Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: RJK på onsdag 21. oktober 2020, klokken 22:24
I så tilfelle missforsto jeg det du skrev. Jeg trodde du stod slik at du blokkerte det ene feltet som bil nr. 2 naturlig nok hadde behøvd tilgang til.

Nei, det går ikke an. Laderen står jo mellom parkeringsplassene. For å blokkere begge må man kjøre ned laderen ;)

For å spesifisere: Plassene ligger ikke inntil hverandre, det er en meter bred sone mellom de og der er laderen plassert. Med henger på beslaglegger man litt plass bak bilen, men det er ikke et problem på CK Gjøvik siden det er god plass bak bilen der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RJK

Prøvde å sjekke ut på Google Maps, og finner kun en av tre stasjoner med ladeplass, og der står en lader og to grønnmalte felt, hvorav den til høyre står mot kant og gressplen. Mulig det er gammelt bilde og nye kommer til. Men om det er riktig og du står til høyre ,ed plenen til høyre for deg igjen, så står du jo nydelig plassert.


Men ut fra beskrivelsen din, så stemmer ikke det heller, men det er ikke sæ nøye. Blokkerer du ingen andre, annet enn at bil med henger tar litt plass ut på området uten å direkte hindre andre (de kommer seg rundt), så er det helt klart innenfor.


Det var bare den første meldingen jeg feiltolket, men når ikke det var problemet, så er den saken ute av verden.


Ja, det er ikke alltid like lett når det er få ladere og liten plass, da må man gjøre det beste ut av det. Hadde man istedet laget større plasser og satte noen få til gjennomkjøring for folk med henger, så kunne de for min del gjerne blokkert disse laderne for biler uten henger så lenge det finnes ledige plasser ellers, og kun sluppet inn folk med bil men ingen henger, når det ikke finnes ledig alternativ. Men igjen, nå snakker jeg om drømmesituasjon, som vel kun Tesla har kunnet planlegge etter ut fra dems strategi.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Toalmar

Sitat fra: RJK på lørdag 24. oktober 2020, klokken 00:19
Prøvde å sjekke ut på Google Maps, og finner kun en av tre stasjoner med ladeplass, og der står en lader og to grønnmalte felt, hvorav den til høyre står mot kant og gressplen. Mulig det er gammelt bilde og nye kommer til. Men om det er riktig og du står til høyre ,ed plenen til høyre for deg igjen, så står du jo nydelig plassert.
Hvis du går inn på Facebook siden til Circle K Gjøvik kan du se ett bilde av ladestasjonen og plassen rundt som dere diskuterer. Ladestasjonen har en parkeringsplass på hver side av seg.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

RJK

Har ikke FB, og det er som sagt 3 mulige stasjoner så en link til den siden hadde vært fint.


Takker på forhånd!


;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Toalmar

Sitat fra: RJK på lørdag 24. oktober 2020, klokken 09:58
Har ikke FB, og det er som sagt 3 mulige stasjoner så en link til den siden hadde vært fint.


Takker på forhånd!


;)
Jeg har heller ikke Facebook, men fant bilde på deres side uten tilgang. Det klarer nok du også om du vil.
Her er uansett linken til deres side. Forresten så er plasseringen og løsningen for denne ladestasjonen veldig brukervennlig. Har ikke selv brukt den ettersom jeg bor tett ved

https://nb-no.facebook.com/Mjosstranda
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

RJK

Tusen takk for link.


Da fikk jeg se bilde av lynladeren, og den står bokstavelig talt mellom to plasser, og ikke slik jeg først tenkte "oppå gresset" bak lukene. Den utelukker også muligheten for å parkere slik jeg først trodde. Og at Campingvogn/tilhenger stikker ut bak, vil således ikke være et reelt problem, om ikke vogna er kjempelang, da det er god plass bak. Dessuten ikke plassert i det mest travle området, så enda mindre grunn til at noen likevel skulle finne på å bli irritert.


Bildet/street view av stasjonen og området jeg fant Google Maps, viser det grønne skuret, men ikke denne laderen. Den må derfor ha kommet til i ettertid.



Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Toalmar

Sitat fra: RJK på søndag 25. oktober 2020, klokken 11:53
Bildet/street view av stasjonen og området jeg fant Google Maps, viser det grønne skuret, men ikke denne laderen. Den må derfor ha kommet til i ettertid.
Det stemmer fortreffelig  :+1:  Mener denne ble satt opp nå i vår en gang.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

automat

Kred til BKK for 12 stk 150kW/75kW ladeplasser ved Buskerud Storsenter. (6 doble ladere.) Fikk nesten følelsen av å være på en supercharger med Teslaen. Pluss for drive thru.

Kunne optimalt sett vært litt nærmere E134, og stusslig med andre tilbud på en søndag ettermiddag. Men nå lader Ioniq'en så fort, så jeg hadde knapt nok rukket å gå noe sted uansett.

Meget bra. Sånne store ladestasjoner ønsker jeg å se mer av.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

knute

Det er også 16 type 2-ladepunkter på samme plass, kanksje mest for de som har litt bedre tid når kjøpesenteret er åpent.
Jeg ser at Lars_F skrev at det er 20, men jeg teller bare 8 stolper med 2 uttak, og appen sier også 16.

En fossil stod på en av plassene når jeg var på besøk på lørdag, men det mangler en del oppmerking / skilting, så får håpe det løser seg etterhvert.

MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Lars_F

Sitat fra: knute på mandag 02. november 2020, klokken 06:47
Jeg ser at Lars_F skrev at det er 20, men jeg teller bare 8 stolper med 2 uttak, og appen sier også 16.

Vi bytter ut de 4 gratis laderne ved innkjørselen med samme type som på p-plassen i løpet av de nærmeste ukene, så da blir det 20 totalt AC ladere :D
Jobber med hurtiglading i Eviny

Lars_F

Ny BKK ladestasjon er nå kjørt i i gang ved Rykkinn Senter. Her har vi montert 3 stk. 150 kW lynladere og 2 stk. 50 kW hurtigladere. Fra før av har vi hatt 6 AC uttak i drift inne i parkeringshuset. Nå øker vi altså på med flere hurtig- og lynladere.

Ladestasjonen ligger noen minutter å kjøre på E16 fra Sandvika, avkjørsel mot  Lommedalen og deretter Fv160 mot Rykkinn. Totalt er det under 10 minutter å kjøre fra Sandvika. Laderne er tilgjengelig i appen BILKRAFT.
Jobber med hurtiglading i Eviny

jman76

Flott at BKK er offensive i utbyggingen.

Er Moelv/Biri på vurderingslista? Eventuelt Rudshøgda?

1000kwh

Kanskje skrevet allerede, men en ladestasjon er på tur opp ved Rema i Holmestrand (ved avkjørsel E18 sør)

Lars_F

Sitat fra: jman76 på tirsdag 03. november 2020, klokken 14:31
Flott at BKK er offensive i utbyggingen.

Er Moelv/Biri på vurderingslista? Eventuelt Rudshøgda?

Vi har flere ting på gang i traktene der. Nærmeste som allerede er i drift er Olrud noen km sør-øst for Rudshøgda.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Lars_F

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 03. november 2020, klokken 14:37
Kanskje skrevet allerede, men en ladestasjon er på tur opp ved Rema i Holmestrand (ved avkjørsel E18 sør)

Stemmer det. Planen er 2 stk. 150 kW lynladere, men først må trafo byttes. Akkurat når det skjer er ikke helt klart enda, så vi kjører i gang en lader denne uken på den effekten som er tilgjengelig og struper ned til 50 kW. Den andre settes i drift når trafo er byttet + at effekten justeres opp til 150 kW på den første. Vi regner med at alt er ferdig i løpet av noen uker.
Jobber med hurtiglading i Eviny

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA