Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av e-Niro

Startet av Trond.m, fredag 15. februar 2019, klokken 12:42

« forrige - neste »

tromsø

Sitat fra: gr på fredag 15. november 2019, klokken 11:16
Demobilene ble stort sett registrert i 2018. Jeg tok kun tall fra 2019.

Ellers kommer de til å dumpe ut i 2020.

å i 2020 vil de få mye hardere konkuranse og ikke kunne selge like mange...

hadde jeg fått min reserverte E-Niro i år så hadde jeg kjøpt den men med tanke på hva som skjer hos Audi, Ford, VW, Skoda så ville jeg ikke gjort det i 2020
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

arthur

Stadig flere "brukte" og litt brukte e-Niro til salgs på finn så trolig begynner spekulantene/importørene å få litt dårlig tid mht å selge til grov overpris?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

_OE_

Desuten er vel 2020 modellen med større skjerm på vei... Så det er vel best å bli kvitt 2019 modellene

#FTS#


chargedup

Ja, 2020 modellen begynner å nærme seg, samtidig så sender søstermerket (Hyuandi Kona) ut pressemelding om kortere leveringstider, "lavere" pris og app.
Jeg vurderte å ta ut en E-niro ila slutten av året, men ingen venner ville kjøpe den av meg for kostpris og synes det ble for utrygt å ta den ut kun for videresalg.

Tror videresalg med så bra fortjeneste som man har hatt på en god del nye elbiler, blir borte ila 2020. Forbehold om at man ikke er helt først i køen eller at produsenten ikke klarer levere, feks Kia med E-niro eller Mercedes med hele 2 stk registrerte EQC i november.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

hELgenen

Trodde det var kjent,men i tilfelle :
"
Siden lansering av Kia e-Niro i november 2018 har prisen vært stabil. Grunnet store valutaendringer og svak kronekurs ser vi oss nå nødt til å øke prisen med kr. 5.000. Prisendringen vil være gjeldende fra 18.11.2019. 

"

Så når Kona går ned i pris,går Niro opp i pris.
Nå får en jo f.eks en Mach-e til 412.000 med bedre hurtiglading og litt til...Jeg kan aldri tro denne prisøkningen vil stå seg lenge


arthur

Som jeg har forstått det så går Kona opp i pris, men tilbyr noen modeller med lavere utstyrsliste til en lavere pris enn de bilene som har vært solgt/levert så langt.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

geear

#156
Kona går OPP i pris, jeg har fått varsel om prisøkning på 15 000,- som jeg må akseptere (for en bil jeg ikke har bestilt, Hyundai har åpenbart kuk i computeren sin).

e-Niro 2019 er fortsatt en meget bra bil (overraskende bra faktisk), ingenting å bekymre seg over for de som står i kø! For mange er app helt ubetydelig.

navyelsen

E-niro har allerede gått opp 5000 grunnet valutakurs. Når 2020-modell med oppgradert skjerm, infotainment og app kommer, vil den øke ytterliggere 15.000 kr. Denne antagelsen baseres på prisøkning i Europa på omtrent 1500€ for 20-modell.

Da er totalprisen like under 400.000. Legg til leveringsomkostninger, rustbeskyttelse, metallic lakk, vinterhjul, gummimatter osv, og prisen ferdig på veien blir fort 430-440.000. Frykter at dette er en sum som vil skremme mange, og ikke en pris jeg kunne godtatt. Det hadde ihvertfall vært altfor mye for meg, da jeg følte at jeg strakk strikken langt ved å strekke meg til 395.000 (inkl. rabatt) for min bil. 400.000 var en absolutt smertegrense!

Jeg regner ikke med at BOS er helt på jordet, men at selv de greier å se at dette blir for dyrt for mange av dem som venter på bil. Min spådom er derfor at de gjør som Hyundai:
De tar inn alle modellvarianter, også de billigste. Bare se på e-Soul som er tilgjengelig i flere utstyrsnivåer. Da blir det endelig slutt på first edition, og Kia kan lansere e-Niro med en "lavere pris". Kansje en startpris på under 350.000?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

geear

Jeg syns også den ble en del dyrere enn vi var klar for, og det er fortsatt mye penger å ha i en bil nummer to, men etter vi fikk den så vi fort at den kunne vært bil 1 for fryktelig mange norske familier, og i den sammenheng så er den mye for pengene. Vi er fem stykker, og vi skulle klart fint å leve med e-Niro som hovedbil. Kupéen oppleves mer romslig enn størrelsen tilsier, bagasjerommet er absolutt godkjent og i tillegg er den godkjent for 100 kilo taklast, som er knallbra.

Alle eksisterende biler på markedet, som enda ikke har justert priser, er nok nå på smertegrensen hva angår valutaendringer, så om ikke krona styrker seg snart, så vil det nok komme prisøkning over hele fjøla..

hELgenen

Vel,antall NYE elbiler som MÅ omsettes i Europa pga. CO2 krav er jo høyt. Da må noen dumpe elbiler i markedet. Tror 2020 kan bli spennende i så måte

daktari

Electrek rapporterer nå at Kia sier de kan levere nok i 2020 slik at køen er borte før sommeren. Når var der wltp-kravet kom igjen tro?
https://electrek.co/2019/12/04/kia-solves-ev-supply-problems-can-deliver-on-3000-niro-ev-pre-orders-in-europe/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

navyelsen

Sitat fra: daktari på onsdag 04. desember 2019, klokken 21:06
Electrek rapporterer nå at Kia sier de kan levere nok i 2020 slik at køen er borte før sommeren. Når var der wltp-kravet kom igjen tro?
https://electrek.co/2019/12/04/kia-solves-ev-supply-problems-can-deliver-on-3000-niro-ev-pre-orders-in-europe/

kilden er kia UK. er det snakk om venteliste i UK heller hele europa?
3000 på venteliste i Europa hørtes lite ut, spesielt siden Kia Norge hadde over 6000 på venteliste for et år siden. i dag har de bare levert ut i overkant av 600 biler.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

LaBomba

Har fått en mail fra Kia hvor det står:
Vi vil i løpet av denne og neste uke kontakte kunder med reservasjonsnummer opp til RESKIA002600 med tilbud om å skrive kontrakt.
Så de har begynt å produsere i større volumet

LaBomba

Og en mail til fra den 29.10.2019:
Leveranser

Flere biler er nå klare for forsendelse til Norge, og denne uken kontakter vi kunder opp til RESKIA001550.
Så det er over 1000 biler på 1,5 mnd

chargedup

Jo høyere opp i køen de kommer, jo lavere sannsynlighet er det for at folk velger å ta ut bilen.
Men overraskende nok kan det se ut som om de får tilgang til flere biler neste år  ;D
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA