Innebygd Dashcam i Model 3

Startet av P85D, tor 28. feb 2019, kl. 20:56

« forrige - neste »

GL1

Sitat fra: GL1 på fre 29. mar 2019, kl. 17:01
Tenkte å kjøpe en USB-Hub for å kunne lade telefon samtidig som USB-pinne er tilkoblet.

Er jo flere varianter,

Burde jeg kjøpe USB 3.0 , eller holder det med 2.0 ?
Fant vel egentlig ut av det selv. MEN: Det står at man IKKE bør bruke hub??
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Counterpointer

Utrolig mange erfarne brukere som gjør en del research som anbefaler HUB

Podcaster.   Ryan McCaffrey
YouTube.     Brian i1Tesla, DÆrik , Matt
                     Ferrel osv

Macnus

Monterte HUB og to minnepinner i denne, en til TeslaCam (32GB) og en til Sentry Mode (64GB). Fungerer utmerket. Tenkte å bytte mellom to minnepinner til Sentry Mode da den ikke sletter gamle opptak, så skal kjøpe en til.

RuneW

Sitat fra: Macnus på lør 30. mar 2019, kl. 11:34
Monterte HUB og to minnepinner i denne, en til TeslaCam (32GB) og en til Sentry Mode (64GB). Fungerer utmerket. Tenkte å bytte mellom to minnepinner til Sentry Mode da den ikke sletter gamle opptak, så skal kjøpe en til.

Hvordan får du til at den gjør opptak til to forskjellige minnepinner? Trodde alt ble lagt under en folder (på en enhet) som ble kalt TeslaCam?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Macnus

Hmmm, kanskje jeg blingsa (ikke sett på videoene enda), trudde Sentry Mode kun trengte en egen minnepinne i FAT32, og en minnepinne til Dashcam med en folder kalt TeslaCam.... Jaja, da kan jeg bytte mellom de to jeg har i tilfelle..  ;)

P85D

Alt lagres i samme mappe på samme minnepinne. Det opprettes en egen undermappe for sentry filer
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Counterpointer

Sånn ser filsystemet mitt ut, med både DashCam og Sentry

Premium19

Sitat fra: P85D på tor 28. feb 2019, kl. 20:56
I tilfelle det ikke er nevnt her før..

Du kan få dashcam funksjon i Model 3.
Bilen filmer kontinuerlig når man kjører. Video kan lagres/beholdes ved å trykke på ikonet som kommer opp til høyre overst på kartskjermen. Eksempelvis om man vil ta vare på en hendelse, klikk på ikonet for å beholde videoen så den ikke blir overskrevet i det kontinuerlige opptaket. For å se video, ta ut minnepinnen og se fra PC/MAC.

Fremgangsmåte:

• Formater en USB minnepinne (USB3?) med FAT32
  • Opprett en mappe i root på minnepinnen: "TeslaCam"
  • Sett inn minnepinnen i en ledig USB slot (eksempevis foran under luka i midtkonsollen)
  • Du vil nå få ett ikon øverst på høyre side av kartskjermen som viser status for opptak

Kan noen forklare hvordan jeg oppretter en mappe i root på minnepinnen?
2019 TM 3 AWD LR

trykkertor

På PC.
Min datamaskin.
Dobbeltklikk på USB-minnet
Høyre klikk i minnet, "Opprett ny mappe" (eller bare ny mappe)
Gi mappen navnet TeslaCam

K.M.L

Kjøpte minnepenn og skulle formatere med Fat32. Så viser det seg at windows10 nekter å gjøre dette om minnet er større enn 32G. Min var på 64. Lastet ned 3.parts program og satte i gang formatering. Maskina rebootet, slettet bruker og programmer( min kones jobb PC!) ikke populært. Er det virkelig så fantastisk ballete å formatere en minnepenn i Fat32??? Hva gjør dere andre her? Tør ikke sørge for nye 4 timers arbeid for IT-ansvarlig på jobben til kona;) Har for tiden ikke PC selv.
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

Premium19

Sitat fra: trykkertor på man 15. apr 2019, kl. 19:01
På PC.
Min datamaskin.
Dobbeltklikk på USB-minnet
Høyre klikk i minnet, "Opprett ny mappe" (eller bare ny mappe)
Gi mappen navnet TeslaCam

Takk, så enkelt var det ja
2019 TM 3 AWD LR

Premium19

Sitat fra: K.M.L på man 15. apr 2019, kl. 20:27
Kjøpte minnepenn og skulle formatere med Fat32. Så viser det seg at windows10 nekter å gjøre dette om minnet er større enn 32G. Min var på 64.
kjøpte også 64GB og den funger den. Problemet med vår PC er at den kun formaterer i exFAT og ikke Fat32.
2019 TM 3 AWD LR

K.M.L

Ja, jeg var litt utydelig. PC kunne formatere i exFat pluss et annet alternativ, men ikke FAT32. Tesla godtar kun FAT32-konfigurasjon.
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

Sulle

Tror litt av konseptet med FAT32 er at det er designet for inntil 32GB, og at større disker derfor ikke lar seg formatere i til formatet på vanlig måte.
Model Y AWD 2025 - FSD overført fra MS
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1 - Solgt
Think Li 2010 - Ute av drift
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

Sulle

Kjøpte selv denne etter å ha lest på forumet her: SanDisk Ultra Fit 32 GB USB 3.0.
Funker flott både på TMS og på TM3.
Model Y AWD 2025 - FSD overført fra MS
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1 - Solgt
Think Li 2010 - Ute av drift
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA