Skrevet av Emne: Opel Corsa-e  (Lest 3249 ganger)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

• Gold Member
  • Elbilentusiast
    • Vis profil
Sv: Opel Corsa-e
« Svar #30 på: Lørdag 17. August 2019, klokken 14:03 »
Ja, Amperaen er jo en ren elbil med plassforhold deretter. Corsaen blir ca 10 cm kortere (417 cm vs 406 cm), lavere og dermed litt mindre praktisk. Håper jo det blir mulig med takstativ (utgående Corsa tar i hvert fall takstativ...). Ellers er det interessant at grillen er uforandret i forhold til fossil-utgaven, vellykket synes jeg.

Opel Mokka-e (PSA søskenavlegger til Peugeot e-2008) kommer også etterhvert med plassforhold mer som e-Niro.

sjokomelk

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #31 på: Lørdag 17. August 2019, klokken 14:15 »
Opel Mokka-e (PSA søskenavlegger til Peugeot e-2008) kommer også etterhvert med plassforhold mer som e-Niro.
Man kan jo se på f.eks. Crosslanx som er til salgs i dag for å få en idé om plass. Det er en 2008 med Opel-logo.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

terjewa

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #32 på: Fredag 23. August 2019, klokken 10:47 »
Dette kom på epost nå.

Verdens største bilutstilling, IAA Frankfurt Motor Show, arrangeres 12-22 september i år. Der vil Opel blant annet vise frem den elektriske nyheten: Opel Corsa-e. Ikke nok med det - på samme tid vil prisene på elbilen slippes i Norge! Mer informasjon kommer.
« Siste redigering: Fredag 23. August 2019, klokken 11:21 av terjewa »

Orbit

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #33 på: Onsdag 28. August 2019, klokken 21:11 »
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Jakal

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #34 på: Tirsdag 10. ſeptember 2019, klokken 11:52 »
Vi venter på priser for Corsa-e, som skal komme i dag (10.9). Jeg besøkte en Peugeot-forhandler nylig som antydet rykter om høyere priser for Corsa-e enn e-208. Det har jeg vanskelig for å tro, tipper innstegsmodellen ligger på Zoe-nivå (250.000,-) med bedre utstyrsliste enn e-208. Så tipper jeg det i tillegg kommer en topp utstyrt versjon (ekskl. soltak) til ca 275.000,-.Altså en fullspekket Corsa-e til under 300-000,- med dobbelt dekk-sett.
Men kanskje er jeg for optimistisk, valutakursen er jo ikke akkurat gunstig for importvarer fra EU. Vi får se...

Esop

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #35 på: Tirsdag 10. ſeptember 2019, klokken 12:36 »
Prisliste kom på mail nettopp. Fullspekket Corsa-E kommer godt over 300K...

Jakal

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #36 på: Tirsdag 10. ſeptember 2019, klokken 12:54 »
Ser den, og er noe skuffet. Jeg hadde forventet pakkeløsning for adaptiv fartsholder, NAC Navigasjon (usikker på fordelen med den...), 10 `screen, svart tak på signaturfarge oransje, panorama ryggekamera... Får sjekke ut prislisten for e-208, men har følelsen av at den kan være et vel så godt kjøp når de får adaptiv kursholder på plass vinter / vår 2020.
« Siste redigering: Tirsdag 10. ſeptember 2019, klokken 12:58 av Jakal »

batterimannen

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #37 på: Tirsdag 10. ſeptember 2019, klokken 15:35 »
Litt rart at de ikke la seg lavere i pris.

De som går for Corsa-e blir de som synes at e-208 ser for sprek/sporty ut?

Mao

• Sr. Member
  • Elbilentusiast Trondheim.
    • Vis profil
« Svar #38 på: Onsdag 11. ſeptember 2019, klokken 11:39 »
Kjedelig og dyr småbil. Kansellert.
S100D, rød (06/2019)
S100D, sort (11/2017)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (01/2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Reservert: Model Y, MB EQC, Porsche Taycan, BMW iX3, Byton M-Byte, Polestar 2, Skoda Vision iV
Kansellert: Model X Signature, Jaguar I-Pace, Audi e-tron, Model 3, Kia e-Soul, Peugeot e-208, Opel Corsa-e
Solgt: P85+ Signature, P85D Ludi, Hyundai Kona, Kia e-Niro

Jakal

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #39 på: Fredag 13. ſeptember 2019, klokken 13:51 »
Utseendet kan jeg være enig i er heller kjedelig, det er basert på markedsundersøkelser hvor målgruppen ønsket en videreføring av Corsa-formspråket. Personlig er jeg langt mere begeistret for e-208, hvor det er særpreg og et ungdommelig formspråk.

Når det gjelder pris er jeg også skuffet, men kanskje av litt andre årsaker enn Mao. Innstegsmodellen ligger på nivå med Zoe og e-208. Jeg hadde imidlertid forventet enklere pakkeløsninger enn det Opel har utarbeidet, i tillegg til en First Edition-utgave (ref England). For meg er e-Edition utgaven aktuell, med ønsket tilleggsutstyr vil den komme på ca 285.000,- (+ vinterdekk).Da ofrer jeg Adaptiv Cruisekontroll. Sammenlignbart er Peugeot e-208 Allure aktuell for meg, med tillegg inkl Adaptiv Cruisekontroll (kommer fra febr 2020) kommer den på ca 292.000,-. Prisforskjellen med Corsa er altså hovedsakelig Adaptiv Cruisekontroll, og jeg er i utgangspunktet ikke i tvil om hvilken bil jeg dras mest mot.
Så kommer komfort, kjøre egenskaper, mulighet for takstativ etc inn i som faktorer, det vil drøye før svarene foreligger her.
Men i sum tror jeg Opel her bommer litt med pakkeløsningene, jeg hadde forventet færre tilvalgsalternativer og mer omfattende utstyr i pakkene (adaptiv cruisekontroll burde være standard). Som det er nå fremstår Peugeot´en mer moderne og attraktiv, i hvert fall for meg.

biggern

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #40 på: I går kl. 17:22 »
Kjedelig og dyr småbil. Kansellert.

Sammenlignet utstyr imot fullspekket Kona med 17 tommer og havnet på 335.800,- :-)
- Kortere distanse & mindre HK.
- Lavere bil
- Kan ikke se takskinner for boks

Blir sikkert en fin by bil.