Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E-tron Q4

Startet av kodax, lørdag 16. februar 2019, klokken 21:07

« forrige - neste »

batterimannen

Synes I.D. Crozz ser bedre ut.
ID Crozz > Skoda Vision e > Audi Q4

Blir spennende å se Model Y neste uke.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

kodax

Sitat fra: batterimannen på onsdag 06. mars 2019, klokken 22:01
Synes I.D. Crozz ser bedre ut.
ID Crozz > Skoda Vision e > Audi Q4

Blir spennende å se Model Y neste uke.
Spennende tider, ja! De tre første er fra VAG og skal vel utfylle hverandre ift pris, eksklusivitet etc.
TMY er vel den eneste reelle konkurrenten foreløpig. Ikke usannsynlig at den blir tilgjengelig i 2020, rundt ett år før de andre blir tilgjengelig i 2021.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

e-Stig

Sitat fra: kodax på onsdag 06. mars 2019, klokken 22:16
Sitat fra: batterimannen på onsdag 06. mars 2019, klokken 22:01
Synes I.D. Crozz ser bedre ut.
ID Crozz > Skoda Vision e > Audi Q4

Spennende tider, ja! De tre første er fra VAG og skal vel utfylle hverandre ift pris, eksklusivitet etc.
TMY er vel den eneste reelle konkurrenten foreløpig. Ikke usannsynlig at den blir tilgjengelig i 2020, rundt ett år før de andre blir tilgjengelig i 2021.

Noen spesiell grunn til at det ikke er opprettet et eget delforum for Q4?
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

kodax

Dette delforumet heter e-tron, så e-tron Q4 hører vel forsåvidt like mye hjemme her som e-tron 55.
Men ettersom alle Audi-bilene kanskje blir hetende e-tron, så hadde det kanskje vært lurt å dele dem opp..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

e-Stig

Sitat fra: kodax på torsdag 07. mars 2019, klokken 23:00
e-tron Q4 hører vel forsåvidt like mye hjemme her som e-tron 55

Så lenge vi snakker om to forskjellige biler så må de naturligvis deles opp. Alle hybridene skal jo hete TFSIe, og da må man ha egne delforum for hver modell. På samme måte som Volkswagen sin I.D. er delt opp i Crozz, Buzz og Neo.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

kodax

Kategorisering er jo forumenes evige problem, ofte diskuterer man jo ting som er relevant på tvers av kategorier, og hva med 55 og sportsback, der kommer jo det meste til å bli likt. Man forsøker å løse det noen ganger med å lage egne generelle kategorier, men det fungerer også bare halveis. Så altså, jeg er ikke uenig i at Q4 hører hjemme i en egen kategori siden den blir temmelig forskjellig fra 55, men helt bombastisk kan man kanskje ikke være;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

e-Stig

Sitat fra: kodax på fredag 08. mars 2019, klokken 14:45
jeg er ikke uenig i at Q4 hører hjemme i en egen kategori siden den blir temmelig forskjellig fra 55

Tror absolutt det er interesse for eget delforum for Q4. Uten sammenligning for øvrig har jo Leaf TO delforum. Med størrelse rett over Q3 tror jeg Q4 har et stort marked i Norge.

https://www.audi.com/en/experience-audi/models-and-technology/concept-cars/q4-e-tron-concept.html
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Imagine

#37
Sitat fra: kodax på fredag 08. mars 2019, klokken 14:45
Kategorisering er jo forumenes evige problem, ofte diskuterer man jo ting som er relevant på tvers av kategorier, og hva med 55 og sportsback, der kommer jo det meste til å bli likt. Man forsøker å løse det noen ganger med å lage egne generelle kategorier, men det fungerer også bare halveis. Så altså, jeg er ikke uenig i at Q4 hører hjemme i en egen kategori siden den blir temmelig forskjellig fra 55, men helt bombastisk kan man kanskje ikke være;)


Det eneste «problemet» er at den nye mindre Audien heter Q4 e-tron, og at de droppet Q6-navnet i dagens kommende e-tron 55.
Så den kunne gjerne hete Q6 e-tron, slik den egentlig skulle hete helt i starten, for min del.
Finn.no må også finne ut av dette  :)

Kanskje kommer e-tron 55 til å få tilnavnet Q6 i fremtiden. Audi ville gjøre et lignende stunt navnmessig og mener dette var like viktig for fremtiden som UR-Quattro var i sin tid.
Så denne e-tron 55 vil jo slik sett kunne kalles UR-etron i fremtiden.

«Alle vet» likevel at Ur-quattro er basert på datidens Audi 80/90.

Kåre Knatten

Har derfor bestilt min uten typebetegnelse :)

Imagine

Sitat fra: Kåre Knatten på torsdag 14. mars 2019, klokken 11:52
Har derfor bestilt min uten typebetegnelse :)

Bra. Er uansett enkelt å fjerne.

AJ82

Sitat fra: Kåre Knatten på torsdag 14. mars 2019, klokken 11:52
Har derfor bestilt min uten typebetegnelse :)

Me too :) Synes i tillegg at disse står litt langt inn mot midten og gjør bilen visuelt litt smalere....

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Imagine


Kåre Knatten

Det er vel den modellen som ved presentasjon av Q4 konsept ble nevnt som eksklusiv for Kina.

Løve

Skulle bare ønske de kvittet seg med den tradisjonelle grillen.

Amatøren

Utseende og at det er minimal regenerering (i hvertfall på første e-tron 55) på effektpedalen så den er mer en elektrisk drevet fossilbil, er vel kanskje for å tekkes det trauste konservative tyske markedet i tillegg til konsernledelse og aksjonærer.

Da er det vanskelig å bygge skikkelig elbil med endret front og full utnyttelse av elbilfordelen med enpedal kjøring.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA