Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Takstativ og -boks

Startet av Ragged_Glory, onsdag 12. juni 2019, klokken 18:33

« forrige - neste »

Ragged_Glory

Vi må ha en takboks til vi skal på ferie. Hund i lasterommet.

Har noen tips om en grei boks og takstativ?

Boksen må gå klar haifinnen, være omtrent to meter (må få opp luka, og den må ikke stikke for langt ut over frontruta), og cirka 400 liter.

For å få den inn i garasjen, må ikke totalhøyden bli over to meter. (jeg har vel målt at selve bilen er 157 cm).

Vi kommer ikke til å bruke boksen så mye så pris betyr også litt.

På forhånd takk for hjelpen!
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

sveander

Lurer meg på i tråden. Kan man ha vanlig Thule på de takrailene ?
Jeg har i dag 2 kajakk som er festet med Thule takstativ. Finnes det lignende for denne bilen
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Ragged_Glory

Railsene på Niro har ikke mellomrom mellom rails og tak, så det må andre fester til enn der takstativfestene kan gripe rundt hele railsen.

Jeg har nesten bestemt meg for takboks: Packline NX 195. Noen som har erfaring med denne?
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

geear


Ragged_Glory

Det ble ikke akkurat full fyr i denne tråden, men jeg har da fått meg takboks. Det ble Packline NX 195 med Thule Wingbar Edge og hurtigfester i boksen. Ikke akkurat billig, men jeg ville ikke ha for lang boks, og så måtte den smyge under to meter for å få den inn. Det gikk med noen centimeter klaring.

K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

sveander

Nei fyr ble det ikke. Er Thule Wingbar Edge den typen stativ som skrus fast i taket/railen på bilen
Jeg har den typen til Avensis og kanskje de kan brukes
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

MagnusCJ

Jeg er også på jakt etter takboks. Vil ikke ha den for lang heller, men må samtidig være lang nok til å kunne ta ski på 205 cm (Evt om man kan legge disse litt på skrå i en kortere boks?) . Noe høyde på boksen hadde også vært fint mtp på plass til bagasje

Rop ut hvis noen har noen tips!

Rent estetisk kledde jo bilen den boksen 😊

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA