Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CCS Adapter - Info fra tesla.com

Startet av ejo8210, tirsdag 07. mai 2019, klokken 20:23

« forrige - neste »

ruslebiff

Fått beskjed fra både Rud og Karihaugen at de ikke har inne. Var vel en som hadde fått montert på Karihaugen, men de har tydeligvis ikke hatt mange. Noen andre SC som har?

DagfinnN

#61
Sitat fra: gr på tirsdag 30. juli 2019, klokken 14:10
Bonusen er at salg av chademo-adapter, til en som måtte ha det for ferietur, dekker nesten hele ombyggingen. Regner med bruktverdien på chademo-adapter faller som en stein fremover...  ???
Jeg har også solgt og det var ikke vanskelig nei. Bare svarte på en annonse. Har ikke hatt bruk for det, men skal vurdere å oppgradere laderen når jeg leser at det er mulig og funker bra.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

geear

Retrofit gikk skeis ja. De bekreftet deler da de satt opp time for en god uke siden, men nå hadde de funnet ut at det kun var ett sett, som ble brukt på en annen bil. Det hadde kommet 200 sett til Norge, som ble fordelt til SC. Rogaland fikk tydeligvis bare ETT.  ::) så da er ombygging i det blå igjen. Tesla i et nøtteskall.

Golding

Noen som har fått selve CCS-adapteret ennå? Jeg kjøpte en inventory Model S før sommeren som allerede var klargjort for CCS (kode CH09), men fikk ikke med CCS-adapter. Service (Skøyen) bestilte inn dette til meg 10.07. Purret for noen dager siden, men de sier kun at det ikke har kommet ennå. Så jeg er litt nysgjerrig på om noen andre har fått tak eller vet noe mer om dette?

geear

Teslabjørn testet en bil som hadde fått det med, vil tippe i juni en gang. Sjekk Youtube-videoene hans. Det er også biler i Norge som har fått retrofiten og fått med adapter i kittet.

ejo8210


ruslebiff

Så en som hadde fått montert på SC Tromsø, ellers lite. Helt merkelig å bare shippe ut 200 stk - men Norge er vel ikke prioritert pga mange SuC

geear

Står på vent, visst nok skal mobil service komme og montere når de får deler - som de ikke vet noe om når. Ganske utrolig at de klarer å i det hele tatt produsere en komplett bil når de ikke har noen som helst kontroll på deleflyt. Litt færre spillutviklere og litt flere på logistikk...

ruslebiff

Fikk også beskjed fra Skøyen om at CCS-delene kommer tidligst ved overgangen til neste år.

Kim-

Sitat fra: ruslebiff på torsdag 05. september 2019, klokken 08:41
Fikk også beskjed fra Skøyen om at CCS-delene kommer tidligst ved overgangen til neste år.
arg. Dummeste.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear

Håper du har fått feilinformasjon. Jeg solgte chademo-adapteret mitt fordi jeg fikk bekreftet deler og time, shame on me for å stole på Tesla.  :-1:

DagfinnN

#71
Jeg har også solgt mitt chademo adapter. Siden jeg har brukt det bare en gang på 2 år, er det veldig greit. Disse hurtigladerne er jo ikke så veldig raske uansett. Er det nød, har jo de aller fleste type 2 lading.

Edit: Når CCS adapter er almen tilgjengelig regner jeg med at Chademo blir lite verdt.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Øyvind.h

#72
Vil nok vurdere å selge CHAdeMO adapteret jeg og om jeg får montert CCS. Men skjønner at det er stor pågang og variabel tilgang, så avventer inntil jeg har montert. Dere som bor i Oslo og trenger låne CHAdeMO kan bare stikke innom. Trenger det selv maks en gang i året :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Kim- på torsdag 05. september 2019, klokken 13:08
Sitat fra: ruslebiff på torsdag 05. september 2019, klokken 08:41
Fikk også beskjed fra Skøyen om at CCS-delene kommer tidligst ved overgangen til neste år.
arg. Dummeste.

Hmm, jeg har time på Karihaugen på mandag for CCS-montering. Har ikke hørt noe om at de mangler deler, så jeg håper seriøst de har det som trengs når jeg dukker opp...

Beholder nok CHAdeMO-adapteret som backup.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

DagfinnN

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 05. september 2019, klokken 16:14
Hmm, jeg har time på Karihaugen på mandag for CCS-montering. Har ikke hørt noe om at de mangler deler, så jeg håper seriøst de har det som trengs når jeg dukker opp...
Blir spennende å høre mer om..
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA