Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enormt antall biler i inventory

Startet av mreinha, fredag 07. juni 2019, klokken 21:53

« forrige - neste »

mreinha

Tesla har lagt ut ett enormt antall (100+) biler i inventory nå; https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3 ser ut til å være mye forskjellig å velge mellom.

hawK

Må ha vært nylig, sjekket tilfeldigvis tidligere i dag

Avbestillinger? Folk som ikke ville godta bilen?

123kris

#2
Det var jo utrolig mange biler....Merkelig. Avbestillinger uten hengerfeste?
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Superelbilen


mreinha

Det finnes biler med Autopilot/FSD, bare se her; https://www.tesla.com/no_NO/model3/order/5YJ3E7EB1KF217837?token=$2y$10$tqyLnA0biGUsi5BtNXGlgu444o7eS2i2Mw45tm.yVhyGYvA6tyEyu#payment

Sjekket en del biler, og de med lav kilometer ser aldri ut til å ha vært registrert i Norge. Mange biler med hvit interiør. Men 100+ Model 3, som brått er tilgjengelig virker merkelig...

Tiger123

Er vel biler som er produsert ut ifra beregnede fremtidige salg.

hELgenen

Ble brått veldig mange ja. Lurer på om finn.no prisene på brukt får en justering nå

McM

Spørsmålet for min del er hvor kjapt de kan levere disse bilene. Er lei av å vente på min bil som aldri kommer og har samtidig lyst til å skifte til en annen farge.

alibaba

LOL. Joker nord hele opplegget. Folk som har ventet i mnds vis og enda ikke fått utleverings dato, men 100+ inventory biler har de plutselig?
TM3P

bno

#9
Sitat fra: McM på fredag 07. juni 2019, klokken 22:35
Spørsmålet for min del er hvor kjapt de kan levere disse bilene. Er lei av å vente på min bil som aldri kommer og har samtidig lyst til å skifte til en annen farge.
Bare å finne en der å avbestille no sweat... :D

Counterpointer

Sitat fra: hELgenen på fredag 07. juni 2019, klokken 22:27
Ble brått veldig mange ja. Lurer på om finn.no prisene på brukt får en justering nå
Dette kan være en effekt, men neppe grunnen til det.

Torgeir Jensen

Venter på min sr+  og ringte de i dag for å høre om man kunne få bil fortere hvis jeg byttet til lr rwd. Er i tillegg blitt litt bekymra for rekkevidden om vinteren. De mente at det det ville ta mye lenger tid.

Begynner å lure på om de har biler i massevis men at håndteringen i forbindelse ned utlevering har brutt sammen. At de rett og slett har mista oversikten.

123kris

Sitat fra: Torgeir Jensen på fredag 07. juni 2019, klokken 23:25
Venter på min sr+  og ringte de i dag for å høre om man kunne få bil fortere hvis jeg byttet til lr rwd. Er i tillegg blitt litt bekymra for rekkevidden om vinteren. De mente at det det ville ta mye lenger tid.

Begynner å lure på om de har biler i massevis men at håndteringen i forbindelse ned utlevering har brutt sammen. At de rett og slett har mista oversikten.

Flere LR rwd på lager. Vurderer å bytte, men må få avklart om den har autopilot.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

alehop

Er det kun 4 år garanti mot 5 ved ordinær bestilling?

Lynkjapp

Det ligger ute 28 biler med samme oppsett som vår, dvs LR, MSM, svart interiør og 19". De har tre forskjellige priser, 480 820,-, 489 120,- og 539 120,-. Den høyeste prisen er sikkert med FSD (bare 2 stk) og den laveste sannsynligvis uten AP (bare 6 stk).

Det vil i tilfelle bety at vår bil, som har AP, nå kan kjøpes som inventory til 489 120,-. Vi betalte 490 220,- pluss 15 560,- for vinterhjul. Vi kunne altså ha spart 1100,- kroner på å vente to-tre måneder og kjøpe inventory isteden. Ikke så farlig etter alt priskaos som har vært. I verste fall tar jeg feil og vår bil ville nå koste 480 820,-, dvs 9400,- billigere. Ikke heller noe å gråte over.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA