Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Cirkel K hurtigladestasjoner

Startet av Arslan, søndag 03. mars 2019, klokken 23:07

« forrige - neste »

SveinJ

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

goggo

Jeg lader på Circle K når jeg kan, først og fremst fordi ren KWh prising kombinert med gode NAF rabatter gir de beste prisene for "SakteHurtigLading" som jeg har på min 38 KWh Ioniq...

Kaffe og is er en selvfølgelig del av min ladeopplevelse, og stor ble derfor gleden da jeg for en tid siden fikk email med info om gratis is ved lading på Circle K.

Men verken betjeningen på stasjonene på Grelland Nordgående eller Bamble hadde hørt om dette tilbudet når jeg tok en Oslo tur for noen dager siden.  Jeg måtte vise dem mailen for å få min gratis is...

Tror kanskje dere bør sørge for litt bedre intern-kommunikasjon om viktige tilbud som dette, Lars :) 

Det var forresten morsomt å telle 8 samtidig ladende elbiler (med Tesla og oss andre) på Bamble stasjonen på ettermiddagen 16.mai mens det var INGEN biler på drivstoffpumpene akkurat da.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

goggo

Følgende melding fra telefon support hos circle k akkurat nå:
Alle ladestasjoner til circle K i Norge er ute av drift akkurat nå..

Må si jeg er ekstremt lite imponert over IT standens utvikling i de 15 årene som har gått siden jeg jobbet med IT drift og hadde ansvar for større server- og linje installasjoner :(

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Orbit

Det merkelige er at app ikke viser problemer - det burde uansett bli fikset!

Jeg mener at CK har sagt tidligere at ladere som er offline tilbyr (gratis) lading med RFID som er registrert fra før. App krever at laderen er online. @goggo: Prøvde du å lade med app eller brikke?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

goggo

Prøvde både app og brikke. Og de prøvde å starte fra support - alt uten hell. Virket som hun på support ikke fikk kontakt med laderen, så jeg antar at kommunikasjonen var nede.

Det var på Grelland nordgående, så jeg flytta meg over til MER laderne like bortenfor og fikk lada opp der uten problemer.
Det  var 3-4 andre også med ladeproblemer på samme sted.

Det er bare så merkelig/trist at ikke Elbilforeningen og NAF tar tak i dette med at laderne går ned hvis de mister datakommunikasjonen. Dette kan løses enkelt hvis de bare vil og hvis noen legger press på dem. I mine øyne er dette med oppetid viktigere enn flere ladere på hovedveiene slik det er nå. Hadde jeg fortsatt vært i den stillingen jeg hadde på førsten av 2000 tallet så hadde jeg lett kunnet få sparken hvis noe slikt som dette skjedde med utstyret jeg hadde ansvaret for.
Dette er jo rett og slett slurv fra operatørene sin side, har de ikke SLA (Service Level Agreement) avtaler i det hele tatt på disse ladeinstallasjonene tro??

mvh
Hugo


Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

goggo

#125
Og da er det "Life is good" som gjelder igjen :)

Ioniq-en går nå på 11 kWh/100 km ved 100 km/h på motorveien fra Oslo til Kristiansand i sommervarmen, betjeningen hos Circle K er hyggelige og dassene er rene, KWh prisen hos Circle K er 3.43 kr, gratis is tilbudet er fremdeles aktivt, og ladestasjonene fungerer fint.

Fremdeles er det bemerkelsesverdig få bensin/dieselbiler som fyller på Bamble stasjonen, mens den er populær blant elbilistene.

mvh
HUgo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Kamuflars

#126
Jeg er spent på om Circle K har tenkt å gjøre noen oppgraderinger i Korgen og Fauske snart. Dette er lokasjoner de drifter selv, men bare med 50kW ladere. Begge lokasjonene ligger godt til med tanke på lading før Saltfjellet når man kommer henholdsvis sør og nordfra, og det er ingen andre som tilbyr lynladere mellom Stjørdal og Narvik.

EDIT: Ser at Harran på E6 også er driftet av Circle K selv nå. Harran, Korgen og Fauske ville jo til sammen bidratt til at mange nyere biler ville kunne klart seg med Circle Ks lynladere på E6, og måtte jo vært et stort konkurransefortrinn for dem?

Circle K Evenes er også en selvdrevet lokasjon som ligger strategisk til for trafikk mellom Lofoten, Troms og Sverige, men som også kun har 50kW.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

goggo

Hmm, dette synes jeg ble litt flaut.
Jeg hadde håpet at min favoritt hurtiglade- og kaffemaskin-operatør Circle K skulle levere bedre enn dette.

Stor og moderne ny matbutikk åpnet i Lillesand denne uka, med Circle K fossilpumpe under tak og ingen ladestasjoner. Ikke engang en Type2 kontakt.

Jeg observerer at MER hurtiglader og Type2 kontakter er flittig i bruk ved Coop Extra butikken på andre siden av byen, så jeg tror en installasjon her ville blitt flittig brukt.

Lars - det er god plass til et par ladere under det taket der, så det er ikke for seint å rette opp inntrykket :)

mvh
hugo

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

knute

En liten utvidelse på Circle K E18 Bamble.

En ny Hypercharger med 2x CCS og 1x Chademo er satt opp.
Opptil 300 kW for en bil, eller opptil 2x 150 kW for to.

Fra før var det 6x 50 kW og 6x 150 kW (kun CCS) fra CK og 20x Tesla SuC v3 på plassen.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Java

Virkelig bra! Babmle er et populært sted å lade opp. Her er en lenke til den oppdaterte stasjonen på ChargeFinder der du også kan se sanntidsstatus og priser. Tror ikke Circle K har stasjonene på nettet?

https://chargefinder.com/no/ladestasjoner-elbil-stathelle-circle-k-e18-bamble/8d5g9

Lars C. Krogenæs

Circle K Lillehammer/Strandtorget har nå hurtigladere

"Flaskehalsen" Lillehammer har nå fått "8" nye lynladere på Circle K Strandtorget. Det er da snakk om 4 stk. Hyperchargere på 300kW, som hver kan lade 2 biler samtidig på 150kW, eller 1 bil alene på inntil 300kW hvis bilen greier å svelge unna dette.

Litt usikker, men tror det har vært jobbet med å få hurtigladere her i snart 10år, så deilig at det endelig har latt seg løse med tanke på kommunal saksbehandling, tilgang på strøm, flomfare +++. Lynladerne er plassert mellom Circle K og McDonalds, så de skal være lette å finne :-)
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Lars C. Krogenæs

 Circle K Åndalsnes har nå fått hurtigladere

På Circle K Åndalsnes er det nå installert 2 stk. 300kW lynladere, der 4 biler kan lade samtidig og få 150kW hver.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Otkristo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 30. august 2021, klokken 13:45
Circle K Åndalsnes har nå fått hurtigladere

På Circle K Åndalsnes er det nå installert 2 stk. 300kW lynladere, der 4 biler kan lade samtidig og få 150kW hver.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Dette er en meget bra setup kontra den på Lillehammer.
Her er det ingen tvil rundt parkering ved lading

Lars C. Krogenæs

Nye lynladere på Circle K Otta!

Circle K har nå satt opp to stk 300kW Hyperchargere på Circle K Otta. Ytterligere en lader vil komme, så snart produsent greier å levere.

Laderne kan levere 300kW hvis en elbil lader alene, eller 150kW per bil hvis to biler lader samtidig, for de med CCS kontakt i bilen

Det er en chademo kabel på hver boks, med inntil 60kW ladeeffekt.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Lars C. Krogenæs

#134
Circle K Innlandsporten har i dag satt i drift 2 stk. 300kW Hyperchargere. Disse kan hver lade 1 bil med 300kW, eller 2 biler med 150kW hver. Laderne har også 1stk. ChaDeMo kabel med ca. 50kW.

På samme stasjon har MER 2 hurtigladere 50kW, samt ytterligere 2 hurtigladere på parkeringsplassen til COOP Prix rett ved siden av.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Circle K Innlandsporten ligger langs E6 rett sør for krysset der E6 og Riksvei3 Østerdalen skiller lag.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA