Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva er det med Tesla?

Startet av Super7, onsdag 10. juli 2019, klokken 19:34

« forrige - neste »

dundun

#45
Tja, så ille er da ikke Tesla.

Riktignok er opplevd kvalitet godt under tysk standard, men bilene er helt greit skrudd sammen og har ikke veldig mye feil.

Problemet er et overbelastet serviceapparat, rot i rutiner, og katastrofal logistikk. Altså ettermarkedsissues.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

DagfinnN

#46
Jeg får en sterk følelse at trådstarter her har en agenda. Kanskje like godt ikke å svare.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

GOS

#47
Sitat fra: DagfinnN på lørdag 13. juli 2019, klokken 15:20
Jeg får en sterk følelse at trådstarter her har en agenda. Kanskje like godt ikke å svare.

Helt enig. Bruker ikke mer tid på den karen der.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Super7

#48
Jeg forventer ikke at alle skal være enig med meg, men dere må tåle å få litt kritikk fra andre. Jeg er her for å bli overbevist om at elbil er noe å satse på. Samboeren min vil ha en S eller X, men jeg har lest og opplevd mye rot gjennom venner og bekjente så jeg er meget skeptisk til Tesla. Det dere har skrevet så langt er langt i fra overbevisende i forhold til mine tanker om bilmerket. Når jeg leser ting som dette i avisen https://www.elbil24.no/nyheter/flest-klager-og-darligst-tilfredshet/71072938&ved=2ahUKEwie7sO4grLjAhWEThUIHUnoDUIQFjAAegQIBhAB&usg=AOvVaw3aVB6Gq_e6goGF1fTiivHR  syns jeg det er rart at dere sier noe helt annet.

Øyvind.h

#49
Du er ikke her for å bli overbevist om elbil, du er her for å fylle på i de negative trådene.
Det er bare å se igjennom posthistorikken din så ser man agendaen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Tuxedo

#50
Han er et troll. Får en pervers glede av å hisse opp andre. Har ingen tro på at han engang har førerkort, langt mindre en bil.

Super7

#51
Jeg er ikke her for å lage dårlig stemning. Dere blir irritert på meg fordi jeg er kritisk til elbiler og spesielt Tesla. Jeg angriper ikke personer slik mange gjør meg meg fordi jeg et kritisk.

Øyvind.h

#52
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 13. juli 2019, klokken 17:05
Han er et troll. Får en pervers glede av å hisse opp andre. Har ingen tro på at han engang har førerkort, langt mindre en bil.
Agendaen er åpenbar. Confirmation bias. Admin bør sjekke ip.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Super7

#53
Jeg syns ikke dere et så hyggelig med meg. Jeg skrev et kritisk innlegg i denne tråden og da hadde dere alt bestem dere om at jeg var et troll. Jeg prøver å holde debatten på et saklig nivå og dere angriper i stedet meg som person. Hvis dere ikke er interessert i hva jeg mener så trenger dere ikke å bry dere.

DagfinnN

#54
Sitat fra: Super7 på lørdag 13. juli 2019, klokken 17:25
Jeg syns ikke dere et så hyggelig med meg. Jeg skrev et kritisk innlegg i denne tråden og da hadde dere alt bestem dere om at jeg var et troll. Jeg prøver å holde debatten på et saklig nivå og dere angriper i stedet meg som person. Hvis dere ikke er interessert i hva jeg mener så trenger dere ikke å bry dere.
Du for prøve å tenke over følgende:
Teslaeiere forsvarer sin bil fordi de aller fleste er så fornøyde. De er så fornøyde at kritikerne kommer til kort med argumenter og begynner med skjellsord. Hvis du leser med nøytrale briller på vil du se at mange eiere er svært reflekterte og kommer både med pros and con. Ikke alle, men mange er tålmodige og svarer seriøst på noe som kan synes som tull eller provokasjoner. Like fullt kommer skjellsordene, som trådtittelen spiller på.
Men jeg forventer ikke at dette tenkes over...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Solheim

#55
Sitat fra: Super7 på lørdag 13. juli 2019, klokken 12:31
Sitat fra: k1 på fredag 12. juli 2019, klokken 23:42
Og les teksten under videoen i youtube; begge klokket inn på 10,7 - selv etter en slik start.
Slutt å gå på limpinnen til Super7... hele denne tråden er tull og tøys fra denne brukerens side.

Forskjellen er likevel at min har mye mer utstyr. Forskjellen er også at min bil klarer seg uten månedlige besøk til Tesla for å fikse små eller store ting, og jeg blir møtt med god service. Jeg trenger ikke å bestille service på bilen måneder eller uker i forveien. Jeg kan ofte komme til en eller to dager etter jeg har ringt. Epost svarer de på nesten på minuttet, og det er ikke noe problem å få tak i en person hos Audi slik det er hos Tesla.

Forskjellen er at du faktisk på service for å unngå motorhavari, prøv å kjør RS6'n din uten å bytte plugger eller ta oljeskift. Tesla har ingen servicekrav, trenger til og med ikke service for å beholde garantien. Opererer også ikke Audi med dyrere timepris på RS-modellene på service?
Og dersom du absolutt vil ha service på Teslaen kan alt ordnes gjennom appen idag, slipper å ringe eller skrive en epost.

Super7

#56
Sitat fra: DagfinnN på lørdag 13. juli 2019, klokken 18:05
Sitat fra: Super7 på lørdag 13. juli 2019, klokken 17:25
Jeg syns ikke dere et så hyggelig med meg. Jeg skrev et kritisk innlegg i denne tråden og da hadde dere alt bestem dere om at jeg var et troll. Jeg prøver å holde debatten på et saklig nivå og dere angriper i stedet meg som person. Hvis dere ikke er interessert i hva jeg mener så trenger dere ikke å bry dere.
Du for prøve å tenke over følgende:
Teslaeiere forsvarer sin bil fordi de aller fleste er så fornøyde. De er så fornøyde at kritikerne kommer til kort med argumenter og begynner med skjellsord. Hvis du leser med nøytrale briller på vil du se at mange eiere er svært reflekterte og kommer både med pros and con. Ikke alle, men mange er tålmodige og svarer seriøst på noe som kan synes som tull eller provokasjoner. Like fullt kommer skjellsordene, som trådtittelen spiller på.
Men jeg forventer ikke at dette tenkes over...

Jeg forstår at folk forsvarer bilen sin. De har tross alt investert noen kroner i bilen og forventer å få igjen for det. Når folk er kritisk til bilen blir man gjerne redd fordi kritikken ikke bare er ubetinget. Jeg ser hvor det trykker, men man kan holde diskusjonen saklig likevel. Alle kan vel være enig om at Tesla ikke er feilfri og har et stort forbedring potensiale.

Øggen

#57
Super7 he heilt rett. En må tåle å høre kritikk uten å bli ufin. Ikkje alle som e kritisk e troll. Vel og merke blei det mange tråda med litt rar vinkling, men men.
He hatt mange Tesla, og mange tyske bila. Klart e der forskjell, ikkje minst på erfaring. Tesla e ikkje dødsdømt, og ej trur det blir bedre og går bra. Personlig har ej ikkje hatt nokke problem med dei 2 siste tesla'ne. Begge kjørt over 50tkm, heller ikkje problem med service. 2014 og 15 va litt forskjellig, men der e definnitivt progresjon i driftssikkerheten. Dette e høgst personlig, da ej kun kan snakke for meg sjøl, som alle andre.
Men det som absolutt ingen nevne, e at Tesla'n e vanvittig mykje billigere i drift enn RS6.
Det e et viktig moment for meg som kjøre mykje.
Hils fruen om å prøve en tesla uten at du e med, så får pipa en anna lyd😉
Lykke til.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Super7

#58
Sitat fra: Solheim på lørdag 13. juli 2019, klokken 18:08
Sitat fra: Super7 på lørdag 13. juli 2019, klokken 12:31
Sitat fra: k1 på fredag 12. juli 2019, klokken 23:42
Og les teksten under videoen i youtube; begge klokket inn på 10,7 - selv etter en slik start.
Slutt å gå på limpinnen til Super7... hele denne tråden er tull og tøys fra denne brukerens side.

Forskjellen er likevel at min har mye mer utstyr. Forskjellen er også at min bil klarer seg uten månedlige besøk til Tesla for å fikse små eller store ting, og jeg blir møtt med god service. Jeg trenger ikke å bestille service på bilen måneder eller uker i forveien. Jeg kan ofte komme til en eller to dager etter jeg har ringt. Epost svarer de på nesten på minuttet, og det er ikke noe problem å få tak i en person hos Audi slik det er hos Tesla.

Forskjellen er at du faktisk på service for å unngå motorhavari, prøv å kjør RS6'n din uten å bytte plugger eller ta oljeskift. Tesla har ingen servicekrav, trenger til og med ikke service for å beholde garantien. Opererer også ikke Audi med dyrere timepris på RS-modellene på service?
Og dersom du absolutt vil ha service på Teslaen kan alt ordnes gjennom appen idag, slipper å ringe eller skrive en epost.

Du må på verksted også med Tesla for å unngå havari. Det er mange tusen komponenter på en bil utenom motor og alt dette trenger jevnlig tilsyn for at bilen skal fungere optimalt. Jeg ville aldri dratt på langtur med en bil som ikke hadde hatt tilsyn mindre enn en gang i året. Kjøper man seg Tesla bør man ha råd til vedlikehold også.

k1

#59
Sitat fra: Super7 på lørdag 13. juli 2019, klokken 12:31
Sitat fra: k1 på fredag 12. juli 2019, klokken 23:42
Og les teksten under videoen i youtube; begge klokket inn på 10,7 - selv etter en slik start.
Slutt å gå på limpinnen til Super7... hele denne tråden er tull og tøys fra denne brukerens side.

Du beviser akkurat det jeg vil gå fram til. At de som liker Tesla ikke tåler at noen mener at bilen deres ikke er bra, og at bilen de selv kjører er mye bedre enn Tesla. Jeg betalte riktig nok mer for bilen min, men det er i hovedsak pga. skatter og avgifter. Uten dette er bilene ganske like i pris. Forskjellen er likevel at min har mye mer utstyr. Forskjellen er også at min bil klarer seg uten månedlige besøk til Tesla for å fikse små eller store ting, og jeg blir møtt med god service. Jeg trenger ikke å bestille service på bilen måneder eller uker i forveien. Jeg kan ofte komme til en eller to dager etter jeg har ringt. Epost svarer de på nesten på minuttet, og det er ikke noe problem å få tak i en person hos Audi slik det er hos Tesla. Jeg har lest og sett så mye tull fra det selskapet at det er skremmende at de får lov til å drive butikk. Hadde det ikke vært for at folk kan kjøpe en Tesla til samme prisen eller billigere enn en Skoda Octavia hadde aldri Tesla solgt en bil. De selger kun fordi de er billig og med første øyenkast virker som mer bil for pengene. Dessverre vil alle ulempene overskygge pris og følelse etter hvert. Bil handlet om følelser og for mange er Tesla det nærmeste de noen gang vil komme en skikkelig bil. Dessverre er sannheten langt fra virkelig. Alt er bare et PR stunt som folk svelger rått. Det blir som med iPhone. Folk kjøper iPhone pga. merket, ikke fordi den er best. IPhone er i motsetning til alle andre mye dyrere også. Går nok den veien med Tesla også.

Herre min hatt så mye piss du lirer av deg. Ikke har du noe som helst personlig erfaring med en Tesla, høyst sannsynlig har du heller ikke noen oppspec'et RS6 heller. Du drar i tillegg alle over en kam, og slenger ut den ene trodde «sannhet» etter den andre. Ikke er min X100 billig som en Skoda. Ikke var det et tilfeldig valg. Ei er jeg heller sår for noen som helst kritikk mot Tesla. MEN Tesla er da virkelig ikke alene om å burde få kritikk: det er pro's & con's ved alle bilmerker.

Poenget her er at det er ikke vår gudegitte oppgave å overbevise deg om å kjøpe en Tesla. Og du starter en tråd for å høre argumenter du allerede har gjort deg opp en mening om.
Det eneste sanne rådet jeg kan gi deg dersom det faktisk er reelt at din sambo vil ha en Tesla er: Happy wife, happy life (om hun så hadde ønsket seg en Skoda).
Ikke forvent flere innlegg til deg fra meg. Fullstendig bortkastet tid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA