Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Cirkel K hurtigladestasjoner

Startet av Arslan, søndag 03. mars 2019, klokken 23:07

« forrige - neste »

Hansi

Hvorfor ønsker ikke Circle K å tilby lading via Elbilforeningens nye løsning Ladeklubben? https://elbil.no/enklere-lading-pa-farten-med-ladeklubben/
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Hansi på torsdag 17. februar 2022, klokken 11:38
Hvorfor ønsker ikke Circle K å tilby lading via Elbilforeningens nye løsning Ladeklubben? https://elbil.no/enklere-lading-pa-farten-med-ladeklubben/

Circle K benytter i dag Virta som backend i Norge. I Sverige og Danmark bruker Circle K et annet system. Når svenskene er ferdig med å teste systemet vil også Norge trolig ta i bruk dette. I mellomtiden er det "frys" på å innføre roaming på Virta-plattformen i Norge. I fremtiden er det ingenting i veien for at det åpnes for roaming med f.eks Elbilforeningens ladeklubb.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Hansi

Takk for tilbakemelding. Hvilket tidsperspektiv ser dere for dere?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Lars C. Krogenæs

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

knute

Det ser ut som om CK (eller Ionity) utvider på Ringdalsskogen.
Graving pågår. Litt vanskelig å tolke hvor mange ladere som settes opp.
Jeg gjetter på 3-5 stykker...
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

syklisten

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 17. februar 2022, klokken 12:59

Circle K benytter i dag Virta som backend i Norge. I Sverige og Danmark bruker Circle K et annet system. Når svenskene er ferdig med å teste systemet vil også Norge trolig ta i bruk dette. I mellomtiden er det "frys" på å innføre roaming på Virta-plattformen i Norge.

Det måtte litt detektivarbeid til når jeg så i nettbanken at det hadde blitt trukket penger fra "Virta EV Charge Proc". Hadde aldri hørt om Virta før, og pengene var trukket samme dag som jeg akkurat hadde ladet på en ladestasjon fra Fortum (men betalingen der stemte).
https://chargemap.com/networks/virta hadde ingen ladestasjoner i Trøndelag i det hele tatt.
Fant tilslutt igjen samme sum i historikk i appen fra Circle-K fra en måned tilbake i tid, når jeg hadde prøvd en ladestasjon hos Circle-K for første gang. Puh! Så hadde det en forklaring.
Det hadde derimot vært fint om det på betalingsinformasjonen i nettbanken kom frem at dette var Circle-K, tipper man da unngår en del support.

ThomasEL

Sitat fra: knute på søndag 13. mars 2022, klokken 16:36
Det ser ut som om CK (eller Ionity) utvider på Ringdalsskogen.
Graving pågår. Litt vanskelig å tolke hvor mange ladere som settes opp.
Jeg gjetter på 3-5 stykker...

Er det noen som har noe oppdatering om disse? Cirkle K's egne? Eller Ionity? Forventet ferdigstillelse?

Uansett:
Det viktigste blir jo at hver stolpe faktisk fungerer. På Ringdalsskogen er det vel det som er det største problemet. Usikker på om alle 12 stolpene noen gang har virket samtidig etter at Ionity utvidet fra 8 til 12 den gangen...
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

knute

Sitat fra: ThomasEL på tirsdag 05. april 2022, klokken 09:28
Er det noen som har noe oppdatering om disse? Cirkle K's egne? Eller Ionity? Forventet ferdigstillelse?

Trillet forbi tidligere i dag, kunne ikke se noen nevneverdig fremgang...
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Kamuflars

Sitat fra: ThomasEL på tirsdag 05. april 2022, klokken 09:28
Er det noen som har noe oppdatering om disse? Cirkle K's egne? Eller Ionity? Forventet ferdigstillelse?

Ligner ikke på noe Ionity-oppsett jeg har sett før. Kan se ut som om det skal tre og tre ladere inn i hvert sitt "glassbur", så vil tippe Circle Ks egne.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

goggo

#144
Da er det utvidet med 2 nye ladere på Circle K Lillesand, så totalt 7 biler kan lade samtidig her nå i tillegg til Ionity og Tesla laderne da.
Flott av Circle K at de også har Chademo plugger på de nye laderne slik at nå kan 5 Chademo biler lade her samtidig. Det er bra!!

mvh
Hugo

EDIT: Og så fikk jeg en anledning til å vise fram min Twizy her da :)
Etter å ha kjørt Twizyen på "ferietur" fra Drammen til Sørlandet denne uka så synes jeg forresten at Circle K kunne sette opp noen Type2 stolper også. Det kan da ikke koste såå mye?? Heldigvis så har Eviny og Mer bedre Type 2 tilbud.

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

elektro

Noe nytt om Circle K Brokelandsheia? Kommer det ladere der?

Nå er det jo generelt bra med ladere nedover, men Brokelandsheia er like fullt et yndet stoppested for de som skal gjøre mer enn å bare lade.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Kamuflars

Sitat fra: elektro på søndag 01. mai 2022, klokken 21:52
Noe nytt om Circle K Brokelandsheia? Kommer det ladere der?

Nå er det jo generelt bra med ladere nedover, men Brokelandsheia er like fullt et yndet stoppested for de som skal gjøre mer enn å bare lade.

Problemet her var vel usikkerhet om ny veitrasé?
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

knute

Ser ut som det løsner på Brokelandsheia:
https://www.austagderblad.no/vil-sette-opp-17-nye-ladestolper-blir-storst-pa-sorlandet/s/5-6-419151?key=2022-05-10T07:00:00.000Z/opoint/3960efb60d64170a6f67d5efff54c6aa70827558

I tilfelle lenken slutter å virke:
Circle K ønsker å utvide sitt område, og sette opp 9 ladere.
I tilegg ønsker Telsa å legge til 8 nye stalls, og samtidig åpne for alle biler, da blir det totalt 36 stalls.

Utover Brokelandsheia er det også nevnt i artikkelen at CK ønsker å bygge hurtigladere på Frydendal (antar det betyr Circle K Risør) til neste år. Ser fram til det, siden det per d.d. kun er sakteladere i Risør.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

Ved Circle K Skarnes så er det blitt satt opp 3x 300kW Hyperchargers med 2x CSS og 1x Chademo per lader.
Fortsatt sperret av når jeg var innom.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

Sitat fra: knute på tirsdag 05. april 2022, klokken 19:28
Sitat fra: ThomasEL på tirsdag 05. april 2022, klokken 09:28
Er det noen som har noe oppdatering om disse? Cirkle K's egne? Eller Ionity? Forventet ferdigstillelse?

Trillet forbi tidligere i dag, kunne ikke se noen nevneverdig fremgang...

Trillet forbi Ringdalskogen tidligere i dag også. Støp, barrikader og grunnarbeid er tilsynelatende er ferdig, men ingen tegn til noen nye ladere enda.

Alle laderne var opptatt, både Ionity og CK sine, og det var i grunn middels ladekaos der i dag.
Var glad for at jeg bare skulle ha kaffe :)
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA