Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CCS Adapter - Info fra tesla.com

Startet av ejo8210, tirsdag 07. mai 2019, klokken 20:23

« forrige - neste »

Polestar

Jeg har fått byttet til at Mobile Service skal utføre jobben. Vet foreløpig ikke når de kommer, men dette er en langt bedre løsning for min del fremfor å ta fri fra jobb for å kjøre tur/retur et servicesenter. For Tesla sin del bør dette også være gunstig, for jeg antar de koordinerer med andre oppdrag.

Billige ladinger blir det langt fra. Min tanke er at det vil være nyttig på langtur, både ved korte stopp uten tilgang til superlader, samt som destinasjonslading.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Apache

Hvordan er lake hastigheten ved å få CCS adapter på en 75d? Samme som en SC hvis man bruke en 150 kw hurtiglader?

jkirkebo

Sitat fra: Àpache på torsdag 30. januar 2020, klokken 21:47
Hvordan er lake hastigheten ved å få CCS adapter på en 75d? Samme som en SC hvis man bruke en 150 kw hurtiglader?

Ja, CCS-adapteret klarer like høy hastighet som SuC.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Arnefles

Hei.

Jeg har en TMS-14 85.

Jeg er grønn på alle disse ord og utrykk som brukes her inne...

Jeg vurderer å bytte til ccs på min bil, vil jeg merke noen forskjell i ladehastigheten?

Jeg synes min lader veldig tregt, sjelden over 50kw uansett temp eller nivå på batteri. Det hender den ved ladestart tipper oppunder 70kw for så å falle ganske drastisk nedover igjen mot 50 osv. Normalt?

Kan ikke huske sist jeg hadde bra hastighet på lading bortsett fra i Trelleborg for 2 uker siden, da var jeg faktisk helt oppunder 100kw-noe jeg aldri har opplevd på min bil i Norge. Hva skyldes dette?

Mvh.

Arne-P. :-) 


turfsurf

Sitat fra: Arnefles på torsdag 20. februar 2020, klokken 13:15
Hva skyldes dette?

CCS adapter gir ikke høyere ladefart. Det vil derimot gi deg mulighet til å lade på alle CCS standardiserte ladestasjoner, som inkluderer Ionity og Superlader V3.

Høy ladefart er avhengig av ihvertfall fire ting:
- lav SOC på batteriet (under 20%)
- varmt nok batteri. Dette tar lengre tid enn folk flest tror, hvis man ikke navigerer til SuC så innebærer det kjøring i 2-3 timer (minst)
- ikke deling av stolpepar. Dvs lader du på 1a kan ikke andre lade på 1b.
- generelt tilgjengelig kapasitet på SuC stasjon. Dvs er den nesten full kan ladehastigheten bli lavere uansett

I tillegg har 85 modellene fått ett veldig lite vindu de lader med høy hastighet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Arnefles


kodax

NAF skriver "Ved bruk av adapter kan du oppleve noe lavere effekt enn på Teslas supercharger".
https://www.naf.no/elbil/elbiler-i-norge/tesla-model-x/ladetest-tesla-model-x-lr/
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Kim-

Ccs adapteret peaker på 142kW, 8kW under det V2-superchargerene leverer
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Muffinman

TMS85 = strupet hurtiglading siden i fjor sommer. Det er bevisst gjort av Tesla gjennom software. Selv på chademo har man mistet hastighet etter denne oppdateringen; her går det tregere enn før fra ca 55%. Største forskjellen rundt 67% hvor det peaket på chademo tidliger, her er den optimale effekten nå ca 10kW lavere. Begrensningen gjelder uavhengig av om man lader på supercharger, chademo eller andre hurtigladere.

Trond.Strom

Noen som har fått ombygging/adapter gratis? Jeg kjøpte min s85d med gratis unegrenset tilgang til superladernettverket. Etter åpning av superlader liertoppen har jeg ikke lengre tilgang til hele superladernettverket som jeg har betalt for.

krister461



Sitat fra: Trond.Strom på søndag 10. mai 2020, klokken 20:08
Etter åpning av superlader liertoppen har jeg ikke lengre tilgang til hele superladernettverket som jeg har betalt for.
Når betalte du for tilgang til Liertoppen?

geear

Sitat fra: Trond.Strom på søndag 10. mai 2020, klokken 20:08
Noen som har fått ombygging/adapter gratis? Jeg kjøpte min s85d med gratis unegrenset tilgang til superladernettverket. Etter åpning av superlader liertoppen har jeg ikke lengre tilgang til hele superladernettverket som jeg har betalt for.
Seriøst??!

Klarer du virkelig ikke kjøre tre kilometer ned bakken (eller stoppe tre kilometer før) og lade på nord eller sør?

Det koster usle 4973,- kroner å bygge om hvis du absolutt har behov for å lade på Liertoppen. Jeg har betalt med glede. De kom til og med på jobb hos meg og utførte det.  :+1:

Motorwatt

Da har du betalt alt for mye! Jeg slapp unna med 4.885,75!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Trond.Strom

Sitat fra: krister461 på søndag 10. mai 2020, klokken 20:17


Sitat fra: Trond.Strom på søndag 10. mai 2020, klokken 20:08
Etter åpning av superlader liertoppen har jeg ikke lengre tilgang til hele superladernettverket som jeg har betalt for.
Når betalte du for tilgang til Liertoppen?

Tilgang til teslas superladernett var solgt med bilen. Jeg har ikke lengre tilgang uten å betale for en oppgradering. Liertoppen var aldrig spesifikkt nevnt, heller ingen andre superladerstasjoner. 5 tusen er ikke allverden, men kan jo bruke de pengene på en flaske vin eller to


Motorwatt

Velg vinen. Du har jo fremdeles gratis superlading...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA