Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sentry-mode

Startet av snippet, tirsdag 19. februar 2019, klokken 11:38

« forrige - neste »

torjze

Sentry mode, dog mode og 5% peak power kom med 2019.8.3 i kveld.

Handyman

Sitat fra: torjze på mandag 25. mars 2019, klokken 22:01
Sentry mode, dog mode og 5% peak power kom med 2019.8.3 i kveld.
Samt dynamic brake lights. Dash cam og NOA hadde jeg fra før.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

olekvi

Sitat fra: Handyman på mandag 25. mars 2019, klokken 22:12
Sitat fra: torjze på mandag 25. mars 2019, klokken 22:01
Sentry mode, dog mode og 5% peak power kom med 2019.8.3 i kveld.
Samt dynamic brake lights. Dash cam og NOA hadde jeg fra før.

Dash Cam bruker nå tre kamera i stedet for ett.
'19 TM3P

Handyman

Sitat fra: olekvi på mandag 25. mars 2019, klokken 22:51
Sitat fra: Handyman på mandag 25. mars 2019, klokken 22:12
Sitat fra: torjze på mandag 25. mars 2019, klokken 22:01
Sentry mode, dog mode og 5% peak power kom med 2019.8.3 i kveld.
Samt dynamic brake lights. Dash cam og NOA hadde jeg fra før.

Dash Cam bruker nå tre kamera i stedet for ett.
Ja jøss, leste ikke det avsnittet siden Dashcam funket hos meg fra før.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

thorerik

Spørsmål i forbindelse med Sentry Mode sitt databruk.

Ser at en kan kjøpe eksterne harddisker som går på USB på inntil 2TB for under 900,-
Vil de fungere eller bør en gå for USB stikk eller SSD?

ladov

Sitat fra: thorerik på tirsdag 26. mars 2019, klokken 12:31
Spørsmål i forbindelse med Sentry Mode sitt databruk.

Ser at en kan kjøpe eksterne harddisker som går på USB på inntil 2TB for under 900,-
Vil de fungere eller bør en gå for USB stikk eller SSD?
Det burde funke men for min egen del ville jeg unngått snurredisker. Litt fordi de ikke er like robuste som flash/SSD og litt fordi jeg ikke er sikker på at usb-porten i bilen kan levere nok strøm..

Dessuten tror jeg 2TB er overkill, du kan sannsynligvis klare deg med langt mindre.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

geear

Leste et sted at det var størrelsesbegrensning på 32GB?

Har ikke testet selv, har bare en 16GB stick i.

NorBil

Bruker SanDisk Ultra Fit Flash Drive USB-minne USB 3.0 32 GB
(https://www.clasohlson.com/no/SanDisk-Ultra-Fit-Flash-Drive-USB-minne-USB-3.0-32-GB/38-9228)
Fungerer utmerket og tar nesten ingen plass

Toalmar

Sitat fra: NorBil på tirsdag 26. mars 2019, klokken 18:41
Bruker SanDisk Ultra Fit Flash Drive USB-minne USB 3.0 32 GB
(https://www.clasohlson.com/no/SanDisk-Ultra-Fit-Flash-Drive-USB-minne-USB-3.0-32-GB/38-9228)
Fungerer utmerket og tar nesten ingen plass
kjøpte samme hos Clas'ern for noen uker siden. Funker som gull og koster ingenting.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

t bob

Lite USB-tips: Man kan kjøpe en stor minnepinne (jeg har 128Gb) og lage to partisjoner på den. Den ene bruker man til TeslaCam, den andre kan man putte musikk på. Bilen kjenner igjen dette som separate minnepinner, og man sparer en USB-port som man kan bruke til lading f.eks.
Minnepinnen må formateres med FAT32 etter partisjonering. Nyere Windows har en begrensning på 32Gb, men man kan bruke forskjellige gratisverktøy for å formatere partisjonene til FAT32 på en stor pinne uten problemer.
Hadde bare satt av 6 Gb til Dashcam, så nå som jeg har 3 kameraer og Sentry-mode må jeg nok lage en ny pinne hvor halvparten er til bil og halvparten til musikk. Sentry-mode skriver ikke over gamle filer, så når det er fullt stopper Sentry og Dashcam å virke.

Remyi3M3

Sitat fra: t bob på tirsdag 26. mars 2019, klokken 20:12
Lite USB-tips: Man kan kjøpe en stor minnepinne (jeg har 128Gb) og lage to partisjoner på den. Den ene bruker man til TeslaCam, den andre kan man putte musikk på. Bilen kjenner igjen dette som separate minnepinner, og man sparer en USB-port som man kan bruke til lading f.eks.
Minnepinnen må formateres med FAT32 etter partisjonering. Nyere Windows har en begrensning på 32Gb, men man kan bruke forskjellige gratisverktøy for å formatere partisjonene til FAT32 på en stor pinne uten problemer.
Hadde bare satt av 6 Gb til Dashcam, så nå som jeg har 3 kameraer og Sentry-mode må jeg nok lage en ny pinne hvor halvparten er til bil og halvparten til musikk. Sentry-mode skriver ikke over gamle filer, så når det er fullt stopper Sentry og Dashcam å virke.

Har også en 128gb. Formaterte først til FAT32 med verktøyet som ble anbefalt av produsenten (SanDisc). Det fungerte ikke. Lastet deretter ned gratisverktøyet Aomei Partition Assistant som er gratis til privat bruk.

Etter ny formatering med dette programmet, så fungerte den perfekt.
Biler:
i3 - 2014
M3 - 2019?

Handyman

Sitat fra: gr på tirsdag 26. mars 2019, klokken 18:31
Leste et sted at det var størrelsesbegrensning på 32GB?

Har ikke testet selv, har bare en 16GB stick i.
Jeg bruker denne, og det fungerer knall.
https://www.prisjakt.no/product.php?p=3697163
Den koster jo litt, men fordelen er at man kan ta den ut og plugge den rett i et Apple-produkt og se filene med en gang.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

stranger1891

Må man aktivere Senry Mode manual hver gang man forlater bilen? Det ser slik ut for meg   ::)

Asarin

Sitat fra: stranger1891 på onsdag 27. mars 2019, klokken 09:53
Må man aktivere Senry Mode manual hver gang man forlater bilen? Det ser slik ut for meg   ::)

Nå må man det. Men det kommer en update med valgmuligheter. Elon har tweeta om det.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Inop

Sentry bruker en del strøm så det er nok derfor man må aktivere den hver gang. Hvis du skal stå en uke på Gardermoen bør du følge litt med på SOC med appen :)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA