Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av e-Niro

Startet av Trond.m, fredag 15. februar 2019, klokken 12:42

« forrige - neste »

telcontar

Plutselig løsnet på tilgangen, nå som det kan vanke saftige bøter fra EU fra og med 2020. Ikke overraskende i det hele tatt.

torlie

Jeg har RESKIA003263 og Din plass i køen931.

Kommer uansett ikke til å bestille denne, henger kun med på listen for gøy. Så antar frafallet blir stort her utover, naturlig nok.

Det kommer så mange spennende biler 2020 at en kjedelig Kia ikke er noe tema for meg. Om den også øker til 420-425k ferdig på veien etter prisjustering, er ikke påslaget stort til XC40, Vision IV, Mach E, Model Y hvor man også får AWD og en rekke andre funksjoner som er overlegne.

Er vel kun rekkevidde e-Niro fortsatt er veldig bra på.

e-Niro burde nok kostet 350k ferdig på veien.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

geear

100 lapper til XC40 er nok "stort" påslag for mange, og da er det sammenlignet innsteg mot full spek. Har vel en følelse av at Y og Vision IV er største konkurrenter.

Bare sier det, vi undervurderte e-Niro, trodde ikke det skulle være så bra bil som det er, den er verdt hver krone i forhold til e-Golf for eksempel. Men at konkurransen spisser seg til er det ikke tvil om, og det er bra. Endelig kan det nærme seg en normal markedssituasjon.

Limodriver

Jeg tror vi etter nyttår kommer til å se en endret markedssituasjon for elbiler i Norge. Med økende leveranser for å unngå bøter er det lite trolig at noen vil betale overpris for å få bil tidligere.

Tiden da Ampera, Kona, eNiro og eSoul ble solgt som varmt hvetebrød tror jeg er over. Bilene har god rekkevidde, men utover de vel ikke verken spesielt attraktivt priset eller spesielt spennende. Med alle konkurrentene som lanserer biler med god rekkevidde, attraktivt priset og i forskjellige størrelser blir det nok flere om beinet.

Årsaker til at jeg tror elbilsalget fremover kan bli utfordrende er reduksjonen av fordeler. Bompenger i Oslo som skal øke, ikke lenger gratis parkering i Oslo fra mars 20, færre gratis ladepunkter. I tillegg er det oftere kø på hurtigladere og det er dyrt å hurtiglade (energikostnaden er omtrent lik dieselkostnad ved hurtiglading.)

Jeg lot være å ta ut en eSoul nylig fordi jeg tror det ville blitt et relativt dyrt bilhold og har tenkt å vente en god stund for å se utviklingen i elbilmarkedet. Jeg et tilbøyelig til å tro på øket dieselbiletterspørsel fremover når de økonomiske incentivene reduseres på elbiler.

geear

Tror ikke på økt dieselbiletterspørsel i det hele tatt. Det er såpass mye snakk om totalforbud mot diesel i større byer i Europa nå, at det tror jeg ikke folk flest vil ta sjansen på. Skal vi bytte til fossilbil nå, så skal det et ekstremt godt tilbud til for at det skulle blitt en dieselbil.

Tiger123

#170
Jeg har fått mail om at de skal kontakte meg nå. Ser det er et par meninger her om videresalg, men billigste e-niro på finn er 419 000, kun 1 stk. Så er det flere til 435`, så jeg vurderer å ta lån med pant i Teslaen :P , Og får jeg ikke solgt e-niroen, får jeg legge ut Teslan også :police:

Slik jeg ser det er det helt trygt mtp at man ikke taper noe. 389 990, cirka, kommer ny e-niro på, uten vinterdekk.

Noen som har solgt nylig?

torlie

Sitat fra: Tiger123 på søndag 08. desember 2019, klokken 12:38
Jeg har fått mail om at de skal kontakte meg nå. Ser det er et par meninger her om videresalg, men billigste e-niro på finn er 419 000, kun 1 stk. Så er det flere til 435`, så jeg vurderer å ta lån med pant i Teslaen :P , Og får jeg ikke solgt e-niroen, får jeg legge ut Teslan også :police:

Slik jeg ser det er det helt trygt mtp at man ikke taper noe. 489 990, cirka, kommer den på, uten vinterdekk.

Noen som har solgt nylig?

Når er evt forespeilet levering?

Kan selvsagt være heldig å tjene 20k men du kan også risikere å måtte selge den til selvkost om leveringstakten nå øker betraktelig, noe de har signalisert.

Jeg hadde ikke giddet bryet for å tjene en potensielt liten slant, men rapporter gjerne tilbake hva du fikk solgt for om du går for det  :D
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Limodriver

Min erfaring er at det er veldig prissensitivt og som privat selger får en mindre enn hvilken som helst bilforretning. Kjøperne er trolig bevisste at det blir større leveranser over nyttår og jeg tror ikke betalingsviljen over butikkpris er stor. Økning i bompenger, slutt på gratis parkering i Oslo osv er forhold som gjør at regnestykket for å snike i køen blir dårligere.

Mr Oizo

Betalingsvilje på e-Niro nå, en allerede 4 år gammel plattform, uten app som mange savner, til en pris på 420-430, det gir ingen mening. Bilen er sikkert bra på de fleste måter, men det er også andre biler. Søster e-Soul fås helt ny, gråimport til 350 tusen, og gjør mye av den samme jobben og er mer moderne på en del måter også siden bilen er helt ny. Litt utover nyåret vil man nok se mange nye modeller fra diverse produsenter som må selge for å få sitt CO2 mål innfridd. Forvent at prisene går ned på de fleste biler. På ett år har de nå registrert 800 e-Niro, inkl gråimport. Det hele virker som en fadese på lik linje med Opel Ampera-e, og slike biler kan fort bli glemt blant folk flest. Jeg ville ikke "ruget" på en gevinst på e-Niro nå hvis man tenker salg etterhvert, dette kan fort gå nedover.

1000kwh

Sitat fra: Tiger123 på søndag 08. desember 2019, klokken 12:38
Jeg har fått mail om at de skal kontakte meg nå. Ser det er et par meninger her om videresalg, men billigste e-niro på finn er 419 000, kun 1 stk. Så er det flere til 435`, så jeg vurderer å ta lån med pant i Teslaen :P , Og får jeg ikke solgt e-niroen, får jeg legge ut Teslan også :police:

Slik jeg ser det er det helt trygt mtp at man ikke taper noe. 489 990, cirka, kommer den på, uten vinterdekk.

Noen som har solgt nylig?
Bilene blir ikke solgt og de øker i antall. Flere eniro enn model 3 til salgs, bare tull.

Hva koster 490k?

Tiger123

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 14. desember 2019, klokken 17:24
Sitat fra: Tiger123 på søndag 08. desember 2019, klokken 12:38
Jeg har fått mail om at de skal kontakte meg nå. Ser det er et par meninger her om videresalg, men billigste e-niro på finn er 419 000, kun 1 stk. Så er det flere til 435`, så jeg vurderer å ta lån med pant i Teslaen :P , Og får jeg ikke solgt e-niroen, får jeg legge ut Teslan også :police:

Slik jeg ser det er det helt trygt mtp at man ikke taper noe. 489 990, cirka, kommer den på, uten vinterdekk.

Noen som har solgt nylig?
Bilene blir ikke solgt og de øker i antall. Flere eniro enn model 3 til salgs, bare tull.

Hva koster 490k?

389990 er riktig pris for ny e-niro.

Oppdatering: Har lest feil på ventelista, så det var ikke min tur allikevel haha..:) Venter videre.

advale

#176
E-Niro er overpriset når man ser at MG kan fås fra 225 000, Zoe fra 250 000 og går kun 5 mil mindre, riktignok en klasse mindre. ID.3 til sommeren fra 330 000 etc.

Er redd prisfallet vil bli ekstra hardt på e-Niro når ting "normaliserer" seg. Ingen app, lav ladefart og anonymt. (Ja, app kommer senere men så øker prisen også)

Mange bilprodusenter prioriterer Europa nå, tilogmed Ford med Mach-E. Kan vi håpe på Tesla tenker i samme baner med Model Y?

1000kwh

Sitat fra: advale på søndag 15. desember 2019, klokken 14:03
E-Niro er overpriset når man ser at MG kan fås fra 225 000, Zoe fra 250 000 og går kun 5 mil mindre, riktignok en klasse mindre. ID.3 til sommeren fra 330 000 etc.

Er redd prisfallet vil bli ekstra hardt på e-Niro når ting "normaliserer" seg. Ingen app, anonymt og kjedelig. (Ja, app kommer senere men så øker prisen også)

Mange bilprodusenter prioriterer Europa nå, tilogmed Ford med Mach-E. Kan vi håpe på Tesla tenker i samme baner med Model Y?
Jeg synes og at eniro er overpriset, men Hyundai/Kia lager solide biler med god kvalitet.

MG tror jeg er en skikkelig billig skranglekasse. Finnes jo ikke sammenlignbart utover størrelse.

Dacia Duster er også en billig suv, men tror det utelukkende appelerer til folk som vil ha billig fremover alt annet.

advale

Teslabjørn har kjøpt MG. Og han virker ganske fornøyd. Bra app med full oversikt blant annet. Der imponerte MG meg når man ser på hva Audi har greid å stelle i (u)stand med sin app. Og VW ID.3 blir ikke engang klar med app før langt etter utleveringen av first edition. Så MG har nok jobbet seriøs med elektrifiseringen.

1000kwh

Sitat fra: advale på søndag 15. desember 2019, klokken 14:15
Teslabjørn har kjøpt MG. Og han virker ganske fornøyd. Bra app med full oversikt blant annet. Der imponerte MG meg når man ser på hva Audi har greid å stelle i (u)stand med sin app. Og VW ID.3 blir ikke engang klar med app før langt etter utleveringen av first edition. Så MG har nok jobbet seriøs med elektrifiseringen.
Anbefaler å se testene på youtube. Ikke lovende :/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA