Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CCS Adapter - Info fra tesla.com

Startet av ejo8210, tirsdag 07. mai 2019, klokken 20:23

« forrige - neste »

Apache

Jeg var i kontakt med Tesla i dag og han jeg snakket med kunne ikke svare på om det ble noe forbedret ladehastighet med CCS adapter/ombygging contra Chademo på andre ladere en SC. Dette var enda i en tidligfase.

Kim-

Sitat fra: Àpache på tirsdag 18. juni 2019, klokken 17:01
Jeg var i kontakt med Tesla i dag og han jeg snakket med kunne ikke svare på om det ble noe forbedret ladehastighet med CCS adapter/ombygging contra Chademo på andre ladere en SC. Dette var enda i en tidligfase.
Joda det blir forskjell. Se teslabjørn sin video om ccs adapter på YouTube
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Apache

Sitat fra: Kim- på tirsdag 18. juni 2019, klokken 22:01
Sitat fra: Àpache på tirsdag 18. juni 2019, klokken 17:01
Jeg var i kontakt med Tesla i dag og han jeg snakket med kunne ikke svare på om det ble noe forbedret ladehastighet med CCS adapter/ombygging contra Chademo på andre ladere en SC. Dette var enda i en tidligfase.
Joda det blir forskjell. Se teslabjørn sin video om ccs adapter på YouTube

Har gjort det, men det er 100d, ikke 75d. Stor forskjell da 75d krever mer strøm (ampere)
Teoretisk så burde det bli bedre hastighet men teori er en ting.

geear

Nå fikk vel Bjørn nærmere 400A i videoen, mens Chademo-adapteret er begrenset til 125A. Burde altså ikke være noe i veien for å makse ut mulig ladefart på 75-pakke. Nærmere tre ganger så raskt som chademo..

geear

Får fortsatt ikke booket time for dette, de vet ikke når de får deler. :(

ejo8210

Jeg booket tid i appen for dette på Rud den 23. august. Kan jo håpe de har deler til den datoen.
De har i det minste ikke annullert timen min...

mthoring

Var innom Rud for noen uker siden. Spurte om dette da, og fikk til svar at de ikke hadde fått noe informasjon enda men såg for seg at det ble mulig å få det gjort til høsten (september/oktober).
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

moeget

Jeg har fått satt bestilling på CCS-adapter hos Tesla Forus.
De forteller at dele til ombygging ikke har kommet til Norge enda.
Men selve ombyggingen kommer til å bli gjennomført av "mobilt verksted" / service teknikker.
Jeg vil bli kontaktet når deler er på plass og teknikker vil avtale tid for montering.

geear

Fikk også satt meg i kø.  :+1: Solgte Chademo-adapteret, så er veldig spent på hvor mange virkelige kalenderuker (eller måneder) det tar før CCS-retrofiten er her. Trenger egentlig adapter for å komme meg hjem fra hytta, men får leve på noe 16,5kW AC-lading i mellomtiden..

Hasse79

#54
Retrofit CCS m/adapter er kommet til europa i følge Reddit:

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/cguatf/received_ccs_retrofit_today/

Betalte visstnok 500 EUR inkl mva.
2018 Tesla Model S 75D
2015 BMW i3

geear

Nå ryktes det at folk har fått det ettermontert i Norge? Noen her?

Nodland

Flere på facebookgrupper som har lagt ut bilder og info om ettermontering av ccs ja :)
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

Smurfboy

Har min inne på Karihaugen i dag, de har ikke fått inn CCS adapter iallefall. Fikk pris på jobben, koster 4873 ink mva

geear

Da får jeg CCS retrofit om en god uke.  8) Ser på FB at det rapporteres om opptil 125kW på 75-pakkene med CCS.

Bonusen er at salg av chademo-adapter, til en som måtte ha det for ferietur, dekker nesten hele ombyggingen. Regner med bruktverdien på chademo-adapter faller som en stein fremover...  ???

Smurfboy


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA