Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

Otkristo

8 nye lynladere og 8 AC ladestolper kommer ved Buskerud storsenter.

Hansi

#301
Fantastisk  :+1: :D (og litt på tide, men det kan ikke BKK noe for).

Vet dere når dere får strømsatt hurtigladerne på Liertoppen?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Lars_F

Sitat fra: Hansi på tirsdag 09. juni 2020, klokken 00:18
Vet dere når dere får strømsatt hurtigladerne på Liertoppen?

Vi venter på at Glitre skal få strøm fram og forhåpentligvis er alt klart slutten av neste uke (uke 25).
Jobber med hurtiglading i Eviny

Egil81

Lyse (BKK) har denne uken aktivert sin nye hurtigladestasjon ved Amfi Ålgård (Gjesdal Kommune/Rogaland). 150kw x 2 (plass til 4 biler) og 62,5kw og 50kw.
2020: Audi e-tron 55

Lars_F

#304
I dag fikk vi 3 nye ladestasjoner på luften: Kolbotn Torg, Liertoppen og Stopp Tune i Sarpsborg. 150 kW lynladere og 50 kW hurtigladere alle steder. Stopp Tune er etablert med gjennomkjøring slik at lading kan gjøres med tilhenger eller campingvogn påkoblet for de som har mulighet for å dra henger.

I tillegg har vi lansert oppdatering av Bilkraft appen i dag med bl.a ny og etterspurt filterløsning. I tillegg får du batteri-% presentert i appen fra de fleste hurtig- og lynladere (gjelder ikke AC Type 2 og eldre OCPP 1.5 ladere).
Jobber med hurtiglading i Eviny

Lars_F

Ny ladestasjon på luften i dag ved Rema 1000 Ulsteinvik. Her har vi installert en 150 kW lynlader og to 50 kW hurtigladere. Lynladeren kan lade 2 biler samtidig.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Otkristo

Godt jobbet!
Blir det prodsetting av flere i løpet av sommeren eller blir det pause frem til høsten?

Lars_F

#307
Sitat fra: Otkristo på tirsdag 30. juni 2020, klokken 15:53
Godt jobbet!
Blir det prodsetting av flere i løpet av sommeren eller blir det pause frem til høsten?

Vi planlegger med noen til før vi tar ferie:
Stranda - uke 27
Halden (Tista Senter) - uke 28
Hamar (Olrud Handelspark) - uke 29
Jobber med hurtiglading i Eviny

Otkristo

Sitat fra: Lars_F på onsdag 01. juli 2020, klokken 08:57
Sitat fra: Otkristo på tirsdag 30. juni 2020, klokken 15:53
Godt jobbet!
Blir det prodsetting av flere i løpet av sommeren eller blir det pause frem til høsten?
Imponerende tempo dere har 👌🏻Blir spennende å se videre utrulling i høst

Vi planlegger med noen til før vi tar ferie:
Stranda - uke 27
Halden (Tista Senter) - uke 28
Hamar (Olrud Handelspark) - uke 29

daktari

Hamar var på høy tid! Gir bedre fleks på E6 nordover.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jkirkebo

Sitat fra: Lars_F på onsdag 01. juli 2020, klokken 08:57
Sitat fra: Otkristo på tirsdag 30. juni 2020, klokken 15:53
Godt jobbet!
Blir det prodsetting av flere i løpet av sommeren eller blir det pause frem til høsten?

Vi planlegger med noen til før vi tar ferie:
Stranda - uke 27
Halden (Tista Senter) - uke 28
Hamar (Olrud Handelspark) - uke 29

Noen planer i Gran eller Dokka? Begynner å bli kø til tider på de to enslige 50kW-laderne fra Fortum der nå. I dag ettermiddag var begge i Gran opptatt, med to biler i kø.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lars_F

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 02. juli 2020, klokken 00:17
Noen planer i Gran eller Dokka? Begynner å bli kø til tider på de to enslige 50kW-laderne fra Fortum der nå. I dag ettermiddag var begge i Gran opptatt, med to biler i kø.

Ja, vi ser på flere muligheter i området der.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Kamuflars

#312
Sitat fra: oyvindbj på onsdag 27. mai 2020, klokken 10:40
Lars_F,

Er det planer for en stasjon litt syd for Dombås, Otta f.eks?

Otta eller Vinstra hadde vært svært attraktivt for oss med Kona o.l. biler med 400+ km rekkevidde. I dag lader jeg to ganger på veien fra Oslo til Trondheim for sikkerhets skyld, men med lynladere på Otta eller Vinstra ville jeg følt meg helt trygg på å komme frem med ett ladestopp via E6.

På Rv 3 ville det tilsvarende vært kjekt med lynladere på Koppang eller Alvdal, siste lynlader på tur nordover er på Elverum.

2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

RJK

Sitat fra: Kamuflars på søndag 05. juli 2020, klokken 01:23
Sitat fra: oyvindbj på onsdag 27. mai 2020, klokken 10:40
Lars_F,

Er det planer for en stasjon litt syd for Dombås, Otta f.eks?

Otta eller Vinstra hadde vært svært attraktivt for oss med Kona o.l. biler med 400+ km rekkevidde. I dag lader jeg to ganger på veien fra Oslo til Trondheim for sikkerhets skyld, men med lynladere på Otta eller Vinstra ville jeg følt meg helt trygg på å komme frem med ett ladestopp via E6.

På Rv 3 ville det tilsvarende vært kjekt med lynladere på Koppang eller Alvdal, siste lynlader på tur nordover er på Elverum.

Er et alternativ fra konkurrent på Dombås, som burde være attraktivt plassert for oss som kjører Kona og bor i Oslo-området, og som blir ok priset med 3.-parts-operatører...

Dessuten, BKK har jo allerede lynladere både på Dombås og på Hjerkinn. Men forslagene dine på plassering er gode. Og jeg ser det og kunne vært noen til langs RV3-ruta, og så lengre nordover i tillegg.

Innlandet er foreløpig tynt dekket generelt, men spesielt for BKK, selv om de har bygd ganske raskt ut i det siste. Så det skal de ha skryt for.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Kamuflars

#314
Sitat fra: RJK på søndag 05. juli 2020, klokken 12:19
Sitat fra: Kamuflars på søndag 05. juli 2020, klokken 01:23
Sitat fra: oyvindbj på onsdag 27. mai 2020, klokken 10:40
Lars_F,

Er det planer for en stasjon litt syd for Dombås, Otta f.eks?

Otta eller Vinstra hadde vært svært attraktivt for oss med Kona o.l. biler med 400+ km rekkevidde. I dag lader jeg to ganger på veien fra Oslo til Trondheim for sikkerhets skyld, men med lynladere på Otta eller Vinstra ville jeg følt meg helt trygg på å komme frem med ett ladestopp via E6.

På Rv 3 ville det tilsvarende vært kjekt med lynladere på Koppang eller Alvdal, siste lynlader på tur nordover er på Elverum.

Er et alternativ fra konkurrent på Dombås, som burde være attraktivt plassert for oss som kjører Kona og bor i Oslo-området, og som blir ok priset med 3.-parts-operatører...

Dessuten, BKK har jo allerede lynladere både på Dombås og på Hjerkinn. Men forslagene dine på plassering er gode. Og jeg ser det og kunne vært noen til langs RV3-ruta, og så lengre nordover i tillegg.

Innlandet er foreløpig tynt dekket generelt, men spesielt for BKK, selv om de har bygd ganske raskt ut i det siste. Så det skal de ha skryt for.

Jeg kunne nok kommet meg Oslo-Dombås uten lading (har til og med hørt om folk som har klart Oslo-Trondheim med Kona uten å lade), men da hadde jeg nok ikke hatt mye å gå på, og ladestoppen på Dombås blir også lengre fordi det er lite igjen på batteriet. For folk som kommer fra gamle Vestfold, Buskerud, Asker etc. blir det enda knappere margin, så noe litt lenger sør hadde vært gunstig.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA