Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Hans Inge Berg

Sitat fra: ApeX på mandag 01. juli 2019, klokken 18:41
Bilen mangler HomeLink. Det skal jeg kreve ettermontert vederlagsfritt. Uavhenging av om det sto spesifisert på nettsiden eller ikke, så var det inkludert på kjøpstidspunktet. Musk gikk ut etter dette og sa det ville fjernes fra premium i USA. Bilen ble vel produsert minst en måned før Musk nevnte dette på Twitter, og bilen ble bestilt 10 dager før innlegget. Blir spennende å se hvordan det går..


Ønsker gjerne å høre hvordan dette går. Hilsen homelink-laus

ApeX

Sitat fra: Hans Inge Berg på mandag 01. juli 2019, klokken 23:12
Sitat fra: ApeX på mandag 01. juli 2019, klokken 18:41
Bilen mangler HomeLink. Det skal jeg kreve ettermontert vederlagsfritt. Uavhenging av om det sto spesifisert på nettsiden eller ikke, så var det inkludert på kjøpstidspunktet. Musk gikk ut etter dette og sa det ville fjernes fra premium i USA. Bilen ble vel produsert minst en måned før Musk nevnte dette på Twitter, og bilen ble bestilt 10 dager før innlegget. Blir spennende å se hvordan det går..


Ønsker gjerne å høre hvordan dette går. Hilsen homelink-laus

Venter på tilbakemelding nå, kan oppdatere når jeg hører noe.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

123kris

#1532
Jeg hentet bil torsdag 28.06, og har homelink. Vin 333xxx. Merkelig at noen har, mens andre ikke på biler jeg antar er i samme produksjonsbatch.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

ApeX

Sitat fra: 123kris på tirsdag 02. juli 2019, klokken 09:00
Jeg hentet bil torsdag 28.06, og har homelink. Vin 333xxx. Merkelig at noen har, mens andre ikke på biler jeg antar er i samme produksjonsbatch.

Jeg hadde 342xxx, ikke så langt unna med andre ord. Hadde en kompis som hentet ut noen dager før, og han hadde også homelink. 
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

emurof

Sitat fra: ApeX på mandag 01. juli 2019, klokken 18:41Eneste som er litt irriterende er gammel software. Er på 2019.7.106. Etter hva jeg har lest meg frem til kan det tyde på HW3, som kan være positivt, men kjipt med manglende sentry mode.

Det er merkelig at det er så gammel software på biler som deles ut. Du kan få oppdatert til siste software med Sentry Mode, men mulig du må ringe og mase på Tesla om det.

Uansett, talentløst å levere ut biler med utdatert software. Hva tenker de på egentlig?

Elmo

Sitat fra: emurof på tirsdag 02. juli 2019, klokken 10:07
Sitat fra: ApeX på mandag 01. juli 2019, klokken 18:41
Uansett, talentløst å levere ut biler med utdatert software. Hva tenker de på egentlig?
Kan ikke forstå at det er noe å klage på. Hele systemet til Tesla er jo at oppdateringer kommer automagisk.
Det derimot vært som alle andre produsenter at man må på verksted for å få oppdatering så hadde det vært uholdbart.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

emurof

Men når de først leverer ut en ny bil så bør den også ha nyeste software. Det bør være unødvendig å vente i opptil flere uker på oppdateringer.

Noen av disse oppdateringene krever til og med at man står koblet til trådløst nettverk, og det er ikke alle som har det lett tilgjengelig for bilen.

Vw e up

Syntes Tesla bør ha skryt for leveringsdyktighet, og om ikke får bilen levert med siste software  h så får du starte, kjørt og mer til. 🚘👍🙂

CorsoDante

Hei Godtfolk!

Kjapt spørsmål ifm. overlevering av en inventory-bil;

Jeg har mottatt VIN og en faktura pålydende noen lakser. Her er det oppgitt en overleveringsdato, men forstår det slik at denne bare er veiledende. Dessuten er datoen allerede passert (sikkert pga. inventory-bil)...

Ser at fakturaen innholder følgende;

''Betalingsbetingelser: Betal i sin helhet, eller etter avtalt egenkapital dersom finansiering, 7 dager før utlevering''

Spørsmålet blir; Ved ''kontantoppgjør'' (ingen finansieringsinstituasjon involvert), behøver man å betale faktura *før* overlevering? Med andre ord; Vil Tesla holde tilbake en konkret overleveringsdato til faktura er betalt, eller kan man vente med å betale til overleveringsdagen (man blir gitt en dag for overlevering okke som)?

Kjenner jeg er en smule reservert ift. det å skyfle flere hundre tusen kroner til Tesla i forkant, med henblikk mot enkelte av overleveringshistoriene her.
TM3P "FSD"

ElekTore

Sitat fra: CorsoDante på tirsdag 02. juli 2019, klokken 15:26
Hei Godtfolk!

Kjapt spørsmål ifm. overlevering av en inventory-bil;

Jeg har mottatt VIN og en faktura pålydende noen lakser. Her er det oppgitt en overleveringsdato, men forstår det slik at denne bare er veiledende. Dessuten er datoen allerede passert (sikkert pga. inventory-bil)...

Ser at fakturaen innholder følgende;

''Betalingsbetingelser: Betal i sin helhet, eller etter avtalt egenkapital dersom finansiering, 7 dager før utlevering''

Spørsmålet blir; Ved ''kontantoppgjør'' (ingen finansieringsinstituasjon involvert), behøver man å betale faktura *før* overlevering? Med andre ord; Vil Tesla holde tilbake en konkret overleveringsdato til faktura er betalt, eller kan man vente med å betale til overleveringsdagen (man blir gitt en dag for overlevering okke som)?

Kjenner jeg er en smule reservert ift. det å skyfle flere hundre tusen kroner til Tesla i forkant, med henblikk mot enkelte av overleveringshistoriene her.

Jeg venter på refusjon av 35% egenkapital da jeg valgte å ikke ta imot bil pga mangler. Selv vil jeg prøve å få se bil før jeg betaler igjen, da refusjon tar 1-2 mnd ble jeg fortalt.
Så klart er jeg en av få uheldige, men andelen uheldige er kanskje høyere hos Tesla enn hos andre om vi skal tro forbrukerundersøkelsene.

Elmo

Sitat fra: emurof på tirsdag 02. juli 2019, klokken 14:55
Noen av disse oppdateringene krever til og med at man står koblet til trådløst nettverk, og det er ikke alle som har det lett tilgjengelig for bilen.
NEI. Alle SW oppdateringer kommer over mobilnettet hvis du bare gidder å vente lenge nok. Kartoppdateringer derimot tror jeg krever wifi.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

CorsoDante

Sitat fra: ElekTore på tirsdag 02. juli 2019, klokken 15:46
Sitat fra: CorsoDante på tirsdag 02. juli 2019, klokken 15:26
Hei Godtfolk!

Kjapt spørsmål ifm. overlevering av en inventory-bil;

Jeg har mottatt VIN og en faktura pålydende noen lakser. Her er det oppgitt en overleveringsdato, men forstår det slik at denne bare er veiledende. Dessuten er datoen allerede passert (sikkert pga. inventory-bil)...

Ser at fakturaen innholder følgende;

''Betalingsbetingelser: Betal i sin helhet, eller etter avtalt egenkapital dersom finansiering, 7 dager før utlevering''

Spørsmålet blir; Ved ''kontantoppgjør'' (ingen finansieringsinstituasjon involvert), behøver man å betale faktura *før* overlevering? Med andre ord; Vil Tesla holde tilbake en konkret overleveringsdato til faktura er betalt, eller kan man vente med å betale til overleveringsdagen (man blir gitt en dag for overlevering okke som)?

Kjenner jeg er en smule reservert ift. det å skyfle flere hundre tusen kroner til Tesla i forkant, med henblikk mot enkelte av overleveringshistoriene her.

Jeg venter på refusjon av 35% egenkapital da jeg valgte å ikke ta imot bil pga mangler. Selv vil jeg prøve å få se bil før jeg betaler igjen, da refusjon tar 1-2 mnd ble jeg fortalt.
Så klart er jeg en av få uheldige, men andelen uheldige er kanskje høyere hos Tesla enn hos andre om vi skal tro forbrukerundersøkelsene.

Ja, kjedelig sak, håper det ordner seg. Dette svarer samtidig ikke på spørsmålet; ''Ved ''kontantoppgjør'' (ingen finansieringsinstituasjon involvert), behøver man å betale faktura *før* overlevering? Med andre ord; Vil Tesla holde tilbake en konkret overleveringsdato til faktura er betalt, eller kan man vente med å betale til overleveringsdagen (man blir gitt en dag for overlevering okke som)? ''

Skulle gjerne hørt med Tesla, men kommer ikke gjennom pr. telefon. Mulig jeg stikker innom SC senere i dag, kanskje de vet noe der.
TM3P "FSD"

ElekTore

Sitat fra: CorsoDante på onsdag 03. juli 2019, klokken 09:05
Sitat fra: ElekTore på tirsdag 02. juli 2019, klokken 15:46
Sitat fra: CorsoDante på tirsdag 02. juli 2019, klokken 15:26
Hei Godtfolk!

Kjapt spørsmål ifm. overlevering av en inventory-bil;

Jeg har mottatt VIN og en faktura pålydende noen lakser. Her er det oppgitt en overleveringsdato, men forstår det slik at denne bare er veiledende. Dessuten er datoen allerede passert (sikkert pga. inventory-bil)...

Ser at fakturaen innholder følgende;

''Betalingsbetingelser: Betal i sin helhet, eller etter avtalt egenkapital dersom finansiering, 7 dager før utlevering''

Spørsmålet blir; Ved ''kontantoppgjør'' (ingen finansieringsinstituasjon involvert), behøver man å betale faktura *før* overlevering? Med andre ord; Vil Tesla holde tilbake en konkret overleveringsdato til faktura er betalt, eller kan man vente med å betale til overleveringsdagen (man blir gitt en dag for overlevering okke som)?

Kjenner jeg er en smule reservert ift. det å skyfle flere hundre tusen kroner til Tesla i forkant, med henblikk mot enkelte av overleveringshistoriene her.

Jeg venter på refusjon av 35% egenkapital da jeg valgte å ikke ta imot bil pga mangler. Selv vil jeg prøve å få se bil før jeg betaler igjen, da refusjon tar 1-2 mnd ble jeg fortalt.
Så klart er jeg en av få uheldige, men andelen uheldige er kanskje høyere hos Tesla enn hos andre om vi skal tro forbrukerundersøkelsene.

Ja, kjedelig sak, håper det ordner seg. Dette svarer samtidig ikke på spørsmålet; ''Ved ''kontantoppgjør'' (ingen finansieringsinstituasjon involvert), behøver man å betale faktura *før* overlevering? Med andre ord; Vil Tesla holde tilbake en konkret overleveringsdato til faktura er betalt, eller kan man vente med å betale til overleveringsdagen (man blir gitt en dag for overlevering okke som)? ''

Skulle gjerne hørt med Tesla, men kommer ikke gjennom pr. telefon. Mulig jeg stikker innom SC senere i dag, kanskje de vet noe der.

Glemte å få med den biten. Jeg ble oppringt og bedt om å betale inn og sende kvittering til delivery dagen før. En av selgerne jeg snakket med i forkant nevnte at selv om beløpet skulle være innbetalt på forhånd så pleide det å ordne seg om en betalte i nettbanken med dem som vitne ved utlevering. Jeg ville sjekket med dem der du skal hente om de godtar det, og også sjekke med banken om en betaling blir låst med en gang eller om den kan kanselleres. Tidligere var eks. Skandia anken slik at en betaling ikke ble låst men kunne slettes før neste dag, i slikt tilfelle vil det være mer utrygt for selger om betalingen faktisk gjennomføres. Jeg vil prøve meg på betaling med nettbank på stedet.

ElekTore

...dette var i Sandnes. De virker velvillige der i hvert fall.

Ropepåelgen

Sitat fra: CorsoDante på onsdag 03. juli 2019, klokken 09:05
Sitat fra: ElekTore på tirsdag 02. juli 2019, klokken 15:46
Sitat fra: CorsoDante på tirsdag 02. juli 2019, klokken 15:26
Hei Godtfolk!

Kjapt spørsmål ifm. overlevering av en inventory-bil;

Jeg har mottatt VIN og en faktura pålydende noen lakser. Her er det oppgitt en overleveringsdato, men forstår det slik at denne bare er veiledende. Dessuten er datoen allerede passert (sikkert pga. inventory-bil)...

Ser at fakturaen innholder følgende;

''Betalingsbetingelser: Betal i sin helhet, eller etter avtalt egenkapital dersom finansiering, 7 dager før utlevering''

Spørsmålet blir; Ved ''kontantoppgjør'' (ingen finansieringsinstituasjon involvert), behøver man å betale faktura *før* overlevering? Med andre ord; Vil Tesla holde tilbake en konkret overleveringsdato til faktura er betalt, eller kan man vente med å betale til overleveringsdagen (man blir gitt en dag for overlevering okke som)?

Kjenner jeg er en smule reservert ift. det å skyfle flere hundre tusen kroner til Tesla i forkant, med henblikk mot enkelte av overleveringshistoriene her.

Jeg venter på refusjon av 35% egenkapital da jeg valgte å ikke ta imot bil pga mangler. Selv vil jeg prøve å få se bil før jeg betaler igjen, da refusjon tar 1-2 mnd ble jeg fortalt.
Så klart er jeg en av få uheldige, men andelen uheldige er kanskje høyere hos Tesla enn hos andre om vi skal tro forbrukerundersøkelsene.

Ja, kjedelig sak, håper det ordner seg. Dette svarer samtidig ikke på spørsmålet; ''Ved ''kontantoppgjør'' (ingen finansieringsinstituasjon involvert), behøver man å betale faktura *før* overlevering? Med andre ord; Vil Tesla holde tilbake en konkret overleveringsdato til faktura er betalt, eller kan man vente med å betale til overleveringsdagen (man blir gitt en dag for overlevering okke som)? ''

Skulle gjerne hørt med Tesla, men kommer ikke gjennom pr. telefon. Mulig jeg stikker innom SC senere i dag, kanskje de vet noe der.
Ingen problem.
Har betalt for 2 Tesla med mobilbank ved ankomst. Kvittering pdf sendes til eposten deliveryno, samme som du fikk mail fra i forkant. Mulig ikke alle mobilbanker støtter kvittering før betalingen er bokført, men Sbanken løser det smidig så bruk evt de.
Fordelen med å betale når du ankommer er at du får tilbakemelding på at alt annet er i orden før du betaler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA