Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Langangen

Sitat fra: Spinner på onsdag 20. mars 2019, klokken 00:50
Sitat fra: Langangen på tirsdag 19. mars 2019, klokken 22:41Problemet til Tesla er jo at kanskje 5000 har bestillt bil i desember, alle kan jo ikke få bilen samtidig. Man må bare smøre seg med tolmodighet :)
Sant nok, men de ~5000 bør da også få prioritet, og ikke se at Tesla leverer ut identiske biler til andre uten reservasjon som bestilte i februar før de selv i det hele tatt har fått en tlf fra de ::)

Sant det, litt kjedelig å se. Men dette kan jo da være en bil som nesten var klar for levering og så fant personen ut at han ikke hadde råd allikevel eller ikke fikk lån. Det er sikkert mange av dem og det er jo ikke noe som blir lagt ut her. Jeg er enig i at det er litt kaotiske tilstander ved utleveringer, men dette kunne Tesla fikset med å kun levere ut for.eks 500 biler i mnd.  :)
Model 3 2021 Sr+
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

Inop

Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

teslapower

TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

Skvulp

Fikk epost og sms om at min model 3 er blitt midlertidig booket den 22..03 kl 19. lillestrøm
Midlertidig hvordan forholder man seg til det?
Får man en bekreftelse imorgen eller på fredag?
Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

torjze

Sitat fra: Skvulp på onsdag 20. mars 2019, klokken 14:39
Fikk epost og sms om at min model 3 er blitt midlertidig booket den 22..03 kl 19. lillestrøm
Midlertidig hvordan forholder man seg til det?
Får man en bekreftelse imorgen eller på fredag?

Er det kommet opp på min side hos Tesla?

Skvulp

Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

hobbybonden

Sitat fra: torjze på onsdag 20. mars 2019, klokken 15:45
Sitat fra: Skvulp på onsdag 20. mars 2019, klokken 14:51
Ja

Jeg ville forholdt meg til det.

Jeg fikk også en SMS og epost i dag med leveringsdato fredag 22.mars hvor det står at den er "midlertidig booket" (ifølge SMS). I  eposten er vel ikke "midlertidig" brukt som begrep.

Det som er en smule pussig er at levering på Final Invoice (1&2) er Kristiansand,mens  det nå står Lillestrøm.

Og har ikke fått tak i noen hos Tesla ennå, så foreløpig aner jeg ikke om jeg skal til Lillestrøm eller om det bare er en ny "tullesms"  :-/ 

skysurfer

Jeg fikk besksjed om at bilen stod på Lillestrøm. Skulle egentlig vært Kristiansand. Hvis du ikke henter den på Lillestrøm så ender du opp som meg, kastet ut av «køen».
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Magnus Hansen

Bra situasjon å være i for tesla når de kan få kundene til å reise land og strand rundt på kort varsel for å få plukket opp en bil de har brukt en halv million på  :o

hobbybonden

Sitat fra: meiniac på onsdag 20. mars 2019, klokken 17:54
Jeg fikk besksjed om at bilen stod på Lillestrøm. Skulle egentlig vært Kristiansand. Hvis du ikke henter den på Lillestrøm så ender du opp som meg, kastet ut av «køen».

Takk for info! Jeg fikk aldri tak i noen på telefon i dag så får prøve igjen i morgen.  Jeg har sett postene dine, men fant ikke noe om hva som ble enden på visa for din del. Rakk du det ikke eller dropper du å reise til Lillestrøm?

Ser for meg at jeg får skynde meg å få overført egenkapitalen og ta turen.

hobbybonden

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 20. mars 2019, klokken 18:01
Bra situasjon å være i for tesla når de kan få kundene til å reise land og strand rundt på kort varsel for å få plukket opp en bil de har brukt en halv million på  :o

Så sant... Jeg blir nesten litt flau over at jeg faktisk tenker å gjøre nettopp det :/

HermanGatevold

Hentet bilen istad. Gikk veldig raskt (litt for fort igrunn). Fant ingen feil på bilen. Alt ser veldig bra ut så langt. Ingen ulyder eller støy i høy hastighet. Lader med 120 kW på supercharger

Counterpointer

Sitat fra: HermanGatevold på onsdag 20. mars 2019, klokken 19:27
Hentet bilen istad. Gikk veldig raskt (litt for fort igrunn). Fant ingen feil på bilen. Alt ser veldig bra ut så langt. Ingen ulyder eller støy i høy hastighet. Lader med 120 kW på supercharger
Gratulerer
120 kW ? Fikk du bilen med lav SoC, eller er det langt hjem?

HermanGatevold

Ja den hadde bare 250 km igjen på batteriet. Ladet i Holmestrand

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA