Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enormt antall biler i inventory

Startet av mreinha, fredag 07. juni 2019, klokken 21:53

« forrige - neste »

mreinha

Sitat fra: Arne1 på mandag 17. juni 2019, klokken 11:27
Det står ikke dato på invoice'en din?

Nei, dessverre ikke. Delivery klarer heller ikke å bekrefte at den faktisk kommer nå i Juni.
Da vi ble lovet levering i Mai, så solgte vi bilen vi hadde i starten av mai, noe som har vist seg å være en tabbe... Normalt så bruker vi 20-30 minutter til jobben med bil, mens kollektiv i bestefall tar 70 minutter, hver vei. Hverdagen er altså ganske kjip uten bil...

halvorlu

Tidligere gikk det an å se hvor de ulike bilene i inventory sto plassert, men det ser ut til å være borte. Noen som vet hvordan man kan se dette igjen? En hos Tesla Trondheim skriver at alle LR RWD står i Oslo eller Belgia, men er usikker på om dette stemmer?

Sunhome

Sitat fra: halvorlu på mandag 17. juni 2019, klokken 13:07
Tidligere gikk det an å se hvor de ulike bilene i inventory sto plassert, men det ser ut til å være borte. Noen som vet hvordan man kan se dette igjen? En hos Tesla Trondheim skriver at alle LR RWD står i Oslo eller Belgia, men er usikker på om dette stemmer?
Jeg klarer heller ikke å se på nett lenger hvor de står, men kan avkrefte at alle LR RWD står i Oslo eller Belgia. Jeg fikk en fra inventory i dag mot at jeg hentet den i Bumunddal i løpet av juni måned.

ApeX

Sitat fra: halvorlu på mandag 17. juni 2019, klokken 13:07
Tidligere gikk det an å se hvor de ulike bilene i inventory sto plassert, men det ser ut til å være borte. Noen som vet hvordan man kan se dette igjen? En hos Tesla Trondheim skriver at alle LR RWD står i Oslo eller Belgia, men er usikker på om dette stemmer?

Kan se det i kildekoden. Hvis du bruker chrome, trykk på bilen du er interessert i, når det nye vinduet åpner seg trykker du på ctr+U og søker på "metro". Får da opp eks. "MetroName:Drammen".
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Kongle.

Bestilte bil på lørdag 15.06. Fant ut at Inventory bilene kommer med hengerfeste. Foretok endringer ved en Tesla Store idag og vips VINnr og bil om en uke;-) Fine greier.
M3 AWD LR Grå 24.06.19

Sunhome

Sitat fra: Kongle. på mandag 17. juni 2019, klokken 22:15
Bestilte bil på lørdag 15.06. Fant ut at Inventory bilene kommer med hengerfeste. Foretok endringer ved en Tesla Store idag og vips VINnr og bil om en uke;-) Fine greier.
Da er vi 2! Jeg gjorde det samme i morges

Elgolferen

Har utlevering 19.06.19 av en blå rwd, sort interiør, 19" og uten HF. Disse bilene som er i inventory, er det lurt å bytte til en med HF der eller vil det være noe mindre garantitid o.l? Pros & cons?

Sunhome

Sitat fra: Elgolferen på mandag 17. juni 2019, klokken 22:24
Har utlevering 19.06.19 av en blå rwd, sort interiør, 19" og uten HF. Disse bilene som er i inventory, er det lurt å bytte til en med HF der eller vil det være noe mindre garantitid o.l? Pros & cons?
Nye biler og samme garanti. Jeg tok den siste som var igjen av akkurat din spekk med hengerfeste i morges.

Elgolferen

Sitat fra: Sunhome på mandag 17. juni 2019, klokken 22:27
Sitat fra: Elgolferen på mandag 17. juni 2019, klokken 22:24
Har utlevering 19.06.19 av en blå rwd, sort interiør, 19" og uten HF. Disse bilene som er i inventory, er det lurt å bytte til en med HF der eller vil det være noe mindre garantitid o.l? Pros & cons?
Nye biler og samme garanti. Jeg tok den siste som var igjen av akkurat din spekk med hengerfeste i morges.

Hmm..

Jorgen Bjerke

Har nå fått bekreftet at mange biler som ikke er oppført med AP likevel har det. Sammenlikn prisen med egendesignet bil. Den skal være helt lik.

Jeg fikk også lagt til FSD til 50000,- :) null stress. Levering i juni.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ApeX

#130
Noen som vet om salg eller delivery har en utvidet oversikt over inventorybilene ift. det som ligger på nett?

Jeg sendte en mail til selger før i dag med ønsket spec, og med spørsmål om de hadde noen utvidet oversikt. Fikk ikke svar på sistnevnte, bare at det kun var fire biler i Norge som matchet mine spec. Synes det var litt rart da det lå, og fortsatt ligger, 13 biler med speccen tilgjengelig på nett.. Imidlertid viste han til en bil jeg ikke finner igjen på Tesla sine sider.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

halvorlu

Er det noen som vet om vi vente oss flere LR RWD i inventory utover sommeren, eller er det usannsynlig?

Sunhome

Sitat fra: ApeX på tirsdag 18. juni 2019, klokken 19:21
Noen som vet om salg eller delivery har en utvidet oversikt over inventorybilene ift. det som ligger på nett?

Jeg sendte en mail til selger før i dag med ønsket spec, og med spørsmål om de hadde noen utvidet oversikt. Fikk ikke svar på sistnevnte, bare at det kun var fire biler i Norge som matchet mine spec. Synes det var litt rart da det lå, og fortsatt ligger, 13 biler med speccen tilgjengelig på nett.. Imidlertid viste han til en bil jeg ikke finner igjen på Tesla sine sider.
Jeg vet ikke helt hvordan inventory fungerer og hvilke oversikt det er, men min forsvant iallefall umiddelbart fra listen da de plukket den til meg. Så det virker som at den skal være helt oppdatert..

123kris

På et eller annet tidspunkt, om det blir nå eller etter sommeren er de nødt til å gjøre noe tiltak for å få solgt alle de sorte LR AWD uten hengerfeste som ligger i inventory. Tipper det vil komme en rentekampanje eller lignende.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Sunhome

Sitat fra: 123kris på lørdag 22. juni 2019, klokken 11:02
På et eller annet tidspunkt, om det blir nå eller etter sommeren er de nødt til å gjøre noe tiltak for å få solgt alle de sorte LR AWD uten hengerfeste som ligger i inventory. Tipper det vil komme en rentekampanje eller lignende.
Det er bare til å kaste seg rundt umiddelbart dersom man er i markedet for bil uten Hf, de er villig til å gi en god deal ved handel denne måneden. Jeg fikk utstyr utover det jeg hadde bestilt inkludert i prisen, det være seg dyrere lakk, Awd istedenfor rwd, sportshjul etc. Henter min på fredag, men må selv hente den der den står.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA