Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

15% økt rekkevidde for 9000 kr

Startet av Stikkkontakt, mandag 06. mai 2019, klokken 10:11

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 07. mai 2019, klokken 11:27
... Så selv om 3 sett med hjul er råflott så er ikke de 9000 kronene noe som blir kastet ut av vinduet.
Nei, det er latterlig billig. Jeg tenkte selv selge 18" gummien som fulgte bilen men ser de er så lavt priset på Finn og likevel ikke selger, så foreløpig er mine pakka ned mørkt og kjølig.

olavxxx

Ser helt forferdelig ut med den dimmensjonen, 80 tallet ringte og ville ha ballonghjulene tilbake

lr-80

Jeg savner ikke de 12000 jeg fikk for mine 18"
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Ingeniøren

Det finnes 18" felger som ser bedre ut enn disse. Skal bytte til en annen modell på vintehjul i bestilling etter at jeg så de på bilen....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Tellus

Jaguar har en 18 felg som ser ganske grei ut. Litt sort i den også slik at dekkprofilene ikke blir så dominerende.

Alternativt 20-tommer felg med 235 bredde på dekk. Dette er nok sweetspot når det gjelder looks og rekkevidde  :D

xref

Apropos økt rekkevidde er det rykter om en kommende oppdatering:

SitatIt's the battery management update that is going to please everyone. The I-Pace battery is currently over-cooled, which is one reason we are getting variable consumption results with different journey lengths. The next update will increase overall range and bring more accurate range predictions.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Stikkkontakt

Sitat fra: xref på torsdag 09. mai 2019, klokken 20:46
Apropos økt rekkevidde er det rykter om en kommende oppdatering:

SitatIt's the battery management update that is going to please everyone. The I-Pace battery is currently over-cooled, which is one reason we are getting variable consumption results with different journey lengths. The next update will increase overall range and bring more accurate range predictions.

Brukeren som skriver dette er en (tidligere) ansatt i JLR. Det er godt mulig at han har rett.
Han kjenner ihvertfall folk som vet...

Jaro

Sitat fra: xref på torsdag 09. mai 2019, klokken 20:46
Apropos økt rekkevidde er det rykter om en kommende oppdatering:

SitatIt's the battery management update that is going to please everyone. The I-Pace battery is currently over-cooled, which is one reason we are getting variable consumption results with different journey lengths. The next update will increase overall range and bring more accurate range predictions.
Hva er kilden til sitatet?  Veldig interessant om dette stemmer.
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

Eyvind Bernhardsen

Batterioppdateringen fortjener kanskje en egen tråd?

Stikkkontakt

Sitat fra: Jaro på torsdag 09. mai 2019, klokken 21:55
Sitat fra: xref på torsdag 09. mai 2019, klokken 20:46
Apropos økt rekkevidde er det rykter om en kommende oppdatering:

SitatIt's the battery management update that is going to please everyone. The I-Pace battery is currently over-cooled, which is one reason we are getting variable consumption results with different journey lengths. The next update will increase overall range and bring more accurate range predictions.
Hva er kilden til sitatet?  Veldig interessant om dette stemmer.

Kilden er forumbrukeren "Captain.Plummet" på ipaceforum. Som sagt så vet jeg at han "kjenner folk".
Det betyr selvsagt ikke at dette er sant, men det er en plausibel forklaring på flere av de kritiske sidene ved I-Pace. Både forbruk og ikke minst ladehastighet lider om batteriet kjøles for hardt.

daktari

Eller varmes for hardt, altså bruker for mye strøm på å få opp tempen på vinteren, spesielt på småturer.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Ingeniøren

Sitat fra: Tellus på torsdag 09. mai 2019, klokken 11:44
Jaguar har en 18 felg som ser ganske grei ut. Litt sort i den også slik at dekkprofilene ikke blir så dominerende.

Alternativt 20-tommer felg med 235 bredde på dekk. Dette er nok sweetspot når det gjelder looks og rekkevidde  :D

Vet at det finnes en 18" som er ok og som kan bestilles på bilen. Problemet at om du skal ha vinterhjul så finnes det bare en 18", 20" og 22" modell der det kun er 22 som ser ok ut men er uaktuell på vinter. Alle andre alternativer bli rådyre, mer en dobbelt så dyrt i følge forhandler, så da ble det ballonghjul - foreløpig. Synes faktisk de ikke så så galt ut i butikken på en mørk bil.

Kanskje noen har tips om alternativer i fall forhandler lar meg stryke den delen av kontrakten ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Tellus

Jeg ville ikke kjøpt 20 tommer vinterpakke fra Jaguar her i Norge. De har utstyrt denne med brede 255 dekk av en eller annen grunn. Helt på jordet. Kan være at de har endret på dette nå, men gå heller for 3. part enn 255 dekk vinterstid.

Ganske surealistisk at jeg gikk ned i bredde da jeg byttet fra 20 tommer vinter til 20 tommer sommer. Standard bredde 20 tommer fra fabrikk er 245.

Det må da gå an å bestille kun vinterfelger med bilen og legge på dekk selv hvis du ønsker orginale felger. HSE 20 felgene er fine synes jeg. SE 20 felgene (de jeg har til vinterhjulene) er kanskje ikke veldig fine, men smak og behag.

Stikkkontakt

Har hatt 19" med 245/55 R2 vinterdekk. Da var forbruket klart lavere enn på 255/50r20.
Jeg vil anslå bortimot 5%. Med 22" er forbruket helt hinsides.

4Matic Fanatic

Sitat fra: daktari på torsdag 09. mai 2019, klokken 23:22
Eller varmes for hardt, altså bruker for mye strøm på å få opp tempen på vinteren, spesielt på småturer.
Dette er jeg bekymret for, ikke bare på småturer men hva gjør bilen om den står på lading hjemme og det er kuldegrader? Ønsker søren ikke å varme for kråka et døgn mens 16A-laderen gjør jobben sin pent og sakte.

Det burde ikke være behov for hverken varme eller kjøling med slike lave strømstyrker, men likevel er det jo noe som bråker og durer med en gang man setter på lading...? Må igjen relatere dette til eGolf'en som det ikke er en lyd fra ved AC-lading.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA