Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 SR+ forventet levering?

Startet av OAK, torsdag 18. april 2019, klokken 21:00

« forrige - neste »

Helge82

Ok, hvorfor ringte de? Når bestilte du?

Rocklobster

Sitat fra: Helge82 på tirsdag 23. april 2019, klokken 16:13
Ok, hvorfor ringte de? Når bestilte du?
Samme dag den ble tilgjengelig. Ringte nok fordi jeg hadde begynt å fylle inn data på min tesla konto i påsken, og hadde stoppet ved finansiering. De øynet vel håp om å få sendt ut invoice på restbeløp?
Tenker uansett å se an en evt. prisending på FSD før jeg går videre. Og er i et dilemma da vi skal på elbilferie i slutten av Juni, så hvis den ikke kommer før er det samma for meg når den kommer og sjansen for at jeg avbestiller øker.

geirgp

Jeg bestilte i helgen og ser at allerede nå har konfiguratoren blitt låst i tillegg til at "neste steg" er det siste, "Levering", dvs de 3 foregående (Bestill, Klargjør for levering, Betaling) -stegene er sjekket av.

Ingen info om forventet levering eller final invoice.
Tesla Model 3 DUAL MOTOR 2019
Hyundai Ioniq 2018
Mercedes B250e 2017
Tesla Model S85 2014

Helge82

Sitat fra: geirgp på onsdag 24. april 2019, klokken 15:00
Jeg bestilte i helgen og ser at allerede nå har konfiguratoren blitt låst i tillegg til at "neste steg" er det siste, "Levering", dvs de 3 foregående (Bestill, Klargjør for levering, Betaling) -stegene er sjekket av.

Ingen info om forventet levering eller final invoice.

Samme status hos meg, i tillegg til at jeg fikk SMS. Hva bestilte du av opsjoner?

geirgp

Sitat fra: Helge82 på onsdag 24. april 2019, klokken 15:24
Sitat fra: geirgp på onsdag 24. april 2019, klokken 15:00
Jeg bestilte i helgen og ser at allerede nå har konfiguratoren blitt låst i tillegg til at "neste steg" er det siste, "Levering", dvs de 3 foregående (Bestill, Klargjør for levering, Betaling) -stegene er sjekket av.

Ingen info om forventet levering eller final invoice.

Samme status hos meg, i tillegg til at jeg fikk SMS. Hva bestilte du av opsjoner?

Standard felger s+v
Midnight silver
Svart/hvitt interiør
FSD
Tesla Model 3 DUAL MOTOR 2019
Hyundai Ioniq 2018
Mercedes B250e 2017
Tesla Model S85 2014

fandango

Jeg bestilte rundt 15-16. april og har verken fått epost eller SMS om noe antatt leveringstidspunkt. Status på tesla sine sider er:

Neste steg

Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling.

Dere andre fikk epost/SMS uten å mase eller?

Helge82


fredrik1992

Jeg ringte til Tesla igår etter å ha lagt inn bestilling å betalt depositum for å høre om de hadde fått all informasjon de trengte. Fikk da beskjed om estimert levering i juli/august, og at jeg ikke måtte selge bilen min før noe videre bekreftelse.
La inn bestilling på tirsdag og har alle standardvalg uten noe tillegg.

Et spørsmål: Jeg kan sende dem finansieringsbevis/betalingspapirer osv og samtidig avbestille ved senere anledning for full refusjon ja?

magnetic


OAK

Sitat fra: fredrik1992 på torsdag 25. april 2019, klokken 11:13
Jeg ringte til Tesla igår etter å ha lagt inn bestilling å betalt depositum for å høre om de hadde fått all informasjon de trengte. Fikk da beskjed om estimert levering i juli/august, og at jeg ikke måtte selge bilen min før noe videre bekreftelse.
La inn bestilling på tirsdag og har alle standardvalg uten noe tillegg.

Et spørsmål: Jeg kan sende dem finansieringsbevis/betalingspapirer osv og samtidig avbestille ved senere anledning for full refusjon ja?

Så vidt jeg vet så ja. Man kan vel til og med hente ut bilen og levere tilbake innen 7 dager for full refusjon tror jeg.

OAK

Ble oppringt med spørsmål om å sende inn finansieringsbevis i dag. Dæ kunne de fortsatt ikke si noe annet om leveringsdato enn at det var forventet til å være juni.

Helge82

#26
Sitat fra: OAK på torsdag 25. april 2019, klokken 18:44
Ble oppringt med spørsmål om å sende inn finansieringsbevis i dag. Dæ kunne de fortsatt ikke si noe annet om leveringsdato enn at det var forventet til å være juni.

Tok du finansiering utenom Tesla? Jeg tok via Tesla, og fikk epost fra DnB idag om hvordan betalingen foregår. Slik som at etter bilen er omregistrert på ditt navn vil du få melding om å signere med BankID.

En del forskjellig som blir oppgitt, alt fra sent i mai til juli/august. Hadde du reservasjon fra før?

OAK

Sitat fra: Helge82 på torsdag 25. april 2019, klokken 20:49
Sitat fra: OAK på torsdag 25. april 2019, klokken 18:44
Ble oppringt med spørsmål om å sende inn finansieringsbevis i dag. Dæ kunne de fortsatt ikke si noe annet om leveringsdato enn at det var forventet til å være juni.

Tok du finansiering utenom Tesla? Jeg tok via Tesla, og fikk epost fra DnB idag om hvordan betalingen foregår. Slik som at etter bilen er omregistrert på ditt navn vil du få melding om å signere med BankID.

En del forskjellig som blir oppgitt, alt fra sent i mai til juli/august. Hadde du reservasjon fra før?

Egen finansiering ja. Ingen reservasjon fra tidligere.

Helge82

Jeg sendte inn en forespørsel på å legge til vinterdekk og spurte samtidig om det var noe nytt rundt leveringstid. Fikk svar idag at det var estimert mai måned, men de vet ikke helt når enda.

Daniel_0007

Sitat fra: Helge82 på tirsdag 30. april 2019, klokken 17:51
Jeg sendte inn en forespørsel på å legge til vinterdekk og spurte samtidig om det var noe nytt rundt leveringstid. Fikk svar idag at det var estimert mai måned, men de vet ikke helt når enda.

Hadde det vært mai så hadde vel noen alt fått vin noe jeg tror ingen har fått enda, tar vel en 3-4 uker fra man får vin til utlevering med mindre man får en bil som er alt i landet som noen andre ikke har godtatt eller levert tilbake.
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA