Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

15% økt rekkevidde for 9000 kr

Startet av Stikkkontakt, mandag 06. mai 2019, klokken 10:11

« forrige - neste »

Stikkkontakt

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=143879487

Vurderer det sterkt.
Må jo være et røverkjøp i forhold til de som betaler 80.000 for 25% ekstra rekkevidde på Model S/X.
Ja, jeg har 22"
Skal/skal ikke?

xyzzy

Du kan nok få det enda billigere om du selger de dekkene/felgene du allerede har.

Stikkkontakt

Sitat fra: xyzzy på mandag 06. mai 2019, klokken 10:15
Du kan nok få det enda billigere om du selger de dekkene/felgene du allerede har.

Det blir i tillegg eventuelt.
Ett sett for the looks. Ett sett for the range. Prisen er for øvrig 1/10 av det setene i min bil koster å oppgradere i forhold til en "S"

geear

Har bare sett de felgene på F-pace før, og det ser ikke bra ut. Med den dekkdimensjonen blir det skikkelig ballong-look. Rekkevidde får du nok, men utseende ryker på en smell..  :o

Men at vi betaler formue for store batteripakker og så hiver på svære hjul for utseende som både koster mer, og spiser av den dyre rekkevidden, er ikke akkurat imponerende. Heldigvis har jeg samme dimensjon både sommer og vinter, så jeg slipper å oppleve hvor bra det kunne vært om jeg var litt smartere...

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. mai 2019, klokken 10:11
Skal/skal ikke?
Skal hvis du trenger rekkevidde sårt.

Skal ikke hvis du bryr deg om hvordan det ser ut. I-Pace lider veldig utseendemessig med ballongdekk, mer enn sammenlignbare biler.

Tellus

Alternativt bytt til smalere dekk på eksisterende felg hvis det finnes. Bør være en god del å hente på dette.

Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på mandag 06. mai 2019, klokken 11:45
Alternativt bytt til smalere dekk på eksisterende felg hvis det finnes. Bør være en god del å hente på dette.

Det finnes ikke.
Er nok ikke bare bredde som bidrar til økt forbruk. Den enorme vekta på hjulene er også negativt.

Chimp

Sitat fra: gr på mandag 06. mai 2019, klokken 10:58
Har bare sett de felgene på F-pace før, og det ser ikke bra ut. Med den dekkdimensjonen blir det skikkelig ballong-look. Rekkevidde får du nok, men utseende ryker på en smell..  :o

Er ikke enig. Jeg var skeptisk til å bestille 18 sommer og vinter, men de er faktisk kule. Jeg har fått skryt av dem av flere også, "oj så kule felger". Ser du på bildet i finn-annonsen må jeg si meg enig med deg, de gjør seg IKKE på  enkelte bilder! Spesielt mange som tar bildet ovenfra og ned som gir en ballongdekk-look, bildet lyver og viser for mye dekk ift felg. Det er ikke så overdrevent mye gummi på dem real life. Har stått ved siden av 20" og 22" på parkeringsplass og tenkt at felgene mine er da virkelig kule de.
Har også sett dem på f-pace, og den bilen er større noe som gjør at de ikke ser like bra ut der.
For min del synes jeg standard 20-tommerfelger er mye kjedeligere, jeg misliker aluminiumslooken uten åpninger. Diamond turned er kule , men standard - hadde jeg fått dem gratis ville jeg heller beholdt 18tommerne.

Utladet

Jeg synes ikke 18 tommere er så gale. Synes det gir litt assosiasjoner til Dakar rallybilene. Og de er jo unektelig kule!

Har 18 tommere selv. Av ting jeg angrer på at jeg ikke oppgraderte, Kommer felger laaaaangt ned på listen. Tror faktisk ikke de har kommet med på listen en gang...

geear

Sitat fra: Chimp på mandag 06. mai 2019, klokken 12:28
Er ikke enig. Jeg var skeptisk til å bestille 18 sommer og vinter, men de er faktisk kule. Jeg har fått skryt av dem av flere også, "oj så kule felger".
Så lenge man er fornøyd selv.  :+1:

Ingeniøren

#10
Sitat fra: gr på mandag 06. mai 2019, klokken 10:58
Har bare sett de felgene på F-pace før, og det ser ikke bra ut. Med den dekkdimensjonen blir det skikkelig ballong-look. Rekkevidde får du nok, men utseende ryker på en smell..  :o

Men at vi betaler formue for store batteripakker og så hiver på svære hjul for utseende som både koster mer, og spiser av den dyre rekkevidden, er ikke akkurat imponerende. Heldigvis har jeg samme dimensjon både sommer og vinter, så jeg slipper å oppleve hvor bra det kunne vært om jeg var litt smartere...

Enig, de felgene ser ikke bra ut på bilen. Kan til nød gå på vinterhjul der alt blir møkkete og stygt, men på sommeren - NEI !

Edit: Døm selv
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

z4rd

Jeg så disse felgene i 18" med sort plastidip på en sort i-Pace for noen uker siden. Måtte gå helt inntil for å se hva det var for noe...
Enig i den Dakar-sammenligningen. Personlig synes jeg at det så ganske bra ut egentlig.. Men ja, mye gummi og ballong-aktig. Plastidipen gjorde dog en god jobb.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

4Matic Fanatic

Jeg er helt enig, de standardfelgene ser for jævlige ut og hører ingen steder hjemme på den fine bilen.
Skal du ha 18" er disse alternativet.  :)


LittleHammer

Til den prisen tror jeg du må være rask. Jeg solgte mine for en god del mer for et par måneder siden.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Stikkkontakt

Sitat fra: LittleHammer på mandag 06. mai 2019, klokken 22:24
Til den prisen tror jeg du må være rask. Jeg solgte mine for en god del mer for et par måneder siden.

Kanskje det. Uansett vil jeg utsette kjøp av nye 22" dersom jeg sliter litt 18-tommere innimellom. Så selv om 3 sett med hjul er råflott så er ikke de 9000 kronene noe som blir kastet ut av vinduet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA