Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

Sør

Er det lov å spørre om det foreligger planer for lynlader i Setesdal en plass? Pr i dag er det kun vanlig hurtigladere (bortsett fra Tesla SC), og trafikken her er stor med mye hyttetrafikk hele året. Vil tro at det burde være marked for dette i de øvre deler av dalen (Rysstad eller Valle f.eks).
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

Lars_F

Sitat fra: Sør på onsdag 29. april 2020, klokken 15:46
Er det lov å spørre om det foreligger planer for lynlader i Setesdal en plass? Pr i dag er det kun vanlig hurtigladere (bortsett fra Tesla SC), og trafikken her er stor med mye hyttetrafikk hele året. Vil tro at det burde være marked for dette i de øvre deler av dalen (Rysstad eller Valle f.eks).

Jeg kan ikke si noe konkret om hvor vi planlegger å bygge ut, men på generell basis så er Østlandet, Sørlandet og Trøndelag områder vi jobber med. Det blir nok lynladere de fleste stedene vi bygger.

Vi setter veldig pris på innspill og er åpne for forslag på steder det er behov for flere ladere.
Jobber med hurtiglading i Eviny

GOLF-raider

Jeg kjørte fra Røros til Trondheim idag og da stoppet jeg på
Singsås og pratet med kroverten og kona hans. De var lei
av å stille skjøteledning og gratis strøm til disposisjon for
treige elbilister som bare sprengte sikringer og aldri ble
ferdig med ladinga si. De håpet å få en representant fra
et seriøst ladeselskap til å komme innom og se på om det
kan være mulig å etablere en lyn/hurtigladerstasjon på stedet.
https://www.facebook.com/kanariogkaffe/
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

Sør

#273
Sitat fra: Lars_F på onsdag 29. april 2020, klokken 19:35
Sitat fra: Sør på onsdag 29. april 2020, klokken 15:46
Er det lov å spørre om det foreligger planer for lynlader i Setesdal en plass? Pr i dag er det kun vanlig hurtigladere (bortsett fra Tesla SC), og trafikken her er stor med mye hyttetrafikk hele året. Vil tro at det burde være marked for dette i de øvre deler av dalen (Rysstad eller Valle f.eks).

Jeg kan ikke si noe konkret om hvor vi planlegger å bygge ut, men på generell basis så er Østlandet, Sørlandet og Trøndelag områder vi jobber med. Det blir nok lynladere de fleste stedene vi bygger.

Vi setter veldig pris på innspill og er åpne for forslag på steder det er behov for flere ladere.
Takk for at du/dere er aktive her. Har selvsagt forståelse for at dere ikke kan gå ut med alle fremtidige lokasjoner, men veldig positivt at du er lydhør for forslag. Innspillet er ihvertfall gitt, så krysser jeg fingrene!
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

daktari

Sitat fra: Lars_F på onsdag 29. april 2020, klokken 19:35
Vi setter veldig pris på innspill og er åpne for forslag på steder det er behov for flere ladere.
Rv 3 Østerdalen trenger lynladere mellom Elverum og Trondheim.

Det hadde vært fint med Lynlader nærme Trysil som en kompensasjon for få destinasjonsladere på hotellene kanskje.

E6 nordover fra Oslo; mellom Gardermoen (Dal) og Lillehammer er det vel heller ingen åpne lynladere p.t.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Lars_F

Ny ladestasjon er i dag satt i drift i Sauda. Her har vi montert to 150 kW lynladere og to 50 kW hurtigladere. Totalt 6 biler kan DC lade samtidig samtidig som 2 lader på AC. Ladestasjonen ligger i Kyrkjegata 10 og er plassert på den nye kommunale p-plassen i sentrum. Fjernvarme i bakken holder plassen fri for snø og is gjennom hele vinteren :)
Jobber med hurtiglading i Eviny

Maxwell_400

Sitat fra: GOLF-raider på onsdag 29. april 2020, klokken 22:52
Jeg kjørte fra Røros til Trondheim idag og da stoppet jeg på
Singsås og pratet med kroverten og kona hans. De var lei
av å stille skjøteledning og gratis strøm til disposisjon for
treige elbilister som bare sprengte sikringer og aldri ble
ferdig med ladinga si. De håpet å få en representant fra
et seriøst ladeselskap til å komme innom og se på om det
kan være mulig å etablere en lyn/hurtigladerstasjon på stedet.
https://www.facebook.com/kanariogkaffe/
Litt off-topic men hvorfor tilbyr ikke eiere av spisesteder/overnattingsteder elbil-lading? Det er ikke en stor investering å slenge ut noen 7.4kW type 2 og det vil gi en konkurranse fordel. De lever jo av kunder tross alt og med elbilister som i år ferierer i sitt hjemland bør det være innspart ganske kjapt.

Ellers kudos til BKK som bygger ut.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Marius Kotsbak

Det er jo noen som gjør det (nyeste kjøpesenteret i Trondheim fikk godt med type 2-plugger utafor med bra effekt), men de andre forstår kanskje ikke behovet. Der jeg har behov for det er typisk i spredtbygde strøk hvor kanskje ikke elbil er populært blant lokalbefolkningen og de tror kanskje at de bare lades opp på hurtigladere som fossilbiler (og forstår ikke fordelene med å gjøre det mens man spiser eller overnatter).
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Electric cars in Norway

#278
Var innom Liertoppen i dag :+1:. Det pakker de ut 3 stk nye BKK ladestasjoner :+1: , de er plassert delvis under taket på bygget lengst fra E-18 - og rett ved Mc Donalds - det er jo bare helt herlig :+1: Er pakket inn i plastikk bånd nå surret rundt og uten strøm. Tok en rask kortfilm som kommer seinere på juuutub.. he he  :) ;D  - lenke under

Amatøren

Tidligere hadde Fortum lader ved McDonald's, men oppdaget for en stund siden at den er borte.

Flott det kommer alternativ ladeoperatør.  :+1:
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Lars_F

#280
Kan bekrefte at vi jobber med både lynladere og hurtigladere under tak ved McDonalds på Liertoppen kjøpesenter. I første omgang bruker vi ledig effekt fra trafoen som er der, men vi ser også på å sette opp en ny sammen med flere lynladere. I parkeringshuset under senteret kommer det AC ladere neste uke.

Ellers så har vi oppgradert Aurland i dag. Der har vi byttet ut to gamle ladere og satt opp nye 150 kW lynladere og 50 kW hurtiglader. Her blir kapasitet til å kunne lade 7-8 biler samtidig.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Lars_F

Ny ladestasjon er satt i drift i Åndalsnes i dag. To lynladere og en hurtiglader er installert ved Alti Rauma senteret (Raumasenteret). Så da har vi to ladestasjoner i Åndalsnes.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Otkristo

Sitat fra: Lars_F på tirsdag 26. mai 2020, klokken 13:29
Ny ladestasjon er satt i drift i Åndalsnes i dag. To lynladere og en hurtiglader er installert ved Alti Rauma senteret (Raumasenteret). Så da har vi to ladestasjoner i Åndalsnes.
Dere jobber i et godt tempo. Det er bra.
Topp at du holder oss orientert.

THE

Jeg vet Fortum og GK også hadde folk på forumet som informerte for noen år siden, men de ser ut til å være borte nå. Jeg synes også at BKK fortjener ros for innsatsen de gjør med utbygging av ladestasjoner, og ikke minst at de bygger ut mange 100+ kW ladestasjoner.

Det virker jo også som BKK er oppriktig interessert i å få tips og råd om lokasjoner der vi elbilfolk mener at det bør, eller med fordel kan, etableres ladetilbud. All honør til BKK for det også.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Amatøren

Hadde vært fint med lynladere ved Amfi Valdres i Leira. Vet det er to Fortumladere (50 kW) ved Kiwi litt unna og at BKK har ladere i Fagernes, men det er mange som foretrekker Amfi Valdres på Leira på grunn av butikkutvalget.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA