Innebygd Dashcam i Model 3

Startet av P85D, torsdag 28. februar 2019, klokken 20:56

« forrige - neste »

P85D

I tilfelle det ikke er nevnt her før..

Du kan få dashcam funksjon i Model 3.
Bilen filmer kontinuerlig når man kjører. Video kan lagres/beholdes ved å trykke på ikonet som kommer opp til høyre overst på kartskjermen. Eksempelvis om man vil ta vare på en hendelse, klikk på ikonet for å beholde videoen så den ikke blir overskrevet i det kontinuerlige opptaket. For å se video, ta ut minnepinnen og se fra PC/MAC.

Fremgangsmåte:

• Formater en USB minnepinne (USB3?) med FAT32
  • Opprett en mappe i root på minnepinnen: "TeslaCam"
  • Sett inn minnepinnen i en ledig USB slot (eksempevis foran under luka i midtkonsollen)
  • Du vil nå få ett ikon øverst på høyre side av kartskjermen som viser status for opptak
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

ladov

Minnepinne gitt! Det har jeg nesten sluttet å bruke etter at dropbox ble tilgjengelig. :)

Siste jeg kjøpte var en variant av denne: https://www.multicom.no/kingston-datatraveler-micro-31-usb-flashstasjon/cat-p/c/p8107228

Det er noe rart med hvordan multicom presenterer produktene sine så den eneste metoden å finne alle variantene på er å søk etter DTMC3

Bitteliten, robust, ingen hette man kan miste og et naturlig 'øye' å feste en hyssing i. ;)

Eller du kan bare kjøpe en av de som ligger nær kassa på clasern..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Dani3l

Kjøpte selv en 64GB minnepinne, men det er også mulig å bruke SSD om man vil ha enda bedre plass. Brian i i1Tesla (Youtube) bruker SSD. USB-splitter er lurt hvis man også vil ha muligheten til å lade to telefoner samtidig.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

geirci2

2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.26.3
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Counterpointer

Det er verd å merke seg at det kun er de to uttakene i front av senterkonsoll som gir data. De to bak gir kun strøm.

Handyman

Med Sandisk iXpand kan du plugge den rett i iPhonen og hente ut opptakene uten hjelp av PC. https://www.sandisk.com/home/mobile-device-storage/ixpand
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

P85D

Versjon 9.5.xx av software gir også dashcam på side-kameraene...
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Lach

Har noen fått dashcam til å virke med ixpand (USB som også passer i iPhone)? Jeg får kun opp et kryss på kameraet (virker fint med vanlig USB)

Toalmar

Du må formatere en USB stikk med MS FAT32 mener jeg i tillegg oppretter du ei mappe på roten som heter TeslaCam

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

N0ya

Hvor stor kapasitet bør jeg ha på minnepinnen? Overskriver dashcam de eldste vidoeene når minnepennen blir full?
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Strøm Tycoon

Sitat fra: N0ya på mandag 11. mars 2019, klokken 12:49
Hvor stor kapasitet bør jeg ha på minnepinnen? Overskriver dashcam de eldste vidoeene når minnepennen blir full?

Den lagrer 60 minutter med film, og begynner og overskrive gammelt når 60 minutter er passert, dette uansett hvor stor kapasitet du har på lagringsmediet.

Du kan trykke for å lagre til enhver tid, da lagres de siste 10 minutter, og disse blir ikke overskrevet når den ruller rundt 60 minutter. Lagrede klipp havner i en egen katalog.

DagfinnN

Sitat fra: N0ya på mandag 11. mars 2019, klokken 12:49
Får du mindre enn 32 gb? Det holder i massevis. 1 time er jo 2 gb'ish.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

GL1

Tenkte å kjøpe en USB-Hub for å kunne lade telefon samtidig som USB-pinne er tilkoblet.

Er jo flere varianter,

Burde jeg kjøpe USB 3.0 , eller holder det med 2.0 ?
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA