Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Opel Corsa-e

Startet av magnetic, torsdag 23. mai 2019, klokken 22:45

« forrige - neste »

teslanor

I dag, 30. september, er det siste frist for kontraktsskriving med forhandler om man ønsker å beholde sin plass i køen for levring av Opel Corsa-e. Hva gjør folket? Bestilt bil?? Selv noe usikker....

jonnyjb

Jeg har meldt meg ut av køen, vil heller ha Peugeot e-208 (men har fortsatt ikke bestilt den heller).
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Desti

The new Corsa and Corsa-e is launching in Germany this Saturday.  8)

Trine2

Både Corsa, 208 og Zoe er altfor dyre til å være slike småbiler. Man kan legge på noen få tusen og få noe langt bedre.

Counterpointer

Sitat fra: Trine2 på mandag 09. mars 2020, klokken 09:09
Både Corsa, 208 og Zoe er altfor dyre til å være slike småbiler. Man kan legge på noen få tusen og få noe langt bedre.
Hvilke biler tenker du på da?

Sandstrøm

Var hos forhandler og kikket (og prøvesatt) den nye Corsa. Syntes det var en bra bil, både innvendig og utvendig, men følte kanskje at den var noe liten. Nå fikk jeg noe dårlig innbyttepris på min bil hos Opel, og desto bedre innbytte hos BOS, dermed ble valget en Peugeot  E 2008 GT i stedet. Men for all del så syntes jeg Corsaen var en artig bil uansett.

Daniel_0007

Sitat fra: knut.aulie på mandag 09. mars 2020, klokken 09:20
Sitat fra: Trine2 på mandag 09. mars 2020, klokken 09:09
Både Corsa, 208 og Zoe er altfor dyre til å være slike småbiler. Man kan legge på noen få tusen og få noe langt bedre.
Hvilke biler tenker du på da?

Leaf er en men dårligere rekkevidde tenker på da på 40 utgaven, zs mg ev er annen, plassmessig er den bedre men kanskje ikke kvalitets messig? Men igjen franskmen er ikke kjent for kvalitet heller  :P
Man kan og få en ribba kona 64 for 310 000 så er en del alternativer uti der.
Model 3 2019 LR Rwd

EV-FTW

Du glemte Ioniq, som også ligger i den prisklassen, om en velger de mer utstyrte versjonene Opel og Peugeot.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Trine2

Sitat fra: knut.aulie på mandag 09. mars 2020, klokken 09:20
Sitat fra: Trine2 på mandag 09. mars 2020, klokken 09:09
Både Corsa, 208 og Zoe er altfor dyre til å være slike småbiler. Man kan legge på noen få tusen og få noe langt bedre.
Hvilke biler tenker du på da?
Tenker på Ioniq, Leaf, i3, e-golf, MG ZS EV

batterimannen

Sitat fra: Trine2 på tirsdag 10. mars 2020, klokken 10:59
Sitat fra: knut.aulie på mandag 09. mars 2020, klokken 09:20
Sitat fra: Trine2 på mandag 09. mars 2020, klokken 09:09
Både Corsa, 208 og Zoe er altfor dyre til å være slike småbiler. Man kan legge på noen få tusen og få noe langt bedre.
Hvilke biler tenker du på da?
Tenker på Ioniq, Leaf, i3, e-golf, MG ZS EV

Uenig med at de bilene er "langt bedre". Hvis e-208/e-Corsa er for liten, så er e-2008 er alternativ. Alle de PSA bilene har god ladehastighet med god temperaturkontroll på batteri. Når det kommer til ladehastighet og her går både e-Golf og Leaf rett på tryne. Om man aldri kjører turer på flere ladinger så har det ikke så mye å si. Så alt kommer an på bruken. MG ZS EV har haugevis av kameler en må svelge, med en del bugs i programvare og en del rare løsninger som virkelig viser at den ikke er laget for å være elbil. Den har heller ikke klimakontroll men en varmevifte. PSA bilene har varmepumpe, så man mister ikke så mye rekkevidde på vinter. Bilene har også masse førerassistentsystemer, app osv. Ikke alle velger bil etter størrelse, men også etter teknolog, funksjonalitet og komfort. En ting som jeg synes er litt rart med e-Corsa/e-208 (og DS3) er at de mangler elektrisk justerbart sete...

Sånn jeg ser det så er den største ulempen med e-Corsa at den ser mye kjipere ut enn e-208, både utenpå og inni. Skulle de rettferdiggjort det så burde den vært billigere enn e-208. Så nå ser jeg ingen grunn til å kjøpe e-Corsa, fordi.... e-208.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023


sjokomelk

Sitat fra: batterimannen på mandag 16. mars 2020, klokken 22:01
En ting som jeg synes er litt rart med e-Corsa/e-208 (og DS3) er at de mangler elektrisk justerbart sete...
Vekt og pris... Motorer i setet bidrar til høyere vekt, kompleksitet og pris (les: redusert fortjeneste). Og de aller fleste bilene i B-segmentet er "billige biler", og det er ikke verdt pengene for produsentene. Er sånn i "alle" bilene i B-segmentet.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Sandstrøm

Prøvesatt bensinutgaven av Corsa, denne hadde elektrisk sete-justering.

Daniel_0007

Sitat fra: Sandstrøm på tirsdag 17. mars 2020, klokken 11:33
Prøvesatt bensinutgaven av Corsa, denne hadde elektrisk sete-justering.

Ja bensin utgavene har elektriske seter, tror ikke er pris men mer at det ikke er plass fordi batteripakka er under bilen men andre merker har fått til så rart ikke psa klarer det.
Model 3 2019 LR Rwd

Trine2

Jeg regner med at infotainmentsystemet er nogenlunde likt som i e208?

Etter en prøvetur synes jeg systemet var litt forvirrende og bruke og heller ikke ga den informasjonen jeg var ute etter. e208 viser ikke ladehastighet inne i bilen og hvor mye strøm som går til oppvarming. Dette er essensielle ting en el-sjåfør ønsker å vite. Den hurtigladet ikke spesielt raskt heller og ikke visste jeg temperatur på batteri, noe som også burde vises. Batteriprosent vises ikke, men kun km. og denne var svært ustabil.

Bilen ellers er veldig fin i mine øyne, men det er en bil man setter seg ned i. Den var også svært trang i baksetet. Har endel irriterende elektronikk som gjør at ladingen bryter om man åpner dørene. Setene vil nok en voksen mann synes er noe trange.

Jeg ville nok satset på en Ioniq om jeg skulle velge fritt. Tror kanskje e208/Corsa kommer på 2. plass. Golf på 3. da prisen på utgående er bra om dagen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA