Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Arne1 på fredag 28. juni 2019, klokken 14:41
Sitat fra: knut.aulie på fredag 28. juni 2019, klokken 14:38
Sitat fra: Arne1 på fredag 28. juni 2019, klokken 14:34
Får man kjøpt EVSE noen annen plass? Ser for meg det tar lang tid å få kabler fra Tesla..
Du får det men du mister mye funksjonalitet. Du vil antagelig ikke få mer en. 8-10 amp og Tesla sin har knapp som løsner plugg og åpner luke.
Dyre er de også.

OK. Tenker bare på hvis man skal på hyttetur uten ladere i nærheten f.eks. Hvor får man kjøpt? Link?
Ville heller prøvd å låne fra noen.

Skal du kjøpe noe er vel Juice booster 2 noe av det beste og mest fleksible men koster over 10k kr.

Elbilhjelpen
Har utvalg på diverse

https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/ladekabler

Arne1

Sitat fra: knut.aulie på fredag 28. juni 2019, klokken 15:32
Sitat fra: Arne1 på fredag 28. juni 2019, klokken 14:41
Sitat fra: knut.aulie på fredag 28. juni 2019, klokken 14:38
Sitat fra: Arne1 på fredag 28. juni 2019, klokken 14:34
Får man kjøpt EVSE noen annen plass? Ser for meg det tar lang tid å få kabler fra Tesla..
Du får det men du mister mye funksjonalitet. Du vil antagelig ikke få mer en. 8-10 amp og Tesla sin har knapp som løsner plugg og åpner luke.
Dyre er de også.

OK. Tenker bare på hvis man skal på hyttetur uten ladere i nærheten f.eks. Hvor får man kjøpt? Link?
Ville heller prøvd å låne fra noen.

Skal du kjøpe noe er vel Juice booster 2 noe av det beste og mest fleksible men koster over 10k kr.

Elbilhjelpen
Har utvalg på diverse

https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/ladekabler

Ok, takk for svar!

Har fått mail om at bilen er registrert osv, og har som sagt utlevering i Lillestrøm i morgen. Men, når jeg går inn på statens vegvesen for å finne informasjon om bilen så står det "registrert i distrikt: Trondheim"

Jeg hadde i utgangspunktet utlevering i Trondheim, men ble byttet til Lillestrøm. Flyr nedover i kveld.
Men kan det ha seg at bilen er i Trondheim likevel? På my tesla står det at utlevering er i Lillestrøm også.. Har det bare med at jeg bor på Røros og at det derfor er Trondheim som står på nettsidene til vegvesenet?

Bare redd for en lang bomtur til Lillestrøm i morgen og at bilen står i Trondheim 😅

stefse

Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Arne1

Sitat fra: stefse på fredag 28. juni 2019, klokken 18:46
Telefonen er oppfunnet  ;)

Ja, men når man sitter i kø i to timer for så å bli brutt. Og når man så etterpå sitter så lenge i kø at de stenger linjene. Da tenkte jeg bare å høre om noen her visste noe da vettu 👍

Toalmar

Sitat fra: Arne1 på fredag 28. juni 2019, klokken 17:21
Har fått mail om at bilen er registrert osv, og har som sagt utlevering i Lillestrøm i morgen. Men, når jeg går inn på statens vegvesen for å finne informasjon om bilen så står det "registrert i distrikt: Trondheim"
Det er nok fordi du bor i eller området rundt Trondheim.
God tur til Lillestrøm og gled deg til kjøreturen hjemover  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Arne1

Sitat fra: Toalmar på lørdag 29. juni 2019, klokken 00:04
Sitat fra: Arne1 på fredag 28. juni 2019, klokken 17:21
Har fått mail om at bilen er registrert osv, og har som sagt utlevering i Lillestrøm i morgen. Men, når jeg går inn på statens vegvesen for å finne informasjon om bilen så står det "registrert i distrikt: Trondheim"
Det er nok fordi du bor i eller området rundt Trondheim.
God tur til Lillestrøm og gled deg til kjøreturen hjemover  :+1:

Takk for det 😊
Fått melding nå om at levering er utsatt til kl19 i morgen, så håper det går..

Elmo

Sitat fra: Arne1 på fredag 28. juni 2019, klokken 18:55
Sitat fra: stefse på fredag 28. juni 2019, klokken 18:46
Telefonen er oppfunnet  ;)

Ja, men når man sitter i kø i to timer for så å bli brutt. Og når man så etterpå sitter så lenge i kø at de stenger linjene. Da tenkte jeg bare å høre om noen her visste noe da vettu 👍
Chat'en de har startet fungerer veldig bra
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Kiuhek

Nå sitter jeg i Tesla i Lillestrøm. Har kommet veldig tidlig, men ser ut at levering blir forsinket...

gigafactory

Sitat fra: Kiuhek på lørdag 29. juni 2019, klokken 13:16
Nå sitter jeg i Tesla i Lillestrøm. Har kommet veldig tidlig, men ser ut at levering blir forsinket...

Sitter du der fortsatt?

Daniel_0007

Flere som har merka at ved ny bestilling så er det levering august som står uansett hva man velger så er bare å anta er det kommer veldig lite biler i juli, akuratt som antatt da de pleier å produsere mest for hjemmemarkedet første måned i hvert kvartal.
Model 3 2019 LR Rwd

emurof

Sitat fra: Arne1 på torsdag 20. juni 2019, klokken 20:13Et par dager gikk, så ringte jeg kundeservice for å høre om de hadde en dato i neste uke til meg. De kunne da fortelle at bilen ikke er i Norge, og at levering ville bli ganske langt ut i juli.

Dette er veldig rart, siden de sitter med inventory, og de siste dagene nå så har de solgt inventory-biler med flere titusener i rabatt.

Hvordan kan de da påstå at du ikke kan få før ut i juli? Spesiell konfigurasjon som de ikke har som inventory?

emurof

Sitat fra: mreinha på torsdag 20. juni 2019, klokken 22:46
@Bno; Det er NEPPE de samme menneskene som lager spill til Teslaen som står for verken kvaliteten til karosseriet eller videreutvikling av FSD, heldigvis!

Men de velger å bruke penger på utviklere som lager spill. Penger de kunne ha brukt til noe annet (f.eks. bedre byggekvalitet).

DagfinnN

Sitat fra: emurof på søndag 30. juni 2019, klokken 22:48
Sitat fra: mreinha på torsdag 20. juni 2019, klokken 22:46
@Bno; Det er NEPPE de samme menneskene som lager spill til Teslaen som står for verken kvaliteten til karosseriet eller videreutvikling av FSD, heldigvis!

Men de velger å bruke penger på utviklere som lager spill. Penger de kunne ha brukt til noe annet (f.eks. bedre byggekvalitet).
Ja - jeg skjønner overhodet ikke hvorfor verden ikke tenker som jeg - da hadde det blitt bra da.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

ApeX

Hadde utlevering i Lillestrøm kl. 11 på lørdag. Møtte opp et kvarter før tiden og fant meg til rette i venteområdet. Rundt halv tolv kom «min» utleveringsspesialist, eller hva det nå enn er Tesla kaller dem, og meldte fra om at bilen var en halvtime forsinket. Den var til klargjøring. Greit nok, jeg skulle kjøre hjem til Bergen men hadde ikke dårlig tid. Etter en time kom melding om ny forsinkelse, den var til polering nå. Etter enda en time var bilen klar.

Skal ærlig innrømme at jeg var rimelig spent når jeg ble geleidet inn i hallen. Dette er ikke min første Tesla, og jeg vet det slurves med klargjøring. I tillegg skulle jeg hente ut bil midt i rushet. Så raskt over bilen og kunne ikke se noen store feil. Lyset i utleveringshallen var imidlertid sjanseløst når det kom til å sjekke lakken. Siden jeg ikke fant noen store mangler signerte jeg på bilen og kjørte den ut på p-plassen rett utenfor, så jeg kunne sjekke i sola.

Tok ikke veldig lang tid før man kunne påpeke swirls både her og der, og et par mindre lakkskader. Det var altså overhodet ingen krise. Dokumentere det jeg fant med bilder og skal fyre det avgårde til Tesla, så blir det nok ordnet.

Innvendig så jeg ingen ting umiddelbart, men har i ettertid oppdaget at nakkestøtten på førersiden ikke er helt «flush» med resten av setet, det er en glippe mellom nakkestøtten og setet som er synlig når man sitter i baksetet. Utover at OCd'en får kjørt seg litt er det ingen krise. I tillegg er det like «spor» i nakkestøttene bak. Tror det kom av at beltene bak av en eller annen grunn var lagt over feil side av nakkestøtten. Heller ingen store krise, ser symmetrisk ut i alle fall.

Bilen mangler HomeLink. Det skal jeg kreve ettermontert vederlagsfritt. Uavhenging av om det sto spesifisert på nettsiden eller ikke, så var det inkludert på kjøpstidspunktet. Musk gikk ut etter dette og sa det ville fjernes fra premium i USA. Bilen ble vel produsert minst en måned før Musk nevnte dette på Twitter, og bilen ble bestilt 10 dager før innlegget. Blir spennende å se hvordan det går..

Ellers så bilen bra ut. Fikk med begge ladekablene og startpakken til elbilforeningen. Etter utlevering var det rett på roadtrip til Bergen. Herlig å kunne kjøre en langtur rett etter man har fått ny bil!

Eneste som er litt irriterende er gammel software. Er på 2019.7.106. Etter hva jeg har lest meg frem til kan det tyde på HW3, som kan være positivt, men kjipt med manglende sentry mode.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

siljan

Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 30. juni 2019, klokken 21:36
Flere som har merka at ved ny bestilling så er det levering august som står uansett hva man velger så er bare å anta er det kommer veldig lite biler i juli, akuratt som antatt da de pleier å produsere mest for hjemmemarkedet første måned i hvert kvartal.
Jeg tror dog heller ikke august er riktig heller jeg da, tror ikke man får bil før i midten av september.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA