Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.12.1.2 5c87371

Startet av Toalmar, torsdag 02. mai 2019, klokken 23:11

« forrige - neste »

OhmPaPa

Sitat fra: gr på fredag 03. mai 2019, klokken 15:47
Opplever ikke at satelittkart betyr noe, har alltid brukt det før, men slått over på kart og sliter med skipping fortsatt. Har vel kanskje ikke prøvd uten dashcam, men har prøvd med minust mulig på skjermen, tatt vekk ryggekamera osv., men det virker ikke å bety noe. Allikevel virker det som den er overbelastet. Spesielt når man blinker (den skal da sende lyd i høyttalerne) eller det skjer noe med AP, så virker det som det tar for mye kapasitet fra Spotify. Det ender i blant med at det ikke kommer lyd fra blinking i det hele tatt, eller at den er i utakt.

Får vel ikke legge det ut på Youtube heller, siden de da får et eller annet copyright-greie på lyden?!

Hadde det vært en PC hadde jeg sagt at du trenger nytt lydkort eller hovedkort. På Tesla er det vel MCU som har den rollen?

Har du opptak av at Spotify ikke funker i forskjellige situasjoner på forskjellige dager og forskjellig SW burde det hjelpe SC å ta din klage alvorlig?

JorEl

For de som "har kjøpt FSDcomputeren" så lurer jeg på om den kan overta oppgaver og dermed frigi litt power/prosessorkraft for det "gamle utstyret"?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

geear

Tviler på det. FSD-computeren har nok noen ganske dedikerte oppgaver, og hardware tilpasset akkurat det. Det er neppe en sprek "PC".

Det ble introdusert med 2019.8.3 eller .5, og jeg er dessverre langt fra alene. Hadde bilen inne hos Tesla, men de hadde feilsøkt DAB...  ::) Uansett skal den inn igjen om 1,5 uke, så da skal de få se på det igjen, med time stamps. De la inn request om fw update, men nå har den fått to etter det, og begge bugger.

Her er eksempel @ ca. 5 sek, det kan skje mange ganger i løpet av en sang:


https://www.youtube.com/watch?v=tlnzE61L5no

Toalmar

Fikk denne nå i ettermiddag. Ikke testet enda. Skal på langtur på tirsdag så da skal AP testes ut skikkelig
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

ElbilErik

Stemmer det at oppdateringene stort sett er ca 600mb, bortsett fra når det er navigasjon eller større oppdateringer som fra v8 til v9?

geear

Nei, det varierer.

2019.12.1.1 var ca. 320MB (fra 2019.8.5)
2019.12.1.2 var ca. 225MB

(Model X)

JorEl

#36
Sitat fra: gr på fredag 03. mai 2019, klokken 19:13
Tviler på det. FSD-computeren har nok noen ganske dedikerte oppgaver, og hardware tilpasset akkurat det. Det er neppe en sprek "PC".

Det ble introdusert med 2019.8.3 eller .5, og jeg er dessverre langt fra alene. Hadde bilen inne hos Tesla, men de hadde feilsøkt DAB...  ::) Uansett skal den inn igjen om 1,5 uke, så da skal de få se på det igjen, med time stamps. De la inn request om fw update, men nå har den fått to etter det, og begge bugger.

Her er eksempel @ ca. 5 sek, det kan skje mange ganger i løpet av en sang:


https://www.youtube.com/watch?v=tlnzE61L5no
Vil bare si gr at du bør spille en roligere sang for Tesla, for når trommene slår så raskt og jeg ikke kjenner sangen, så måtte jeg spille den flere ganger. Hva med en skikkelig sviske som er brent inn i alles bevisshet, slik at man vet nøyaktig hva som kommer og når?
Jeg er selvfølgelig ikke så frekk og vågal at jeg tør å klage på musikk-smaken din ;) Men hva med f.eks;
"I just called to say I lo-lo-love you" eller "Livin` next door to Al-Alice"? 8)
Edit; Den sangen passet hakkingen faktisk inn nokså bra, DJ gr :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

geear

 :laugh:

Ikke helt fra ønskelista di, men her må det da ikke være tvil, riktignok noen dager siden, med 2019.8.5:


https://youtu.be/ZtF6M-SH9XA

OhmPaPa

Kjørte en lengre tur i dag så jeg fikk testet litt.

Min subjektive mening er at det er mye mindre panikkbremsing. Kun en gang på en tre-timers tur var den bortpå bremsene unødig og da slapp den igjen med en gang så bilen mistet ikke fart. Var på vanlig norsk landevei med gulstripe og motgående trafikk som ikke gjorde noen sprell.

Navigerte til superlader og var førstemann på et ladepar etter å ha kjørt i ca 80 minutter. Fikk ikke økt ladehastighet. Men har et 90 KWt-batteri - og har lest at de testet økt ladehastighet 100-batterier først og så 75-batterier. Det er vel de som det finnes flest av. Superladeren var helt full bortsett fra mitt par men det burde vel ikke ha noe å si?

Spotify og bluetooth-audio fra mobilen fungerte begge helt fint på turen.

TMX 2017 FSD HW2.0

Nodland

Spotify hakker og skipper en del hos meg og, ganske irriterende... Håpte på fix med 2019.12.1.1..men den gang ei.


Ang Software update meny siden, jeg trodde at når det var en nyere versjon tilgjengelig så kunne en gå inn der og starte nedlasting jeg.. Eller ihvertfall håpte/drømte det. Men den gang ei!

Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

ohowl

Sitat fra: zbk på fredag 03. mai 2019, klokken 08:23
Vil ha sw-oppdatering igjen snart! Føler meg akterutseilt med 2019.8.5 ...  :'(

8.4 her. Bare 95% av AP 2.5-flåten på teslafi som er foran i release ;-)

Frustrerende at de ikke har et bedre opplegg for at de som er interessert i å holde seg oppdatert kan velge det, og frustrerende at det kun lastes ned på wifi. Lei av å legge telefonen i bilen i håp om å få noe levert...
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

JorEl

Jeg er ikke plaget med hakking i spotify, men når jeg hører gr sine sanger, så kjenner jeg det igjen. Men det har ikke vært irriterende, og jeg har lyd i 95% av kjøreturene. Men kanskje halvparten av min bruk er radio, og her har det knitret litt. Ser på det som prisen av å ligge i forkant med SWoppdateringene ;)
Har kanskje vært heldig som alltid står parkert med wifi. Kanskje Tesla liker dette, slik at de samtidig kan hente data fra bilen? Som jeg jo hadde sett på som en ok "byttehandel". Jeg har godkjent at Tesla kan benytte seg av info fra bilen.
Ellers så merker jeg at lading på SuC går betydelig fortere på min S75D nå. Jeg kjører lite så batteriet er nok ikke særlig varmt, og jeg er fornøyd med 70-85kwh. Men da må jeg kjøre noen mil altså. Ellers så har det vært fint og varm her de siste ukene, utenom de siste 2 dagene.
God kveld over og ut :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Fornybarbil

Fikk oppdatering i går kveld etter at jeg sendte inn til kundeservice på "Be om hjelp" at en oppdatering forsvant fra bilen.

Coincidence?

Solheim

Sikkert bare tilfeldig, fikk også oppdatering i går kveld.

Olofm

Sitat fra: Solheim på lørdag 04. mai 2019, klokken 08:53
Sikkert bare tilfeldig, fikk også oppdatering i går kveld.

Fikk oppdatering tidlig idag!
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA