Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bombrikke i Model 3

Startet av Slettet profil, mandag 25. mars 2019, klokken 20:37

« forrige - neste »

Handyman

De er altså fleksible og yter god kundeservice når bilene ikke enkelt kan bruke brikke. Det er bra.
Da bør alle som kan bruke brikke (eksempelvis TM3 og som har eget felt for dette) montere brikke og ikke misbruke denne goodwill.
Det er jo helt tydelig at uten brikke blir det manuelt merarbeid på bomselskapene.
Ikke missbruk dette og påstå at det ikke betyr noe.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

tuono

Sitat fra: holmjohnsen på onsdag 27. mars 2019, klokken 10:13
Sitat fra: Toalmar på tirsdag 26. mars 2019, klokken 21:50
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 26. mars 2019, klokken 21:16
Trodde at med avtale fikk man rabatt...uavhengig om brikken er i bilen eller ei
Ikke sånn jeg tolker teksten

Fra chat med Fjellinjen nå nettopp. Oppfølgingsspørsmålet mitt var så om jeg bare kunne la brikken ligge i hanskerommet eller hjemme, og da svarte de at brikken helst skulle være i bilen - så da kunne den godt ligge i hanskerommet.

Noen ganger er det like greit å spørre fremfor å bruke timesvis på å spekulere ;)

Og da er også det bekreftet at brikkeløse biler må behandles manuelt. M.a.o. kostnadsdrivene siden manuelt arbeid som regel fordrer at det er noen på lønningslista.

holmjohnsen

Sitat fra: Handyman på onsdag 27. mars 2019, klokken 10:24
De er altså fleksible og yter god kundeservice når bilene ikke enkelt kan bruke brikke. Det er bra.
Da bør alle som kan bruke brikke (eksempelvis TM3 og som har eget felt for dette) montere brikke og ikke misbruke denne goodwill.
Det er jo helt tydelig at uten brikke blir det manuelt merarbeid på bomselskapene.
Ikke missbruk dette og påstå at det ikke betyr noe.
Så da antar vi at feltet ved siden av speilet ikke har UV-filter, og setter brikken der? Ser det er problemer med ganske mange andre bilmerker, som gjør at disse ikke "trenger" brikke, uavhengig av drivlinje. https://www.fjellinjen.no/getfile.php/131128-1491477238/Bilder/TONE%20TEST/Vanskelige%20frontruter.pdf

Handyman

Sitat fra: holmjohnsen på onsdag 27. mars 2019, klokken 10:37
Sitat fra: Handyman på onsdag 27. mars 2019, klokken 10:24
De er altså fleksible og yter god kundeservice når bilene ikke enkelt kan bruke brikke. Det er bra.
Da bør alle som kan bruke brikke (eksempelvis TM3 og som har eget felt for dette) montere brikke og ikke misbruke denne goodwill.
Det er jo helt tydelig at uten brikke blir det manuelt merarbeid på bomselskapene.
Ikke missbruk dette og påstå at det ikke betyr noe.
Så da antar vi at feltet ved siden av speilet ikke har UV-filter, og setter brikken der? Ser det er problemer med ganske mange andre bilmerker, som gjør at disse ikke "trenger" brikke, uavhengig av drivlinje. https://www.fjellinjen.no/getfile.php/131128-1491477238/Bilder/TONE%20TEST/Vanskelige%20frontruter.pdf
Det er det stedet som angis i manualen.
Jeg har plassert den der, og det funker som det skal.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Asarin

Sitat fra: Handyman på onsdag 27. mars 2019, klokken 10:24
De er altså fleksible og yter god kundeservice når bilene ikke enkelt kan bruke brikke. Det er bra.
Da bør alle som kan bruke brikke (eksempelvis TM3 og som har eget felt for dette) montere brikke og ikke misbruke denne goodwill.
Det er jo helt tydelig at uten brikke blir det manuelt merarbeid på bomselskapene.
Ikke missbruk dette og påstå at det ikke betyr noe.

Bra svar fra Fjellinjen ja. Jeg bestilte min brikke i dag (for M3), og skal sette den opp på høyre side av bakspeilet. :)
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Toalmar

Min er også montert der


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

ok67

Eg har brikke liggande frå før som eg skal montere, men manglar motparten til borrelåsen. Må den bestillast frå bommveiselskapet, eller har Tesla slik tilgjengeleg, alternativt er det bensinstasjonar som har dette (i Trondheim). Tidlegare veit eg at du kunne ta ut bombrikke hos Shell...
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

ladov

Sitat fra: ok67 på onsdag 27. mars 2019, klokken 11:55
Eg har brikke liggande frå før som eg skal montere, men manglar motparten til borrelåsen. Må den bestillast frå bommveiselskapet, eller har Tesla slik tilgjengeleg, alternativt er det bensinstasjonar som har dette (i Trondheim). Tidlegare veit eg at du kunne ta ut bombrikke hos Shell...
Jeg kontaktet Fjellinjen sin chat-tjeneste og de la inn reg-nr og sendte borrelås i posten. Kom etter en snau uke.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.


Tom

Sitat fra: bjoff på tirsdag 26. mars 2019, klokken 14:59
Et godt tips til de som skal kjøre ferger på E39 med Autopass er at her går ikke bommen opp uansett hvor mye man mener at det er greitt at brikken ligger hjemme.

Virker ikke brikken, er det å kjøpe billett til full pris og deretter styre med refusjoner. Som forøvrig går smertefritt, men likevel er mer arbeid enn å bare henge opp brikken i vinduet som det blir anbefalt.  :)

Det var bare midlertidig til di fårkamera systemet opp og gå...
Leser bommen ikke brikken di kjører du i luken og gir di brikka di så leser di den av..

NilsG

Til dere som har festet brikken ved speilet:
Blir brikken lest av? Har gjort noen forsøk på å holde den der ved passeringer, men ingen grønne blink. Vet at blinkene skal bli borte, men vet ikke om det har skjedd enda? (Har prøvd nedover E6 mot Sverige og på Svinesund.)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Handyman

Sitat fra: NilsG på torsdag 28. mars 2019, klokken 09:19
Til dere som har festet brikken ved speilet:
Blir brikken lest av? Har gjort noen forsøk på å holde den der ved passeringer, men ingen grønne blink. Vet at blinkene skal bli borte, men vet ikke om det har skjedd enda? (Har prøvd nedover E6 mot Sverige og på Svinesund.)
+-
Funker fint hos meg.
Å holde på brikka kan begrense rekkevidden, prøv å feste den midlertidig med en vanlig tape.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

K.M.L

Jeg har ikke fått festet min enda og har den i hanskerommet. Passert 4 bompunkter og har blinket grønt alle gangene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

HCO

De nyeste brikkene virker bare når de er satt inn i plastikk-holderen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

olavxxx

Min virker i frunk, jeg sjekket i går og fikk lys.
Den er klistret på plast fremme på venstre side, langt oppe på plasten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA