Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

RJK

Det dårlige navnet som høres ut som envy eller sjalu på norsk? Noen som har overhørt mine navnevitser, så nå tror de ikke på navnet selv?

Hehehe!

Jeg hadde egentlig glemte det, og tror ikke jeg hadde tenkt over det om jeg så det var skiltet til Eviny. Kanskje har de snudd og skjønt at BKK har fått kjørt seg fast i minnet vårt.


Enig med OlaM, Bilkraft hadde stått seg langt bedre.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

goggo

Jøss, i dag "fant" jeg enda en ny BKK ladestasjon i mitt nærmiljø på Sørlandet, denne gang på parkeringen bak Oddensenteret i sentrum av Grimstad.

4 x 50KW ladere med 1 x Chademo og 1 x CCS, og 2 x 200KW ladere med 1 x Chademo og 2 x CCS.

Denne ladestasjonen er alt operativ.

mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Lars_F

BKK bytter navn til Eviny i løpet av desember og omprofileringen av ladere og ladestasjoner starter nå og tas fortløpende fremover. Navnet Bilkraft forblir og laderne vil bli merket med Bilkraft logoen (det runde bilsymbolet) og med Eviny logo. Appen kommer fortsatt til å hete Bilkraft, men får litt justeringer på farger osv.
Jobber med hurtiglading i Eviny

shb

Hei.
Da er to ladere på 200kW klare på Sjøkanten senter i Sogndal.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

overskyet


OlaM

Nydelig! Det kommer godt med, Sogndal var eneste stedet jeg opplevde ladekø i sommer.
'21 3LR

overskyet

Et sted det virkelig trengs mer lading, er i Trysil. Er det noen planer der?

knute

MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

goggo

Sitat fra: knute på tirsdag 30. november 2021, klokken 06:31
Sitat fra: elbilist i Bergen på tirsdag 09. november 2021, klokken 23:22
Stemmer det at BKK/Eviny holder på å montere en lynlader med hele 360 kW i Bergen nå i Fyllingsdalen?

Jepp - https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/BjzG9w/her-har-de-faatt-verdens-kraftigste-lader

Spennende at ABB med denne laderen kan fullade min Ioniq 2020 på 15 minutter - som er ca 4 ganger raskere enn på alle andre ladere....
Lurer på hvordan de får til det?   ;)

Den nye laderen har en maksimal effekt på 360 kW og er i stand til å fullade enhver elbil på 15 minutter eller mindre
https://www.tu.no/brandstory/abb-smartprat/brandstory-verdens-raskeste-elbil-lader-kan-ogsa-lade-fire-biler-samtidig/514270

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

hanche

Fra den siterte artikkelen: «... er i stand til å fullade enhver elbil på 15 minutter eller mindre».

Det er åpenbart pølsevev, siden bilens BMS alltid setter et øvre tak på ladestrømmen. Og etterhvert som batteriet fylles opp, går det saktere, uansett hva laderen er i stand til å levere. Dette er jo noe enhver som har eid en elbil i mer enn 15 minutter vet altfor godt.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

knute

Tipper forklaringa er at dette ikke er en vanlig artikkel fra Teknisk Ukeblad, men betalt innhold som ser ut som en vanlig artikkel ("BrandStory"). Svadageneratoren til ABB / reklamebyrået går derfor på høygir.

Heldigvis er Eviny / BKK litt mer edruelige i artikkelen jeg lenket til fra E24:
SitatDet er ikke noen elbiler som kan ta imot full kapasitet fra laderen i dag, men den kan lade to av dagens råeste elbiler samtidig.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

OlaM

Litt merkelig at ABB har gått god for en tekst med en så åpenbar faktafeil. Nok et argument til at sponset innhold aldri er verdt å klikke på.
'21 3LR

Lars_F

Ny ladestasjon er satt i drift i Frydenlund P-hus, Pilestredet 42 i Oslo for de som har litt bedre tid og ikke trenger å lynlade. Innkjøring fra Falbes gate. Her har vi satt i drift 15 stk. 22 kW AC Type 2 normalladere som nå er tilgjengelig i Bilkraft appen.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Lars_F

Ny ladestasjon er nå åpnet på Rudshøgda nord for Hamar. Her har vi satt opp 6 stk. dobbeltsidige 200 kW lynladere som kan lade inntil 12 elbiler samtidig. Ladestasjonen ligger rett ved Frich's Motell og Spiseri, så her er det mulighet for å få seg noe å bite i mens man lader.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Jobber med hurtiglading i Eviny

overskyet

Helt konge! Digger hvor aggressive BKK er på utbygging.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA