Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sentry-mode

Startet av snippet, tirsdag 19. februar 2019, klokken 11:38

« forrige - neste »

snippet

Er sentry-mode noe som rulles ut til alle TM3 eller bare de med autopilot/eap? Klarer ikke å finne noe informasjon om dette på nettet.
BMW i3 - Bergen

dudeldei

Dette er en sikkerhetsfunksjon, så alle skulle få dette.

Pocoloco

Alle TM3 har de 12 kameraer som standard. Siden Sentry-mode bruker disse, ser jeg ingen grunn for at kun de med aktivert autopilot skal få den.
Tesla Model ≡ 06.04.19

Fornybarbil

Sikker på at alle får det? Er det noen som har fått bilen som kan bekrefte?

"The feature will begin rolling out today to U.S. Model 3 vehicles, followed by Model S and Model X vehicles that were built after August 2017."

https://www.tesla.com/no_NO/blog/sentry-mode-guarding-your-tesla?redirect=no

Jeppe

Elon bekrefta på Twitter at alle skulle få det, fordi det var ansett som ein sikkerhetsfunskjon.

Personlig er eg usikker på om personvernlov etc. kan sette ein brems på utrullinga i Norge.


Fornybarbil

Snakker han ikke ofte om NOA også uten at det er tilgjengelig utenfor US?

Pocoloco

Merk: Hardware=Fysiske deler=kameraer, skjerm, lydanlegg osv som trengs for aktivering. Software er aktivert senere for de som velger det (EAP altså). Så jeg mener alle skal kunne få den. Igjen, bare min mening....
Tesla Model ≡ 06.04.19

jorgror

2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

stefse

Herlig, men i Norge er et større problem enn inbrudd, parkeringsbulker og striper fra avstikkere og hatere med skarpe nøkkelknipper. Med våre priser på karroseriarbeid og lakk er dette et vesentlig inhugg i økonomien. Hvis bilen klarer å få et rykte som «bevoktet» før personvernfanatikerne får snusen i det er mye gjort. Ingen bulker og stikker av fra en Tesla,da tar man heller og rygger en ekstra gang fremfor å «satse» på at det går bra på vei ut av p-huset.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt


Handyman

Sitat fra: Jeppe på tirsdag 19. februar 2019, klokken 12:22
Elon bekrefta på Twitter at alle skulle få det, fordi det var ansett som ein sikkerhetsfunskjon.

Personlig er eg usikker på om personvernlov etc. kan sette ein brems på utrullinga i Norge.
Bilkameraer er ikke vurdert som fastmontert kamera, og er derfor ikke kameraovervåking – i lovens forstand. Det betyr at reglene og pliktene som vanligvis gjelder ved kameraovervåking ikke vil gjelde når det brukes av privatpersoner. Men hvordan opptak i Sentry mode vil vurderes vet nok ingen enda.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tom

Sitat fra: Handyman på tirsdag 19. februar 2019, klokken 23:08
Sitat fra: Jeppe på tirsdag 19. februar 2019, klokken 12:22
Elon bekrefta på Twitter at alle skulle få det, fordi det var ansett som ein sikkerhetsfunskjon.

Personlig er eg usikker på om personvernlov etc. kan sette ein brems på utrullinga i Norge.
Bilkameraer er ikke vurdert som fastmontert kamera, og er derfor ikke kameraovervåking – i lovens forstand. Det betyr at reglene og pliktene som vanligvis gjelder ved kameraovervåking ikke vil gjelde når det brukes av privatpersoner. Men hvordan opptak i Sentry mode vil vurderes vet nok ingen enda.
I Norge kan bruken av dashcams til overvåkning være ulovlig.

— Problemet oppstår om man filmer regelmessig når man står parkert. Gjør man det, kan man bryte loven om kameraovervåking. Det er likevel viktig å være klar over at det finnes gråsoner her, sier Rannveig Bakke Tvedten i Datatilsynet.

Handyman

Sitat fra: Tom på onsdag 20. februar 2019, klokken 00:22
Sitat fra: Handyman på tirsdag 19. februar 2019, klokken 23:08
Sitat fra: Jeppe på tirsdag 19. februar 2019, klokken 12:22
Elon bekrefta på Twitter at alle skulle få det, fordi det var ansett som ein sikkerhetsfunskjon.

Personlig er eg usikker på om personvernlov etc. kan sette ein brems på utrullinga i Norge.
Bilkameraer er ikke vurdert som fastmontert kamera, og er derfor ikke kameraovervåking – i lovens forstand. Det betyr at reglene og pliktene som vanligvis gjelder ved kameraovervåking ikke vil gjelde når det brukes av privatpersoner. Men hvordan opptak i Sentry mode vil vurderes vet nok ingen enda.
I Norge kan bruken av dashcams til overvåkning være ulovlig.

— Problemet oppstår om man filmer regelmessig når man står parkert. Gjør man det, kan man bryte loven om kameraovervåking. Det er likevel viktig å være klar over at det finnes gråsoner her, sier Rannveig Bakke Tvedten i Datatilsynet.
Stemmer bra med det jeg skrev ;-) I Sentry mode filmer bare bare hvis den oppfatter en "trussel", og ikke regelmessig. Det er nok i en gårsone ja, og muligens løses med "skilting"?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Fornybarbil

Kan noen av dere som har fått bil bekrefte at Sentry Mode er tilgjengelig?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA