak pga. skatter og avgifter. Uten dette er bilene ganske like i pris. Forskjellen er likevel at min har mye mer utstyr. Forskjellen er også at min bil klarer seg uten månedlige besøk til Tesla for å fikse små eller store ting, og jeg blir møtt med god service. Jeg trenger ikke å bestille service på bilen måneder eller uker i forveien. Jeg kan ofte komme til en eller to dager etter jeg har ringt. Epost svarer de på nesten på minuttet, og det er ikke noe problem å få tak i en person hos Audi slik det er hos Tesla. Jeg har lest og sett så mye tull fra det selskapet at det er skremmende at de får lov til å drive butikk. Hadde det ikke vært for at folk kan kjøpe en Tesla til samme prisen eller billigere enn en Skoda Octavia hadde aldri Tesla solgt en bil. De selger kun fordi de er billig og med første øyenkast virker som mer bil for pengene. Dessverre vil alle ulempene overskygge pris og følelse etter hvert. Bil handlet om følelser og for mange er Tesla det nærmeste de noen gang vil komme en skikkelig bil. Dessverre er sannheten langt fra virkelig. Alt er bare et PR stunt som folk svelger rått. Det blir som med iPhone. Folk kjøper iPhone pga. merket, ikke fordi den er best. IPhone er i motsetning til alle andre mye dyrere også. Går nok den veien med Tesla også.

Øyvind.h

#41
Hvorfor opprettet du tråden egentlig? For å forsøke å krangle og henge ut folk?
Er dette typisk for en Audi-eier?
Kanskje på tide admin sjekker IP-adressen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

#42
Sitat fra: arthur på fredag 12. juli 2019, klokken 08:45
Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 11. juli 2019, klokken 13:51
...., men bruker akselerasjon for å tilpasse meg trafikken på en uanstrengt måte, litt slik man kan gjøre .....

Den skjønte jeg ikke. Selv opplever jeg at alle vanlige biler ganske greit kan tilpasse seg den øvrige trafikken forutsatt at man følger litt med.
Du skjønte selvfølgelig den. Eller så har du aldri vært i en så rask elbil som Tesla er.
De fleste elmotorer gir jo en mye bedre kjørekomfort en bensin og diesel. Unntak er om du vil ha lyd/bråk ;) Selvfølgelig har bensin/dieseltanken vært trumfkortet mtp energilager. Men Tesla sine batteripakker og ladenettverk veier opp for dette pr dags dato. Videre så kommer motoreffekten momentant når du vil ha den, i hvert fall i en Tesla. Derfor er det så kjekt å kjøre. Tror alle som kjøper seg en Tesla blir forelsket og takknemlig, for at en familiebil kan være så sprek :+1:
Når du handler inn en Tesla får du fart og akserelasjon til flere "diesel/bensin-millioner".
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

jkirkebo

#43
Sitat fra: Super7 på lørdag 13. juli 2019, klokken 12:31
Det blir som med iPhone. Folk kjøper iPhone pga. merket, ikke fordi den er best. IPhone er i motsetning til alle andre mye dyrere også. Går nok den veien med Tesla også.

Det var da voldsomt til generaliseringer. Jeg bruker Android på jobben men har iPhone SE og iPad Air2 privat da jeg synes IOS er mye enklere og bedre å bruke enn Android. Ikke er min SE dyr heller, den ble vel nylig solgt for under 3000,- selv om jeg nok ga ca. 4500,- når jeg kjøpte min. Merker bryr jeg meg katten om, for å si det pent. Har vel hatt 6 forskjellige bilmerker, 2 asiatiske, 2 amerikanske og 2 europeiske. God mix med andre ord ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Super7

#44
Sitat fra: JorEl på lørdag 13. juli 2019, klokken 13:10
Sitat fra: arthur på fredag 12. juli 2019, klokken 08:45
Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 11. juli 2019, klokken 13:51
...., men bruker akselerasjon for å tilpasse meg trafikken på en uanstrengt måte, litt slik man kan gjøre .....

Den skjønte jeg ikke. Selv opplever jeg at alle vanlige biler ganske greit kan tilpasse seg den øvrige trafikken forutsatt at man følger litt med.
Du skjønte selvfølgelig den. Eller så har du aldri vært i en så rask elbil som Tesla er.
De fleste elmotorer gir jo en mye bedre kjørekomfort en bensin og diesel. Unntak er om du vil ha lyd/bråk ;) Selvfølgelig har bensin/dieseltanken vært trumfkortet mtp energilager. Men Tesla sine batteripakker og ladenettverk veier opp for dette pr dags dato. Videre så kommer motoreffekten momentant når du vil ha den, i hvert fall i en Tesla. Derfor er det så kjekt å kjøre. Tror alle som kjøper seg en Tesla blir forelsket og takknemlig, for at en familiebil kan være så sprek :+1:
Når du handler inn en Tesla får du fart og akserelasjon til flere "diesel/bensin-millioner".

Og driftsikkerhet verre enn en lada. Du får ikke i pose og sekk. Du får "mye" men du mistet også kundeservice og driftsikkerhet. Kjøper du en dyr bil fra et annet merke får du full pakke. Det blir som å kjøpe noen fake merkeklær i utlandet. De ser fine ut men kvaliteten er helt elendig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA