Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

hanche

Sitat fra: overskyet på torsdag 23. desember 2021, klokken 08:44
Helt konge! Digger hvor aggressive BKK er på utbygging.
Selv om de nå heter eviny, om jeg har forstått det rett. Det er i hvert fall det som står på laderne på Hjerkinn, der jeg ladet for noen timer siden. (Det innebygde kartet i bilen tror fortsatt det er Arctic Roads som eier dem.  ;D)
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

overskyet

Sitat fra: hanche på torsdag 23. desember 2021, klokken 19:50
Sitat fra: overskyet på torsdag 23. desember 2021, klokken 08:44
Helt konge! Digger hvor aggressive BKK er på utbygging.
Selv om de nå heter eviny, om jeg har forstått det rett. Det er i hvert fall det som står på laderne på Hjerkinn, der jeg ladet for noen timer siden. (Det innebygde kartet i bilen tror fortsatt det er Arctic Roads som eier dem.  ;D)

Det stod BKK på de nye på Rudshøgda i dag i alle fall. De klistrer sikkert et eviny klistremerke over snart.

knute

#617
Tar meg friheten til å lage en ny uoffisiell oppsummering av nye eller utvidede/oppgraderte ladestasjoner for for Bilkraft / BKK / Eviny i 2021:

Måned - Navn /sted - Ny stasjon, oppgradering, utvidelse og ev. kommentar

Jan - Rema 1000 Tjøme, ny stasjon
Jan - Rema 1000 Svarstad, ny stasjon
Jan - Hellsenteret, Stjørdal, ny stasjon, 3x 200 kW
Feb - Sinnes / Sirdal, oppgradering med lynlader
Mar - Rema 1000 Heistad, Brevik / Porsgrunn, ny stasjon
Mar - Rema 1000 Stavern, ny stasjon
Mar - Linderud Senter, Oslo, ny stasjon, 4x 150 kW
Mar - Rema 1000 Leira, ny stasjon
Mar - Rema 1000 Lampeland, ny stasjon, 4x 200 kW (!)
Mar - Olav Vs gate, Oslo, ny stasjon kun for taxi
Mar - Rema 1000 Ørsta, ny stasjon, 3x 200 kW
Apr - Bertel O. Steen Kokstad, nær flyplassen i Bergen, ny stasjon
Mai - Florø havn, ny stasjon for både elbiler og elbåter (!)
Mai - Tuven Senter, Notodden, ny stasjon, 2x 180 kW + 4x 200 kW (!)
Jun - Kysthaven, Sistranda, ny stasjon
Jun - Leirvik i Sogn, nær hotell Sognefjord, ny stasjon
Jun - Solsiden, Trondheim, utvidelse med lynladere
Jun - Alti Ørsta, ny stasjon, 4x 200 kW
Jul - Rema 1000 Østerøyveien, Sandefjord, ny stasjon
Jul - Rema 1000 Leknes, ny stasjon
Jul - Gullesfjord Camping, ny stasjon, kun 4x AC enn så lenge.
Jul - Dalen, Telemarkskanalen, ny stasjon, både for bil (AC+DC) og båt (AC)
Jul - Alti Svolvær, ny stasjon, 4x 180 kW (!)
Aug - Rema 1000 Andenes, ny stasjon
Aug - Alti Tynset, ny stasjon
Sep - Alti Surnadal, ny stasjon
Sep - Grorud senter, ny stasjon, 4x 200 kW
Sep - Alna Senter, ny stasjon, 4x 200 kW
Sep - Geilojordet, Geilo, ny stasjon, 2x 180kW + 4x 200 kW (!)
Sep - Askvoll, ny stasjon
Okt - Spar Haukeli, ny stasjon, 3x 200 kW
Okt - Kvitfjelltunet, ny stasjon, 8x 200 kW (!!!)
Okt - Rema 1000 Seljord, ny stasjon
Okt - Rortunet Senter, Slemmestad, ny stasjon
Nov - Lillesand Senter, ny stasjon, 4x 200kW
Nov - Oddensenteret, Grimstad, ny stasjon
Nov - Sjøkanten, Sogndal, ny stasjon
Nov - Oasen senter, Bergen, oppgradering, første stasjon på 360 kW (!!) En ABB Terra 360 som per nå er verdens kraftigste lynlader.
Des - Frydenlund P-Hus, Oslo, ny stasjon med 15x 22kW AC.
Des - Rudshøgda, ny stasjon, 6x 200kW (!!)
Des - Sjøsiden Senter, Mosjøen, ny stasjon med 5x 22kW AC.

(Antall utropstegn er mitt uttrykk på hvor kult / moro / overraskende / nytt noe er)

Dette er til sammen 41 nye stasjoner eller utvidelser/oppgraderinger.

Jeg har besøkt 14 av disse ladestasjonene i år.

Bra jobba Eviny / BKK / Bilkraft :)
Gleder meg som i fjor til neste år!

(sikkert noen feil og mangler i lista - si i fra så skal jeg ordne)

For de som lurer, vedlagt ligger bilde med ny profilering med nytt navn.

Edit:
Har lagt til Sjøsiden Senter og Askvoll.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

shb

Fint bilde fra Østerøyveien, det kommer 2 stk Delta 200kW der til våren.
Askvoll kom opp i september med en 200kW og en 50kW.
Sjøsiden i Mosjøen kom det i desember 5 stk 22kW.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

geear

Noen sjanse for at dere kan få på plass en lynlader på Tonstad? Dere har tre stk 50kW der. Sjelden fullt (for min del så er jeg som regel alene), så om en eller to hadde vært mulig å skifte til en dobbel lynlader med lastdeling, så hadde det gjort susen.

Ellers er det fortsatt ti mil mellom Tonstad og Evje uten hurtiglader, Skeie/Eiken burde være bra. Der er det butikk, bensinstasjon og bare noen hundre meter omvei for de som kommer fra eller til Lyngdal, men ikke kjører via Eiken (krysset er rett utenfor sentrum).

ThomasEL

Rysstad eller Valle langs Rv9 i Setesdal er også sterkt ønsket🤩
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

geear

#621
Og i så fall er Rysstad bedre enn Valle, det dekker alle som har hytte i Brokke/Myklevatn/Evardal, og også dagstureisende fra sørlandet og opp til skitrekket i Brokke.  ;D

hakotorg

Slenger meg på ønske om hurtigladere ved Rysstad.

Lars C. Krogenæs

Lars F:

En vennlig hilsen fra en konkurrent:

Rudshøgda ligger ikke inne i Elbilforeningen sin app. De henter data fra Nobil basen. Mulig flere hurtigladere hos dere ikke ligger inne. Ta en sjekk på ny-året 😃.

Hilsen Lars CK.

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Marius Kotsbak

Nytt ladested i Koppang sentrum er vel ikke vært nevnt. Kan være nyttig for de som er på jakt etter lynlading på vei gjennom Østerdalen, evt. unngå kø andre steder. Dessverre ingen redundans for Chademo (bare ett uttak totalt), så når den ikke virker så er eneste alternativet å dra videre eller type 2 (glemte å prøve å ringe, muligens kom det snø i kontakten).
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

nybil321

Supert om type 2 unngås da det virker som CCS gjør at batteriet varmes vinterstid under lading i motsetning til type2 (MEB plattformen)

Opplevde å bare få ut noen få kw på 22kw lader her om dagen etter å ha kjørt 2 timer med noen hundre høydemetre i -13.

turfsurf

Sitat fra: nybil321 på mandag 03. januar 2022, klokken 10:24
Supert om type 2 unngås da det virker som CCS gjør at batteriet varmes vinterstid under lading i motsetning til type2 (MEB plattformen)
Selv om type 2 pluggen deles med CCS, så benyttes de til forskjellige ting, AC og DC lading. Selv om type 2 i utgangspunktet og var tiltenkt DC, og Tesla har benyttet den til det.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Sitat fra: nybil321 på mandag 03. januar 2022, klokken 10:24
Supert om type 2 unngås da det virker som CCS gjør at batteriet varmes vinterstid under lading i motsetning til type2 (MEB plattformen)

Opplevde å bare få ut noen få kw på 22kw lader her om dagen etter å ha kjørt 2 timer med noen hundre høydemetre i -13.
De fleste bilene på MEB-plattformen støtter vel bare 11 kW AC uansett... noen kanskje mindre også? Og på 1-fas begrenses en vel typisk til to delladere, samlet 7,2 kW.

AC (type 2, sakte/semihurtig) og DC (chademo/CCS, hurtigladere/lynladere) har forskjellige formål...

Marius Kotsbak

Jeg nevnte type 2 bare som nødløsning om man ikke rekker frem til alternativt ladested (men ikke langt til Shell Koppang med redundans på Chademo da). Det er mer for langvarig saktelading. Valgte å kjøre videre til Elverum istedet.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

daktari

Sitat fra: nybil321 på mandag 03. januar 2022, klokken 10:24
Supert om type 2 unngås da det virker som CCS gjør at batteriet varmes vinterstid under lading i motsetning til type2 (MEB plattformen)

Opplevde å bare få ut noen få kw på 22kw lader her om dagen etter å ha kjørt 2 timer med noen hundre høydemetre i -13.
Du hadde ikke tilfeldigvis aktivert "Reduser AC ladestrøm" i MEB-bilen? Da får man ca 1,2 kW
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA