Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 SR+ forventet levering?

Startet av OAK, torsdag 18. april 2019, klokken 21:00

« forrige - neste »

Helge82

Noen som har bestilt SR+ som har blitt kontaktet enda?

OAK

Noen som har bestil SR+ som har fått tildelt VIN eller Final Invoice enda? Ser det er flere som har fått dette de siste timene, men det er kanskje bare LR AWD både med og uten hengerfeste.

bjheggset

Sitat fra: OAK på tirsdag 14. mai 2019, klokken 14:42
Noen som har bestil SR+ som har fått tildelt VIN eller Final Invoice enda? Ser det er flere som har fått dette de siste timene, men det er kanskje bare LR AWD både med og uten hengerfeste.

Ingenting her enda, men de estimerer jo juni på Tesla.com, så ting bør jo begynne å skje snart. Jeg bestilte 18/4.

Helge82

Logg på tesla.com og se om final invoice ligger der. Ikke noe hos meg foreløpig. Av de jeg har sett, har noen med LR RWD fått VIN og FI men ingen SR+

Daniel_0007

Tviler på at det er noe sr+ på vei til norge i mai, tipper første båten med sr+ til europa kommer tidlig juni.
Og de lr rwd er vel biler som var ferdige men ikke fikk solgt i usa så ble sendt til europa.
Model 3 2019 LR Rwd

valgrind

Enig. Tipper det blir mange leveringer i juni ettersom det er siste måned i Q2 og Tesla ønsker å levere gode tall til markedet.

Helge82

Det hadde vært fint å slippe unna eventuelt leveringskaos. Men fordelen med levering i juni er at sjansen for at bilen inneholder hw3 er større.

Amoss

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 14. mai 2019, klokken 16:03
Og de lr rwd er vel biler som var ferdige men ikke fikk solgt i usa så ble sendt til europa.

Tviler jeg sterkt på. Det er HW messige forskjeller mellom bilene som leveres i USA vs Europa, og tror neppe at de bygger om disse for å sende hit. De bilene som kommer hit er nok bygget for Europa. Men de sender jo nå normalt bilene basert på hva de forventer å få solgt, ikke i etterkant av bestillingen. Så de sendte nok sikkert både noen RWD biler og biler med hengerfeste (dersom det ikke blir montert i Europa) på vei over "dammen" før de åpnet for bestilling.
Model S 85D

Slettebo

Noen med SR+ bestilling som har hørt noe mer konkret angående levering?

bjheggset

Sitat fra: Slettebo på mandag 20. mai 2019, klokken 10:38
Noen med SR+ bestilling som har hørt noe mer konkret angående levering?

Ingenting her, la inn bestilling 18/4.. Folk hører mye forskjellig visstnok, alt fra juni-september. Får vel bare smøre seg med tålmodighet. Hadde vært gøy med bil før sommeren var omme men...

Daniel_0007

Sitat fra: bjheggset på mandag 20. mai 2019, klokken 11:28
Sitat fra: Slettebo på mandag 20. mai 2019, klokken 10:38
Noen med SR+ bestilling som har hørt noe mer konkret angående levering?

Ingenting her, la inn bestilling 18/4.. Folk hører mye forskjellig visstnok, alt fra juni-september. Får vel bare smøre seg med tålmodighet. Hadde vært gøy med bil før sommeren var omme men...

Samme her,bestilte 14 april, ikke hørt noe unntatt en telefon dagen etter for de trengte litt mer info ang finansiering.
Syns det er rart de skriver antatt juni på nettsiden hvis de ikke har tenkt å levere før september, er to båter som er underveis til europa, en av de burde ha sr+ modeller hvis de har tenkt å levere i juni, ene båten er framme imorgen i Belgia og såvidt jeg vet så deler tesla ut vin enten når bilene er i Belgia eller er rett ved.
Model 3 2019 LR Rwd

bjheggset

Sitat
Samme her,bestilte 14 april, ikke hørt noe unntatt en telefon dagen etter for de trengte litt mer info ang finansiering.
Syns det er rart de skriver antatt juni på nettsiden hvis de ikke har tenkt å levere før september, er to båter som er underveis til europa, en av de burde ha sr+ modeller hvis de har tenkt å levere i juni, ene båten er framme imorgen i Belgia og såvidt jeg vet så deler tesla ut vin enten når bilene er i Belgia eller er rett ved.

Merkelig ja. Vi får håpe de båtene har noen SR+ og at det skjer noe mer de kommende dagene/ukene.

Helge82

Slik jeg tolket svaret fra Delivery så må det være NOCC OCEANIC som eventuelt har SR+ ombord. Svaret på det får vi nok de nærmeste dagene.

Kenny427

Snakket akkurat med delivery. Han jeg pratet med sier at sannsynlig levering av SR+ er i Juli/August. De har ikke mottatt noen dato ennå fra San Francisco og det er ifølge han ingen SR+ på vei hit ennå. Jeg spurte om hvorfor det stod Juni på bestilling og han sier at dette er en feil som de ikke har rettet opp ennå.

bjheggset

Sitat fra: Kenny427 på mandag 20. mai 2019, klokken 13:43
Snakket akkurat med delivery. Han jeg pratet med sier at sannsynlig levering av SR+ er i Juli/August. De har ikke mottatt noen dato ennå fra San Francisco og det er ifølge han ingen SR+ på vei hit ennå. Jeg spurte om hvorfor det stod Juni på bestilling og han sier at dette er en feil som de ikke har rettet opp ennå.

Haha, det sies mye rart gitt. Tar alt med en klype salt jeg  :laugh:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA