Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

overskyet

overskyet

Er det forresten noe planer om å få utvidet på Lom? Det må da være en av norges største flaskehalser?

hanche

Sitat fra: shb på mandag 01. november 2021, klokken 12:03
Ikke hjelp i å bruke nødstopp. Ring kundeservice.
Nødstopp vil kanskje bare stoppe selve laderen nå til dags, ikke prosessoren som styrer det hele?

Tid for en liten anekdote: For noen år siden, i 2016 tror jeg det var, skulle jeg over Valdresflye med min 27 kWh Soul. Stoppet på Beitostølen, men laderen ville ikke. Jeg ringte kundeservice, som ikke klarte å få kontakt med den. Så de ba meg bruke nødstoppknappen! (Det er første og eneste gang.) Og jo da, da jeg deaktiverte nødstoppen, bootet laderen opp. Jeg kunne se på skjermen at den kjørte linux, da alle bootmeldingene rullet forbi. Og det syntes jeg jo var litt gøy. Men jeg antar moderne hurtigladere er sydd sammen annerledes.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

overskyet

Sitat fra: hanche på mandag 01. november 2021, klokken 20:50
Sitat fra: shb på mandag 01. november 2021, klokken 12:03
Ikke hjelp i å bruke nødstopp. Ring kundeservice.
Jeg kunne se på skjermen at den kjørte linux, da alle bootmeldingene rullet forbi. Og det syntes jeg jo var litt gøy. Men jeg antar moderne hurtigladere er sydd sammen annerledes.

Morsomt ja! De er sikkert anerledes i dag, men det ville overraske meg om de ikke kjørte Linux i dag også.

Lars_F

Jobber med hurtiglading i Eviny

Lars_F

Nødstopp restarter ikke laderen men kutter bare DC strømmen til bilen. Vi har hatt utfordringer med at folk avslutter ladingen med å trykke nødstopp istedenfor å stoppe med app/brikke, eller velger å trykke nødstopp for å "varsle oss" om at de ikke får full effekt e.l. Når nødstoppen blir stående inntrykket så skaper dette kluss for alle. Derfor har vi valgt å ikke ha det på de nye 200 kW laderne vi installerer nå. Vi får se hvordan det fungerer, men så langt så ser det bra ut.

Lars_F

Sitat fra: overskyet på mandag 01. november 2021, klokken 18:12
Er det forresten noe planer om å få utvidet på Lom? Det må da være en av norges største flaskehalser?

Ja her kommer en større utvidelse.

elbilist i Bergen

Stemmer det at BKK/Eviny holder på å montere en lynlader med hele 360 kW i Bergen nå i Fyllingsdalen?

elektro

Sitat fra: Lars_F på torsdag 28. oktober 2021, klokken 14:20
Vår hittil største ladestasjon er nå satt i drift på Kvitfjelltunet i Fåvang. Her har vi klinket til med 8 stk. dobbeltsidige 200 kW ladere med display på begge sider, som kan lade inntil 16 elbiler samtidig. I tillegg har vi satt opp 4 stk. AC Type 2 normalladere (22 kW) for de som ønsker å lade litt saktere.

Mens ladingen pågår kan du spise på Tunet Kro, handle matvarer på Coop Extra eller kjøpe spiker på Gausdal Landhandleri.
Det pågår litt arbeider på området fremdeles, men det vil være mulig å lade her nå.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Vakkert! Dette trengtes virkelig i Gudbrandsdalen! Og i et antall sånn at man faktisk kan regne med å få ladet. :+1: Bye, Bye Vinstra Vegstasjon! (Regner med at Circle K stepper opp nå..)

Tesla bygger også samme antall ladere på Fåvang. Stemmer det at Clever også hiver seg på?
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Kires

Ladet på Fåvang i helgen. Kjempe anlegg BKK har satt opp der! Men, kablene er unødvendig lange når laderne er plassert slik de er. De blir liggende langt ut på asfalten, man må da kjøre så langt ut for å unngå de at det vil bli trangt med to biler ved siden av hverandre.
Løser seg selvfølgelig ved at man går ut of flytter kabelen først, men tviler på at det blir gjort hver gang.
Tipper det også vil skape litt trøbbel med børying til vintern.
2026 Skoda Enyaq 85X bestilt
2023 VW ID.3 Pro S
2022 VW ID.4 GTX

overskyet

Sitat fra: Kires på onsdag 10. november 2021, klokken 07:23
Ladet på Fåvang i helgen. Kjempe anlegg BKK har satt opp der! Men, kablene er unødvendig lange når laderne er plassert slik de er. De blir liggende langt ut på asfalten, man må da kjøre så langt ut for å unngå de at det vil bli trangt med to biler ved siden av hverandre.
Løser seg selvfølgelig ved at man går ut of flytter kabelen først, men tviler på at det blir gjort hver gang.
Tipper det også vil skape litt trøbbel med børying til vintern.

Lenge ledninger er bra. Sykt irriterende med ladere hvor man må kjøre to cm unna kanten for å få ladet eller hvor den ligger å gnisser inntil bilen og lager riper. Ref flere MER og Ionity ladere.

goggo

Ny BKK ladestasjon med 4 stk 200KW ladere på Lillesand Senter.
Denne er ikke igangsatt ennå, men det ser ikke ut som det er så lenge til den er klar.

Denne ladestasjonen ligger fint til rundt 300 meter fra Exit 84 på E18 (Gaupemyrkrysset, Lillesand Øst)
Det er også en enslig 50KW lader og en dobbel 22KW stolpe fra MER rett ved siden av.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Rvenes

Ny BKK Ladestasjon i Sogndal snart i drift. 2x200kW eller 4x100 kW ser det ut til.

Den ligger ved Sjøkanten, rett ved Coop Extra, Rema 1000, Shell, Berge & co, Jysk Møbelringen, Apoteket, Elon osv.

https://www.youtube.com/watch?v=e85bk672MUU

ToWalkOrDrive

Jeg skjønner ikke helt...helt nye ladere, og så står det "BKK" på de, når de har omdøpt ladetjenestene til Eviny, samtidig som de skriver Bilkraft på laderne og appen. Hva skjer? Hva betyr det? Ser at det kun er Bilkraft-logoen som vises, og ikke teksten "Bilkraft" på laderen. Men du må jo på appen "Bilkraft" for å starte ladingen? Que Pasa?
Tesla Model Y                         2021-

OlaM

Bilkraft var et fint navn, så da må selvsagt noen som har vært for lenge i ballbingen på møterommet bytte det ut med noe mykt, generisk og intetsigende.
'21 3LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA