Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

For de av dere som har hentet ut bilen før 01.03

Startet av Meth0dical, lørdag 02. mars 2019, klokken 18:18

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: hpe på fredag 08. mars 2019, klokken 11:05
Jeg fikk det skriftlig at jeg hadde oppgradering til FSD inkludert. Men, etter å ha lest f.eks. artikkeln i DN og uttalelser til TOCN jeg tør ikke stole på at det kundeservice skrev er riktig, så i dag leverte jeg bilen på 14 dagers angrerett.

Bestilte ny bil så snart jeg kom ut døra hos Tesla.

Man blir ikke "svartelistet" eller noe slikt da? Jeg mener å ha lest om folk som gjør ting Tesla ikke liker og får beskjed om at de kommer på en eller annen liste.

Handyman

Sitat fra: emurof på fredag 08. mars 2019, klokken 23:12
Sitat fra: Baal Lé Chlorin på fredag 08. mars 2019, klokken 13:27NB! Grensa for å returnere er 800km kjørelengde.
Hvordan kan det ha seg når ny returpolicy fra Tesla selv er 7 dager eller 1600 km?

https://www.tesla.com/no_NO/support/tesla-return-policy?redirect=no
De nye retningslinjene gjelder for de som har fått utlevert bil etter 1. mars. står nederst på siden.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

emurof

Sitat fra: Handyman på fredag 08. mars 2019, klokken 23:28
Sitat fra: emurof på fredag 08. mars 2019, klokken 23:12
Sitat fra: Baal Lé Chlorin på fredag 08. mars 2019, klokken 13:27NB! Grensa for å returnere er 800km kjørelengde.
Hvordan kan det ha seg når ny returpolicy fra Tesla selv er 7 dager eller 1600 km?

https://www.tesla.com/no_NO/support/tesla-return-policy?redirect=no
De nye retningslinjene gjelder for de som har fått utlevert bil etter 1. mars. står nederst på siden.

Akkurat ja. Enda en grunn til å returnere bilen og boikotte Tesla.

Meth0dical

Var hos Tesla Minde på fredag og snakket med en hyggelig salgskonsulent vedr "gratis" oppgradering av AP/FSD til de som hentet bil før 01.03.2019. Jeg videresendte en mail jeg fikk fra delivery til konsulenten som igjen videresendte til sjefen sin for en bekreftelse.
Jeg venter nå på tilbakemelding og skal purre på mandag. I tillegg sa han at dersom informasjon om gratis oppdatering er gitt, så må de holde det, noe annet ville være helt feil..

Hører jeg ikke noe innen Tirsdag så blir angrettskjema benyttet uansett :) deretter bestiller jeg ny bil... hahah tragisk komedie dette.




trykkertor

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor de velger å kjøre hardt på denne 1. mars datoen i Europa.
Når var det de første kundebilene i Europa ble registrert? Mindre enn 1 måned siden?

I stedet for masse forskjellsbehandling, sure kunder, negativ publisitet, så hadde jeg som ansvarlig sagt at alle utleverte euro-biler følger nye prislinjen, tilbud om gratis oppgradering.

Her blir det bare vannvittig mye ekstraarbeid i forhold til returer og re-salg. Negativ publisitet. Kunder som snakker ned opplevelsen sin, osv....
Når vi i tillegg koker ned potensielle "konflikter" til antall biler registrert før 1. mars er jo tallet enda mindre.

olavxxx

Sitat fra: Meth0dical på lørdag 09. mars 2019, klokken 10:49
Var hos Tesla Minde på fredag og snakket med en hyggelig salgskonsulent vedr "gratis" oppgradering av AP/FSD til de som hentet bil før 01.03.2019. Jeg videresendte en mail jeg fikk fra delivery til konsulenten som igjen videresendte til sjefen sin for en bekreftelse.
Jeg venter nå på tilbakemelding og skal purre på mandag. I tillegg sa han at dersom informasjon om gratis oppdatering er gitt, så må de holde det, noe annet ville være helt feil..

Hører jeg ikke noe innen Tirsdag så blir angrettskjema benyttet uansett :) deretter bestiller jeg ny bil... hahah tragisk komedie dette.
Hvis de har lovet deg skriftlig er du uansett trygg :)

olavxxx

Sitat fra: emurof på fredag 08. mars 2019, klokken 23:13
Sitat fra: hpe på fredag 08. mars 2019, klokken 11:05
Jeg fikk det skriftlig at jeg hadde oppgradering til FSD inkludert. Men, etter å ha lest f.eks. artikkeln i DN og uttalelser til TOCN jeg tør ikke stole på at det kundeservice skrev er riktig, så i dag leverte jeg bilen på 14 dagers angrerett.

Bestilte ny bil så snart jeg kom ut døra hos Tesla.

Man blir ikke "svartelistet" eller noe slikt da? Jeg mener å ha lest om folk som gjør ting Tesla ikke liker og får beskjed om at de kommer på en eller annen liste.
Svartelistet?
Hva skal de gjøre? Nekte å selge deg bil?

GRS

#112
Kan du utdype hva du mener med "Har du det skriftlig er du uansett trygg". Er ikke det noe av problemet? Selv om man har skriftlig lovnad fra delivery får man det ikke...

Skjønner man sikkert har rett på det OM man tar kampen, men hvor stor kamp snakker vi om?

Noen som fikk regga bil før 1. mars og har fått det de ble lovet? Det er isåfall veldig interessant.

Sitat fra: olavxxx på lørdag 09. mars 2019, klokken 11:15
Sitat fra: Meth0dical på lørdag 09. mars 2019, klokken 10:49
Var hos Tesla Minde på fredag og snakket med en hyggelig salgskonsulent vedr "gratis" oppgradering av AP/FSD til de som hentet bil før 01.03.2019. Jeg videresendte en mail jeg fikk fra delivery til konsulenten som igjen videresendte til sjefen sin for en bekreftelse.
Jeg venter nå på tilbakemelding og skal purre på mandag. I tillegg sa han at dersom informasjon om gratis oppdatering er gitt, så må de holde det, noe annet ville være helt feil..

Hører jeg ikke noe innen Tirsdag så blir angrettskjema benyttet uansett :) deretter bestiller jeg ny bil... hahah tragisk komedie dette.
Hvis de har lovet deg skriftlig er du uansett trygg :)
TM3P sort/sort

emurof

Det eneste "løftet" man kan stole på når det gjelder Tesla er 14 dagers angrefristskjema på side 5 i bestillingsbekreftelsen. Da har man norsk lov i ryggen og ikke bare vissvass fra Tesla.

Skjønt, det kan jo godt være at Tesla bestemmer seg for å være vrange der også.

Sentra

Hadde utlevering 01.03 men ble oppringt 1 uke før for tidligere levering, 25.02. Skulle vekk da så for min del hadde det vært best med opprinnelig dato 01.03. Men de hadde visst problem med lagringsplass så tok mottak. Uansett, fått skriftlig beskjed om opgradering til AP. De har det ellers dokumentert i telefon loggen. Og ja, de som har fått skriftlig får.

Toalmar

Sitat fra: Sentra på lørdag 09. mars 2019, klokken 13:08
Uansett, fått skriftlig beskjed om opgradering til AP. De har det ellers dokumentert i telefon loggen. Og ja, de som har fått skriftlig får.
Må jo gjelde alle eller ingen, kan vel ikke være forskjellsbehandling på det.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Dani3l

Sitat fra: emurof på lørdag 09. mars 2019, klokken 12:55
Skjønt, det kan jo godt være at Tesla bestemmer seg for å være vrange der også.

Er litt redd for akkurat dette. Var innom SC Grorud i dag, med angreskjema, vasket og tømt bil. Der var det tilsynelatende like mye forvirring som hos delivery på telefon. Det ble lest opp fra et dokument/e-post selgeren hadde at jeg som har EAP kunne få oppgradere til FSD til halv pris, men noe prisreduksjon på bilen var helt utelukket...

Endte med at hun jeg snakket med skulle involvere sjefen sin og be ham ringe meg til uka. Da tillater jeg meg å vente til senest tirsdag, en dag før angrefristen utløper.

Har ikke store forhåpninger, men om jeg får FSD kan det nok hende jeg beholder bilen, selv om det ideelle for meg hadde vært å nedgradere til ny AP og få refundert 41800 slik de som fikk bilen etter 1. mars har gjort.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

najtrox

Veldig spent på når evt. de som har fått skriftlig bekreftelse får dette gjennomført. Tror ikke helt på det før det skjer...

Toalmar

Sitat fra: Dani3l på lørdag 09. mars 2019, klokken 14:44
Sitat fra: emurof på lørdag 09. mars 2019, klokken 12:55
Har ikke store forhåpninger, men om jeg får FSD kan det nok hende jeg beholder bilen, selv om det ideelle for meg hadde vært å nedgradere til ny AP og få refundert 41800 slik de som fikk bilen etter 1. mars har gjort.
Min er ikke levert og jeg hadde bestilt EAP. Tok kontakt med Delivery og sa jeg ønsket nedgradering til AP. Ny bestillingsavtale og ny FI er kommet med AP og prisreduksjon på kr 41.800,- så ja skjønner deg. Hadde selv kjørt den tilbake om jeg ikke ønsket FSD, men kun AP
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Balrog

"De som allerede har hentet ut bilen, får ikke endret ned til rimeligere Autopilot, men har muligheten til å oppgradere til FSD for halv pris.

Se mer på denne siden: https://www.tesla.com/no_NO/blog/upgrading-autopilot-and-full-self-driving-capability"


"Any customer who bought a Tesla prior to this week's price adjustment will be able to upgrade to Autopilot for $2,000 or Full Self-Driving capability for an additional $3,000 (those who previously purchased Enhanced Autopilot and want to upgrade to Full-Self Driving capability only pay $2,000). "

Gjengen som ikke gidder svare på telefon eller epost-henvendelser, regner seg fram til at halvparten av 3.000 USD (som presenteres som "norske vilkår") skal være 2.000 USD? Er det noen som kan forklare meg dette?
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA