Sentry-mode

Startet av snippet, tir 19. feb 2019, kl. 11:38

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: Handyman på fre 29. mar 2019, kl. 09:10
Trodde den bare skulle utløses ved innbrudd, og at den bare varsler dersom noen er nærgående.
Husker ikke hvordan det er beskrevet.

Ja, det er to "nivåer".

Ser det er en del på tuben som har utløst alarmen (uten å ødelegge sin egen bil) for å teste hvor høyt Toccata et Fugue blir spilt osv. De har gjort dette ved å dunke i vinduene etc. Hadde vært veldig artig å hørt hvordan dette fungerte.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

hemi

ser ut som sentry filmer og lagrer kontinuerlig, vet dog ikke hvor lenge, om det er motion havner de i saved.

Bestilt 512GB usb stick nå for å sjekke om den roterer.

emmern

Sitat fra: RuneW på fre 29. mar 2019, kl. 10:37
Trodde den bare skulle utløses ved innbrudd, og at den bare varsler dersom noen er nærgående.

Ja, det er to "nivåer".

Ser det er en del på tuben som har utløst alarmen (uten å ødelegge sin egen bil) for å teste hvor høyt Toccata et Fugue blir spilt osv. De har gjort dette ved å dunke i vinduene etc. Hadde vært veldig artig å hørt hvordan dette fungerte.

https://youtu.be/d7GPvZ6-f6s
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Toalmar

Etter siste oppdatering sist uke så har Dashcam virket kun en dag. Tok ut minnepennen nå og satt den i MacBook maskinen. Maskinen finner den ikke.
Startet opp jobbepc som har windows der hører jeg den legger den til, men den dukker heller ikke opp i utforsker.
Tok en annen minnepenn og formaterte og opprettet TeslaCam mappe, da kom symbolet tilbake for at den tar opp.
Det jeg reagerte på når jeg tok i minnepennen er at den var varm
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Lynkjapp

Jeg testet sentry mode i dag da jeg hadde bilen stående på en innfartsparkering hele dagen. Jeg trodde det funket slik at "no news is good news", dvs at hvis ikke appen plinger til og sier at sentry mode har gått opp i aktiv modus fordi noen er i nærheten av bilen, så har ingen vært i nærheten av bilen.

Men da jeg kom tilbake så stod det jaggu en bil på hver side av min. Begge sto i samme retning som min, så den som sto på høyre side hadde førerdøren mot min, så føreren må ha vært nære nok til å utløse aktiv modus. (Begge var nye fine Audier med førere som parkerte med god avstand, så uansett ingen dørdingrisiko.)

Men som sagt, ingen varsling på telefonen. Må kanskje ut og hente minnepinnen og se om det er gjort noen opptak likevel.

RuneW

Sitat fra: emmern på fre 29. mar 2019, kl. 15:02
Sitat fra: RuneW på fre 29. mar 2019, kl. 10:37

Ja, det er to "nivåer".

https://youtu.be/d7GPvZ6-f6s

Ja, dette er nok en slik video som jeg nevner.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

petgok

Sitat fra: Toalmar på fre 29. mar 2019, kl. 16:33
Etter siste oppdatering sist uke så har Dashcam virket kun en dag. Tok ut minnepennen nå og satt den i MacBook maskinen. Maskinen finner den ikke.
Startet opp jobbepc som har windows der hører jeg den legger den til, men den dukker heller ikke opp i utforsker.
Tok en annen minnepenn og formaterte og opprettet TeslaCam mappe, da kom symbolet tilbake for at den tar opp.
Det jeg reagerte på når jeg tok i minnepennen er at den var varm

Akkurat det samme skjedde med meg. Igår sjekket jeg hva som var filmet og slettet opptakene. Når jeg satt den inn i bilen igjen, kom ikke dashcam symbolet opp. Tok ut brikken igjen idag - Mac´n finner ikke minnepennen og den er varm.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

GL1

Sitat fra: Lynkjapp på fre 29. mar 2019, kl. 18:07
Jeg testet sentry mode i dag da jeg hadde bilen stående på en innfartsparkering hele dagen. Jeg trodde det funket slik at "no news is good news", dvs at hvis ikke appen plinger til og sier at sentry mode har gått opp i aktiv modus fordi noen er i nærheten av bilen, så har ingen vært i nærheten av bilen.

Men da jeg kom tilbake så stod det jaggu en bil på hver side av min. Begge sto i samme retning som min, så den som sto på høyre side hadde førerdøren mot min, så føreren må ha vært nære nok til å utløse aktiv modus. (Begge var nye fine Audier med førere som parkerte med god avstand, så uansett ingen dørdingrisiko.)

Men som sagt, ingen varsling på telefonen. Må kanskje ut og hente minnepinnen og se om det er gjort noen opptak likevel.
Jeg tok en lynkjapp test av sentry mode nå nettopp (beklager, bare måtte... ;))

Og bilen reagerte kun når jeg nærmet meg forfra, ikke på siden. Testa ikke dunking på ruta i farta.

Men dette kan jo sammenfalle med det du skriver, at den ikke reagerte fra siden.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

emmern

Den reagerer når du går langs siden, og lagrer i Saved-mappa. Den sender IKKE melding. Kanskje ikke før selve hovedalarmen går etter vugging og dunking.
e-Golf 2018 300 FL

Handyman

Reagerer ikke på dunking ol, ingen melding i appen og den tar opp kontinuerlig uten at det er bevegelse (symbolet vises på skjermen hele tiden).
Har hatt litt trøbbel med å lese sticken og den var varm.
Ser at det nå er opprettet undermapper for opptak.
Altså ikke som det skal være.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Lynkjapp

Sitat fra: emmern på fre 29. mar 2019, kl. 19:02
Den reagerer når du går langs siden, og lagrer i Saved-mappa. Den sender IKKE melding. Kanskje ikke før selve hovedalarmen går etter vugging og dunking.
Jepp, nå fikk jeg sjekket minnepinnen og den var full av opptak. Men hva som trigget sentry mode er ikke helt klart. Jeg har opptak fra at bilen på høyre side parkerer og et nytt opptak av at føreren går ut av bilen (og kaster misunnelige blikk på Teslaen) og tilsvarende opptak av at han setter seg inn i bilen om ettermiddagen og at han kjører av gårde. Det er derimot ingen opptak lagret av at bilen på venstre side parkerer (tidligere enn den på høyre side), så der kan det se ut til at sentry mode spiser halen sin så lenge alarmen går.

I tillegg er det en del opptak hvor det ikke skjer noe mer spennende enn at det passerer biler 30-40 meter unna i bakgrunnen.

Konklusjonen blir dermed at hvis sentry mode sender melding så er det grunn til bekymring og da er den dagen ødelagt av uro uten at man kan gjøre noe som helst hvis man ikke er i nærheten av bilen.

ladov

Testet i dag men den fanget kun opp front- og venstre kamera. Filene fra høyre kamera var tomme (0 byte). Noen flere som har sett det?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

emmern

Jepp. Har det samme, men får den med når det havner i SavedClips eller hva det heter
e-Golf 2018 300 FL

ladov

Tja, det varierer..jeg lagret et klipp i går kveld og der er alle tre kameraene med mens det som sentry mode fanget opp i dag manglet høyre kamera.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Lynkjapp

Sitat fra: Lynkjapp på fre 29. mar 2019, kl. 19:28I tillegg er det en del opptak hvor det ikke skjer noe mer spennende enn at det passerer biler 30-40 meter unna i bakgrunnen.

Aha, nå tror jeg at jeg skjønner det, etter å ha sett gjennom absolutt alle filene som var lagret. Hver filming består av ca 30 filer. Én fil per minutt i ti minutter, ganger tre kameraer. Her er "manus" for min film denne morgenen:

8.18 Her skjer det ingenting.
8.19 Her skjer det ingenting.
8.20 Her skjer det ingenting.
8.21 Her skjer det ingenting.
8.22 Her skjer det ingenting.
8.23 Her skjer det ingenting.
8.24 Her skjer det ingenting.
8.25 Her skjer det ingenting.
8.26 En bil passerer foran, svinger opp og rygger inn ved siden av min bil.
8.27 Føreren går ut av sin bil og passerer fronten på min.
8.28 Her skjer det ingenting.

Det som er litt interessant er om lagringen trigges av minutt 8.26 da bilen ble kjørt opp ved siden av min eller 8.27 da føreren gikk ut av bilen. Bilen på min andre side ble ikke filmet ved parkering, selv om den var synlig fra front- og venstrekamera. Derimot var aldri føreren i nærheten av kameraene.

Kan man dermed konkludere med at sentry mode trigges av mennesker som er nære men ikke av biler som er nære? Eller er det slik at føreren trigget opptaket fordi han var mindre enn en halvmeter fra min bil, mens hans bil var minst en meter unna?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA