Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon Skoda Vision iV

Startet av batterimannen, onsdag 29. mai 2019, klokken 22:30

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

#225
bil24.no skriver om bilen i denne 13 timers gml nyheten.

Lenke her: https://bil24.no/skoda-avslorer-detaljer-rundt-elbilen-enyaq-iv/

Kopi:

‒ Norge er, sammen med Tsjekkia og Tyskland, landet som får bilen først, og vi er et høyt prioritert marked. Vi gleder oss veldig til verdenspremieren.

Stikkkontakt

38.000 Euro er selv med dagens høye eurokurs bare 353.000 kroner. Normalt er Skoda klart billigere i Norge enn i Tyskland, men det gies heftige rabatter.
Tenk om Euroen var 8 NOK.

Rosstopher

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 09. mai 2020, klokken 18:15
38.000 Euro er selv med dagens høye eurokurs bare 353.000 kroner. Normalt er Skoda klart billigere i Norge enn i Tyskland, men det gies heftige rabatter.
Tenk om Euroen var 8 NOK.

Oppgitt pris i Tyskland er nok inkludert 18 % moms, så det er ca. 32k Euro før moms.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Electric cars in Norway

#228
Sitat fra: Rosstopher på lørdag 09. mai 2020, klokken 18:28
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 09. mai 2020, klokken 18:15
38.000 Euro er selv med dagens høye eurokurs bare 353.000 kroner. Normalt er Skoda klart billigere i Norge enn i Tyskland, men det gies heftige rabatter.
Tenk om Euroen var 8 NOK.

Oppgitt pris i Tyskland er nok inkludert 18 % moms, så det er ca. 32k Euro før moms.

:+1: ja håper du har rett. Men jeg har hørt fra bilfolk at Skoda skal "brandes" og ikke lengre være billigere i Norge enn andre merker.

Hvis det stemmer så hva er da bedre enn å jekke opp nettopp den beste bilen de har i pris og det vil jo være denne elbilen. Håper jeg tar feil :+1:

Skoda er faktisk en j  god bil hvis man har eid de mere dyre Skoda modellene. Mye bil for pengene men så er det dette andre hånd salget da..... etter noen år...jeg vet ikke...bare spekulerer.

Men gitt dette - vil da Enyaq starte på 38.000 euro i Norge? Nope sier jeg. Men håper jeg tar feil og at den blir billigst mulig :+1:

tornaldo

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 09. mai 2020, klokken 19:04

Skoda er faktisk en j  god bil hvis man har eid de mere dyre Skoda modellene. Mye bil for pengene men så er det dette andre hånd salget da..... etter noen år...jeg vet ikke...bare spekulerer.

Ville ikke vært bekymret for annenhåndsverdien på Skoda. Octavia stv 4X4 er jo en av bilene som har holdt seg best i pris en årrekke.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Electric cars in Norway

tornaldo :+1: ja beklager jeg skrev feil. Det jeg mente er at det er en helt ny biltype og at ikke feks som TMX som har vært i mange år og har et mer forutsigbarhet rundt bruktprisene.

Skoda er jo kjent for kvalitet  - så det var ikke det jeg tenkte på.

Men når det er sagt så mener jeg å ha vokst opp med den regla om ' kjøp Skoda og lær å gå da"   he he eller kansje den ble på 70 og 80 tallet brukt om flere bokmerker 8) ??? He he artig uansett....

Mr Oizo

Kønummer nærme 21 tusen nå. Dette kan bli en lang venting for nordmenn.

batterimannen

Sitat fra: Mr Oizo på fredag 17. juli 2020, klokken 17:31
Kønummer nærme 21 tusen nå. Dette kan bli en lang venting for nordmenn.

Hvor har du tallet ifra? Det var ei som reserverte 7 juli og postet på Facebook siden til Enyaq at det snart var oppe i nr 10 000.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Mr Oizo

Stemmer, var ordrenummer over 20 tusen, sikkert mange avbrutte betalinger eller kansellerte. Kønummer på litt over 10 tusen nå. Da er det ikke så ille lenger. Regner med halvparten faller fra ganske kjapt, men denne bilen er det nok stor etterspørsel etter. Så spørs det hvordan Møller priser den da. De kan vel ikke totalt kannibalisere salget av ID3 og ID4 ved å prise denne for lavt. Ryktes at 50-modellen ikke blir tilbudt i Norge, og det er vel like greit (ubekreftet selvsagt).

batterimannen

Sitat fra: Mr Oizo på fredag 17. juli 2020, klokken 18:03
Stemmer, var ordrenummer over 20 tusen, sikkert mange avbrutte betalinger eller kansellerte. Kønummer på litt over 10 tusen nå. Da er det ikke så ille lenger. Regner med halvparten faller fra ganske kjapt, men denne bilen er det nok stor etterspørsel etter. Så spørs det hvordan Møller priser den da. De kan vel ikke totalt kannibalisere salget av ID3 og ID4 ved å prise denne for lavt. Ryktes at 50-modellen ikke blir tilbudt i Norge, og det er vel like greit (ubekreftet selvsagt).

Ser flere sier at de har droppet den til fordel for Polestar 2. Ellers blir vel Model Y største utfordrer.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

makki

Har både Vision iv og TMY reservert, så spørsmål hvilken kommer først i Norge,  tmy long range med pearlwhite  hjull (20) full fsd 54500kr, så tenker hva kommer prisen 4WD long range skoda vision iv, skal være under 450000 håper jeg......

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA