Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.12.1.2 5c87371

Startet av Toalmar, torsdag 02. mai 2019, klokken 23:11

« forrige - neste »

JorEl

Ekkelt å få advarsler om lager lyd og lyser opp..men jeg har ikke hatt noen slike som du snakker om. (Hadde noen sjokk-advarsler i E-golfen, når f.eks en bil står litt i veien i bilbanen, men som man lett kunne svinge litt på siden av.) Beklager at jeg ikke kan hjelpe.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

#16
Ble innspirert nå etter at jeg fikk den nye SW, og kjørte til "min verste sving". Her har aldri AP kommet seg gjennom. Laaang sving, med anbefalt 40km/t skilt, det er egentlig 50-sone. Halveis i svingen er det et kryss/avkjørsel. Selve svingen har forkjørsrett. I dag klarte faktisk AP og jeg å komme igjennom, men på slutten av svingen brøt bilen den gule stripen som ligger farlig nær en midtrabatt. Farten ble justert av AP, altså sakket ned i den hardeste delen av svingen. Hadde ingen biler foran som hjalp med å justere farten, så dette var bra. Men det var litt for fort til at jeg kommer til å bruke den her til vanlig. Men bilen klarte det, og jeg kan med hånden på hjerte og bilen si at AutoPilot blir bedre og bedre. :)
Egentlig så skal vel bilen kjøre mer beherseket igjennom, men her er gleden om at den klarte det, som teller for meg. Det viser at noe er oppdatert. En eller annen plass i Tesla sitt software-system klarer altså noe den ikke har klart det halve året jeg har eigd bilen. Om det er bilens SW som er blitt bedre, eller "hovedsystemet" / det autonome-systemet som styrer/veileder alle biler med AP, vet jo ikke jeg.
Edit; Lurer litt på om jeg har vært med på å lære opp systemet/bilen i akurrat denne svingen, eller om systemet/bilen "bare" generelt er blitt bedre  ??? ::) Tror vel mest på det siste.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

pers1

"That's why we're introducing these features beginning today via a free over-the-air software update, starting with Model 3 owners and gradually expanding to all cars that were built after October 2016. This is just another way that we are helping to protect Tesla drivers and passengers, and others on the road, every day."
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

OhmPaPa

Sitat fra: pers1 på fredag 03. mai 2019, klokken 11:22
"That's why we're introducing these features beginning today via a free over-the-air software update, starting with Model 3 owners and gradually expanding to all cars that were built after October 2016. This is just another way that we are helping to protect Tesla drivers and passengers, and others on the road, every day."

For dere som har lengre fartstid enn meg - var det slik da TMX kom også? At TMS ikke lengre fikk de nye finessene med en gang - bare TMX?

pers1

Ikke som jeg kan huske, men virke som at Model 3 nå for all fokus.
Tok bilde fra X som inkl kartdata versjon, kult om andre også gjør det.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

OhmPaPa

Sitat fra: pers1 på fredag 03. mai 2019, klokken 11:42
Tok bilde fra X som inkl kartdata versjon, kult om andre også gjør det.

Identisk med min TMX både SW og kart.

geear

Fikk denne i dag, og Spotify er dessverre like ille som før. Litt lei. Dere som fortsatt er på 2018, og bruker Spotify og/eller AP, bare vær glad til. Kunne jeg rulle tilbake hadde jeg gjort det. Eneste positive fra 2019-oppdateringene er økt ladefart på SuC, men det skal jeg ikke bruke før om ca. seks uker, så kanskje det er en bedre versjon før den tid.

OhmPaPa

Sitat fra: gr på fredag 03. mai 2019, klokken 12:45
Fikk denne i dag, og Spotify er dessverre like ille som før. Litt lei. Dere som fortsatt er på 2018, og bruker Spotify og/eller AP, bare vær glad til. Kunne jeg rulle tilbake hadde jeg gjort det. Eneste positive fra 2019-oppdateringene er økt ladefart på SuC, men det skal jeg ikke bruke før om ca. seks uker, så kanskje det er en bedre versjon før den tid.

Leit det skal være slik ja. Men for ordens skyld så fungere min Spotify helt fint - og det har den gjort på alle versjoner det siste halve året.

Handyman

Sitat fra: gr på fredag 03. mai 2019, klokken 12:45
Fikk denne i dag, og Spotify er dessverre like ille som før. Litt lei. Dere som fortsatt er på 2018, og bruker Spotify og/eller AP, bare vær glad til. Kunne jeg rulle tilbake hadde jeg gjort det. Eneste positive fra 2019-oppdateringene er økt ladefart på SuC, men det skal jeg ikke bruke før om ca. seks uker, så kanskje det er en bedre versjon før den tid.
Er det bilens Spotify-konto eller den egen?
Jeg er på 12.1.2 og opplever ikke noen problemer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Model 3 (iallfall i Norge) har MCU2, så der er det nok ikke problemer, men på MCU1, altså biler før februar/mars 2018..

JorEl

Jeg la ut en youtube-video med Trevor som har en X med MCU1. Han hadde skrudd av kamera-funksjonen sin, for at systemet/MCU skulle gå litt mer smooth/smertefritt.
Men han brukte Sentry-mode.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

o.b.lix

Sitat fra: gr på fredag 03. mai 2019, klokken 12:45
Fikk denne i dag, og Spotify er dessverre like ille som før. Litt lei.

Har du prøvd uten dashcam?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jkirkebo

Sitat fra: OhmPaPa på fredag 03. mai 2019, klokken 12:50
Sitat fra: gr på fredag 03. mai 2019, klokken 12:45
Fikk denne i dag, og Spotify er dessverre like ille som før. Litt lei. Dere som fortsatt er på 2018, og bruker Spotify og/eller AP, bare vær glad til. Kunne jeg rulle tilbake hadde jeg gjort det. Eneste positive fra 2019-oppdateringene er økt ladefart på SuC, men det skal jeg ikke bruke før om ca. seks uker, så kanskje det er en bedre versjon før den tid.

Leit det skal være slik ja. Men for ordens skyld så fungere min Spotify helt fint - og det har den gjort på alle versjoner det siste halve året.

Min fungerer også fint, men jeg har AP2.0 og derfor ingen dashcam/sentry mode. Bruker heller ikke satelittkart.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Wibla

Fikk denne i dag, spent på om det er noen endringer i AP fra 12.

Får teste superlading i helga :D
2018 Tesla Model S 75D

geear

Opplever ikke at satelittkart betyr noe, har alltid brukt det før, men slått over på kart og sliter med skipping fortsatt. Har vel kanskje ikke prøvd uten dashcam, men har prøvd med minust mulig på skjermen, tatt vekk ryggekamera osv., men det virker ikke å bety noe. Allikevel virker det som den er overbelastet. Spesielt når man blinker (den skal da sende lyd i høyttalerne) eller det skjer noe med AP, så virker det som det tar for mye kapasitet fra Spotify. Det ender i blant med at det ikke kommer lyd fra blinking i det hele tatt, eller at den er i utakt.

Får vel ikke legge det ut på Youtube heller, siden de da får et eller annet copyright-greie på lyden?!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA