Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Opel Corsa-e

Startet av magnetic, torsdag 23. mai 2019, klokken 22:45

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Jakal på torsdag 06. juni 2019, klokken 22:20
Ja, Amperaen er jo en ren elbil med plassforhold deretter. Corsaen blir ca 10 cm kortere (417 cm vs 406 cm), lavere og dermed litt mindre praktisk. Håper jo det blir mulig med takstativ (utgående Corsa tar i hvert fall takstativ...). Ellers er det interessant at grillen er uforandret i forhold til fossil-utgaven, vellykket synes jeg.

Opel Mokka-e (PSA søskenavlegger til Peugeot e-2008) kommer også etterhvert med plassforhold mer som e-Niro.

sjokomelk

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på lørdag 17. august 2019, klokken 14:03
Opel Mokka-e (PSA søskenavlegger til Peugeot e-2008) kommer også etterhvert med plassforhold mer som e-Niro.
Man kan jo se på f.eks. Crosslanx som er til salgs i dag for å få en idé om plass. Det er en 2008 med Opel-logo.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

terjewa

#32
Dette kom på epost nå.

Verdens største bilutstilling, IAA Frankfurt Motor Show, arrangeres 12-22 september i år. Der vil Opel blant annet vise frem den elektriske nyheten: Opel Corsa-e. Ikke nok med det - på samme tid vil prisene på elbilen slippes i Norge! Mer informasjon kommer.

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Jakal

Vi venter på priser for Corsa-e, som skal komme i dag (10.9). Jeg besøkte en Peugeot-forhandler nylig som antydet rykter om høyere priser for Corsa-e enn e-208. Det har jeg vanskelig for å tro, tipper innstegsmodellen ligger på Zoe-nivå (250.000,-) med bedre utstyrsliste enn e-208. Så tipper jeg det i tillegg kommer en topp utstyrt versjon (ekskl. soltak) til ca 275.000,-.Altså en fullspekket Corsa-e til under 300-000,- med dobbelt dekk-sett.
Men kanskje er jeg for optimistisk, valutakursen er jo ikke akkurat gunstig for importvarer fra EU. Vi får se...

Esop

Prisliste kom på mail nettopp. Fullspekket Corsa-E kommer godt over 300K...

Jakal

#36
Ser den, og er noe skuffet. Jeg hadde forventet pakkeløsning for adaptiv fartsholder, NAC Navigasjon (usikker på fordelen med den...), 10 `screen, svart tak på signaturfarge oransje, panorama ryggekamera... Får sjekke ut prislisten for e-208, men har følelsen av at den kan være et vel så godt kjøp når de får adaptiv kursholder på plass vinter / vår 2020.

batterimannen

Litt rart at de ikke la seg lavere i pris.

De som går for Corsa-e blir de som synes at e-208 ser for sprek/sporty ut?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Mao

Kjedelig og dyr småbil. Kansellert.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Jakal

Utseendet kan jeg være enig i er heller kjedelig, det er basert på markedsundersøkelser hvor målgruppen ønsket en videreføring av Corsa-formspråket. Personlig er jeg langt mere begeistret for e-208, hvor det er særpreg og et ungdommelig formspråk.

Når det gjelder pris er jeg også skuffet, men kanskje av litt andre årsaker enn Mao. Innstegsmodellen ligger på nivå med Zoe og e-208. Jeg hadde imidlertid forventet enklere pakkeløsninger enn det Opel har utarbeidet, i tillegg til en First Edition-utgave (ref England). For meg er e-Edition utgaven aktuell, med ønsket tilleggsutstyr vil den komme på ca 285.000,- (+ vinterdekk).Da ofrer jeg Adaptiv Cruisekontroll. Sammenlignbart er Peugeot e-208 Allure aktuell for meg, med tillegg inkl Adaptiv Cruisekontroll (kommer fra febr 2020) kommer den på ca 292.000,-. Prisforskjellen med Corsa er altså hovedsakelig Adaptiv Cruisekontroll, og jeg er i utgangspunktet ikke i tvil om hvilken bil jeg dras mest mot.
Så kommer komfort, kjøre egenskaper, mulighet for takstativ etc inn i som faktorer, det vil drøye før svarene foreligger her.
Men i sum tror jeg Opel her bommer litt med pakkeløsningene, jeg hadde forventet færre tilvalgsalternativer og mer omfattende utstyr i pakkene (adaptiv cruisekontroll burde være standard). Som det er nå fremstår Peugeot´en mer moderne og attraktiv, i hvert fall for meg.

biggern

Sitat fra: Mao på onsdag 11. september 2019, klokken 11:39
Kjedelig og dyr småbil. Kansellert.

Sammenlignet utstyr imot fullspekket Kona med 17 tommer og havnet på 335.800,- :-)
- Kortere distanse & mindre HK.
- Lavere bil
- Kan ikke se takskinner for boks

Blir sikkert en fin by bil.

Jakal

Tror nok det generelt blir en fin bil, også på langturer dersom seter, veistøy, stereo etc er OK. Middels rekkevidde er jeg ikke bekymret for, all den stund hurtiglading opp til 80 % går på en halvtime. Det passer uansett med en beinstrekk / pause etter kjøring i 25 + mil.

Med hensyn til kontraktskriving før 1. oktober er det uaktuelt for meg. Betalte forskudd for å stå på ventelister har etterhvert ingen effekt, fordi tilbudet av biler med OK rekkevidde øker betraktelig i 2020. Gevinstelementet ved videresalg forsvinner derved, det gjelder også Corsa-e. Og jeg vil uansett ikke binde meg før bilen er prøvesittet og sammenlignet med eks Peugeot e-208.

EV-FTW

Å skulle tjene penger på å flippe en elbil, den tiden er forbi.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Dieseldyret

Enig i at det ikke er noe stort poeng i å stå på lister lengre,  eller skrive kontrakt 6 måneder før man får se og prøve bilen. Har kansellert både denne og e-208. Neste bil skal prøvekjøres før noen papirer signeres..

bno

#44
Akkurat kommet tilbake fra ferie i Asia (ikke tilgang til forumet der). Greit å lese kommentarene på bilen her. Har kønr. 16*, men synes den er dyr med det utstyret jeg ønsker. Adaptiv er viktig for meg bl.a.. Vil mest sannsynlig kansellere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA