Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enormt antall biler i inventory

Startet av mreinha, fredag 07. juni 2019, klokken 21:53

« forrige - neste »

S4e

Sitat fra: creal på onsdag 12. juni 2019, klokken 23:26
300 biler i inventory er jo 5-6% av månedssalget forrige kvartalsslutt. Får se hva det ender opp på i juni, men disse bilene går fort unna. Men er forøvrig ikke uenig i at prisene på Model 3 nok skal bittelitt ned fremover, eventuelt at vi snart får se noen gode kampanjerenter.

De har jo enda ikke startet levering av SR+ og svært begrenset markedsføring av LR RWD. Mer naturlig å produsere flere av disse hvis etterspørsel etter LR AWD blir lavere?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Rocklobster

Sitat fra: creal på onsdag 12. juni 2019, klokken 23:26
300 biler i inventory er jo 5-6% av månedssalget forrige kvartalsslutt. Får se hva det ender opp på i juni, men disse bilene går fort unna. Men er forøvrig ikke uenig i at prisene på Model 3 nok skal bittelitt ned fremover, eventuelt at vi snart får se noen gode kampanjerenter.
Tja, gjør de? Det er vel minst 150 millioner i salgsverdi som skal "impulskjøpes" de neste par sommerukene. For dette er i tillegg til biler som er bestilt. Kan jo tenkes at mange nordmenn heller tar en tur til syden heller enn å kjøpe ny tesla denne sommeren i dette været med stadig fallende bruktbilpriser på toppen. Fasit kommer 1. juli. Tror ikke det er noe problem så lenge de har tatt høyde for det i prognosene og budsjettene sine. Da har de litt biler å selge utover høsten og vi kan få en mindre kaotisk slutt på neste kvartal.

advale

300 biler på inventory er ikke mye. De selger flere tusen pr mnd. Og neste store båtlast kan fort bli 1-2 mnd til. Sier seg selv at 300 går fort ut.

turfsurf

Sitat fra: advale på torsdag 13. juni 2019, klokken 01:18
300 biler på inventory er ikke mye. De selger flere tusen pr mnd. Og neste store båtlast kan fort bli 1-2 mnd til. Sier seg selv at 300 går fort ut.
De selger ikke flere tusen pr måned, men noen tusen pr kvartal. Men 300 biler er jo ikke mere enn 14 dagers salg i en dårlig måned uansett.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Magnus Hansen

Får jo også inntrykk av at nesten-nye biler på Finn går kjapt og for priser tilsvarende helt ny bil.. så etterspørselen er nok god.

N0ya

Blir det levert ut så mye biler nå at EV-serien står for fall?
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Killingen

Sitat fra: N0ya på torsdag 13. juni 2019, klokken 09:01
Blir det levert ut så mye biler nå at EV-serien står for fall?

Ikke langt unna i alle fall. Vi er vel i starten av EV8XXXX

Elgolferen

Hva er fasit her egentlig? Har levering 19. Juni.
Er det best å avbestille den? Vente til høsten, for så å bestille da? Ikke bestilt med HF.

Jornvm

Jeg fikk endret min bestilling fra LR AWD til LR RWD. Når jeg først bestilte bilen i April var det etter vi fikk mail om muligheten for å ringe inn og bestille LR RWD, men nærmeste SC hadde nok ikke fått beskjed om det, da de fortalte at å bestille LR RWD ikke var mulig. Nå dukket det opp en LR RWD med AP og HF på samme SC i inventory, så fikk endret bestillingen min til denne uten problem :) Fortsatt med 19". Levering neste uke og sparte 50 000,- jamt over en bra dag for en Sunnmøring :D

emurof

Sitat fra: alibaba på fredag 07. juni 2019, klokken 22:46
LOL. Joker nord hele opplegget. Folk som har ventet i mnds vis og enda ikke fått utleverings dato, men 100+ inventory biler har de plutselig?

Kanskje det er biler der folk har nektet å ta levering?

Eller, da ville det kanskje stått at den har vært registrert før?

Daniel_0007

Vel er en der som har gått 2700 km, aner ikke åssen de kan betrakte den som ny bil

Model 3 2019 LR Rwd

E_S

Sitat fra: emurof på torsdag 13. juni 2019, klokken 10:29
Sitat fra: alibaba på fredag 07. juni 2019, klokken 22:46
LOL. Joker nord hele opplegget. Folk som har ventet i mnds vis og enda ikke fått utleverings dato, men 100+ inventory biler har de plutselig?

Kanskje det er biler der folk har nektet å ta levering?

Eller, da ville det kanskje stått at den har vært registrert før?

Søk opp chassisnummeret på vegvesen.no, så får du kjapt se om bilen er tilordnet et regnummer (vært registrert/er registrert) eller ikke.
:)

Håvar

#102
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 13. juni 2019, klokken 10:52
Vel er en der som har gått 2700 km, aner ikke åssen de kan betrakte den som ny bil

Den har vært registrert med EV75200. Det ligger også en ute med 421 km som har vært registrert med EV75972.
Samt en som er gått over 3400, men som ikke dukker opp i VIN-søk ???
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Micmar96

Sitat fra: Jornvm på torsdag 13. juni 2019, klokken 09:15
Jeg fikk endret min bestilling fra LR AWD til LR RWD. Når jeg først bestilte bilen i April var det etter vi fikk mail om muligheten for å ringe inn og bestille LR RWD, men nærmeste SC hadde nok ikke fått beskjed om det, da de fortalte at å bestille LR RWD ikke var mulig. Nå dukket det opp en LR RWD med AP og HF på samme SC i inventory, så fikk endret bestillingen min til denne uten problem :) Fortsatt med 19". Levering neste uke og sparte 50 000,- jamt over en bra dag for en Sunnmøring :D
hvem snakket du med da? Servicesenteret eller måtte du ringe og vente 3 timer i telefonkø?  Prøver å få til det samme selv.. men ingen som svarer på hverken mail eller tlf..

p8ndus

Sitat fra: Micmar96 på torsdag 13. juni 2019, klokken 12:14
Sitat fra: Jornvm på torsdag 13. juni 2019, klokken 09:15
Jeg fikk endret min bestilling fra LR AWD til LR RWD. Når jeg først bestilte bilen i April var det etter vi fikk mail om muligheten for å ringe inn og bestille LR RWD, men nærmeste SC hadde nok ikke fått beskjed om det, da de fortalte at å bestille LR RWD ikke var mulig. Nå dukket det opp en LR RWD med AP og HF på samme SC i inventory, så fikk endret bestillingen min til denne uten problem :) Fortsatt med 19". Levering neste uke og sparte 50 000,- jamt over en bra dag for en Sunnmøring :D
hvem snakket du med da? Servicesenteret eller måtte du ringe og vente 3 timer i telefonkø?  Prøver å få til det samme selv.. men ingen som svarer på hverken mail eller tlf..
Jeg skulle endre min bestilling på SR+ (med hengerfeste) til LR RWD (med hengerfeste), men fikk beskjed om at de ikke hadde disse lengre. Både Tesla Trondheim (utleveringssted for min bestilling) og Tesla Bergen (hvor jeg var å kikket på bilen og fikk tilbud) svarte på telefon med en gang.
Hvor kan man se om inventory biler har hengerfeste?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA