Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av e-Niro

Startet av Trond.m, fredag 15. februar 2019, klokken 12:42

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: THE på onsdag 27. mars 2019, klokken 07:47
Håper bare at de jeg anbefalte å sette seg på reservasjonsliste for e-Niro ikke endte opp med å skrive kontrakt på bilen, og nå sitter og venter på et produkt som "aldri" kommer.
Det er jo ikke sånn det fungerer. Når du skriver kontrakt er du allerede tildelt en spesifikk bil og leveringdato står på kontrakten. Levering er kort tid etter kontrakt..typisk 2-3 uker. Men det er et problem at det er få biler som har ankommet og dermed få kontrakter som har blitt inngått.

lirekassa

Litt søkt å sammenligne en heleletrisk produsent som Tesla med KIA når det kommer til levering, men uansett sitter det nok mange frustrerte mennesker hos importør av KIA i Norge og ser at de har en stor etterspørsel etter biler som de ikke klarer å dekke. Hadde leveringene kommet jevnt fra november som forespeilet, så ville de hatt tre-fire måneder uten konkurrent for e-Niro, og garantert solgt alt de hadde klart å importere. Registrerer også at nesten samtlige som har tatt den ut virker å være meget godt fornøyde kunder - det er tross alt en god elbil!

Jeg håper Tesla (fortsetter å) lykkes, men leverer en annen produsent noe jeg anser som et bedre produkt for pengene, så har jeg ingen kvaler med å velge dem. Per nå har jeg reservert Model Y, og det skal skje mye fra andre kanter for at ikke det blir bil nr. 1 for meg på sikt.

geear

Sitat fra: arthur på onsdag 27. mars 2019, klokken 08:13
At folk er over seg av både det ene og det andre over at Tesla skal produsere hele 500.000 biler i år (eller hva det blir) når det er også det eneste de produserer (elbiler) er greit for meg, bryr meg egentlig ikke, men åpenbart viktig for Teslatilbederne her.
Hvilke folk er det dette er så viktig for? Det har bare blitt nevnt som en sammenligning såvidt jeg kan se?

Sitat fra: arthur på onsdag 27. mars 2019, klokken 08:13Greit det, bryr meg egentlig ikke det heller. Det er noe rart med mange av Teslaentusiastene her, de tar alt så fordømt pesonlig, hvorfor det?
Mulig jeg er inhabil, men har altså både Tesla og Kia (e-Niro) og burde derfor kunne være mer objektiv enn de som har enten ene eller andre, og av kommentarene her, så virker det som du tar dette mer personlig enn noen andre...

arthur

Sitat fra: gr på onsdag 27. mars 2019, klokken 14:00
Sitat fra: arthur på onsdag 27. mars 2019, klokken 08:13
At folk er over seg av både det ene og det andre over at Tesla skal produsere hele 500.000 biler i år (eller hva det blir) når det er også det eneste de produserer (elbiler) er greit for meg, bryr meg egentlig ikke, men åpenbart viktig for Teslatilbederne her.
Hvilke folk er det dette er så viktig for? Det har bare blitt nevnt som en sammenligning såvidt jeg kan se?

Sitat fra: arthur på onsdag 27. mars 2019, klokken 08:13Greit det, bryr meg egentlig ikke det heller. Det er noe rart med mange av Teslaentusiastene her, de tar alt så fordømt pesonlig, hvorfor det?
....., og av kommentarene her, så virker det som du tar dette mer personlig enn noen andre...

Tror du jeg gidder å diskutere med deg om, eller i hvilkjen grad, jeg tar noe av dette personlig? Nei, det gidder jeg nok ikke siden du sikkert mener å vite best.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

geear

Nei, det er klart at du har monopol på å bestemme hvem som tar noe personlig...  :laugh:

Kan du ikke heller svare konkret på hvem "folk" er? Ungene mine kom stadig hjem og sa "ååå, alle andre får lov", så spurte jeg om hvem alle var, og ville ha navn. Kunne fort fastslå at alle aldri var alle. Utrolig enkelt å tillegge "folk" eller "alle" meninger, men verdien er null.

arthur

Sitat fra: gr på onsdag 27. mars 2019, klokken 18:02
Nei, det er klart at du har monopol på å bestemme hvem som tar noe personlig...  :laugh:

Kan du ikke heller svare konkret på hvem "folk" er? Ungene mine kom stadig hjem og sa "ååå, alle andre får lov", så spurte jeg om hvem alle var, og ville ha navn. Kunne fort fastslå at alle aldri var alle. Utrolig enkelt å tillegge "folk" eller "alle" meninger, men verdien er null.

Neida, har ikke monopol på å bestemme hvem som tar noe personlig, men dine påstander om hva jeg tar, eller ikke tar, personlig har kun jeg selv monopol på. Eller mener du noe annet om det også?

"Folk" her er i betydning en rekke medlemmer her som primært frekventerer tråder om Tesla, de fleste trådene gjør jo det, og som er svært hårsåre hva angår enhver form for negativ omtale, eller mening, om bilen, produsenten eller personen bak. De omtaler også ofte andre medlemmer her med en annen oppfatning enn dem om det samme som "troll" og er også ofte misfornøyde med moderasjonen. Kjenner du deg ikke igjen i noe av dette så kan det skyldes at du ikke er medlem av denne "gruppen" medlemmer.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Trond.m

Skal vi lukke denne diskusjonen, og gå tilbake til temaet.
Kontaktet forhandler for en litt over en uke siden, da jeg ikke lenger ville vente på hengerfeste. Det var tydeligvis en del leveringsklare biler, for jeg fikk levert bil i dag. Litt surt om hengerfeste blir bekreftet rett etterpå, men jeg satser på at drt da blir mulig å ettermontere.

arthur

Beskjed om hengerfeste, eller ikke, kan komme allerede i morgen/fredag da det er forhandlermøte i morgen og forhandlere (flertall) jeg har snakket med regner med å få beskjed da. Det er jo også sagt fra importør at dette skulle bli avklart i løpet av mars. Det spekuleres også i om dette er grunnen til at det står så mange biler i Drammen uten at biler blir levert ut om dagen i særlig antall.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Shagma

Sitat fra: TM på onsdag 27. mars 2019, klokken 19:39
Skal vi lukke denne diskusjonen, og gå tilbake til temaet.
Kontaktet forhandler for en litt over en uke siden, da jeg ikke lenger ville vente på hengerfeste. Det var tydeligvis en del leveringsklare biler, for jeg fikk levert bil i dag. Litt surt om hengerfeste blir bekreftet rett etterpå, men jeg satser på at drt da blir mulig å ettermontere.
Da regner jeg med du allerede var langt fremme i køen og at det ikke er blitt slik at man må ringe inn for å få seg en bil?

Norx

Står de på kaien, for å avvente hengerfeste bør det ihvertfall være mulig å ettermontere på de utleverte også..

Shagma

Ser forresten at forhandlere begynner å slite nå: https://e24.no/bil/bertel-o-steen/bertel-o-steen-fikk-naer-halvert-resultatet-i-2018/24590279

Det er ikke vanskelig å skjønne at det er i KIA/BOS sin interesse å hale dette ut lengst mulig for å forhindre kundelekkasje til andre mer leveringsdyktige konkurrenter.

Fansypantsy

Sitat fra: Shagma på onsdag 27. mars 2019, klokken 21:36
Ser forresten at forhandlere begynner å slite nå: https://e24.no/bil/bertel-o-steen/bertel-o-steen-fikk-naer-halvert-resultatet-i-2018/24590279

Det er ikke vanskelig å skjønne at det er i KIA/BOS sin interesse å hale dette ut lengst mulig for å forhindre kundelekkasje til andre mer leveringsdyktige konkurrenter.

Tror det er dårlig taktikk å hale ting ut i tid, det beste for KIA/BOS burde vel være å begynne og levere biler til kundene. Eller i det minste si noe om når leveranser kan forventes i tid og antall.

Trond.m

Sitat fra: Shagma på onsdag 27. mars 2019, klokken 21:33
Da regner jeg med du allerede var langt fremme i køen og at det ikke er blitt slik at man må ringe inn for å få seg en bil?
Ja, var nede på nr 47 da jeg hoppet ut av hengerfeste-køen.

arthur

Sitat fra: Norx på onsdag 27. mars 2019, klokken 21:34
Står de på kaien, for å avvente hengerfeste bør det ihvertfall være mulig å ettermontere på de utleverte også..

Har blitt fortalt (av forhandlere) at det IKKE går/er lov, dessverre. Tenker da på lovligheten, ikke på den praktiske muligheten.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

lirekassa

Sitat fra: Fansypantsy på onsdag 27. mars 2019, klokken 23:35
Sitat fra: Shagma på onsdag 27. mars 2019, klokken 21:36
Ser forresten at forhandlere begynner å slite nå: https://e24.no/bil/bertel-o-steen/bertel-o-steen-fikk-naer-halvert-resultatet-i-2018/24590279

Det er ikke vanskelig å skjønne at det er i KIA/BOS sin interesse å hale dette ut lengst mulig for å forhindre kundelekkasje til andre mer leveringsdyktige konkurrenter.

Tror det er dårlig taktikk å hale ting ut i tid, det beste for KIA/BOS burde vel være å begynne og levere biler til kundene. Eller i det minste si noe om når leveranser kan forventes i tid og antall.

Tror han mente at det var lurt for BOS å være tilbakeholdne med informasjon om forsinkede leveranser som kan medføre at folk hopper over til andre merker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA