Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

asbkar

Sitat fra: kristtorp på onsdag 13. mars 2019, klokken 15:11
Er det noen som har sett en trend på når man får varsel om utlevering av bil?
Har bestilt med levering på Lillestrøm.
Jeg fikk beskjed på mandag 11/3 om utlevering på fredag 15/3. Estimat i FI er 21/3, tidligere SMS sa 14/3-27/3.
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

bno

Sitat fra: N0ya på onsdag 13. mars 2019, klokken 12:49
Jeg kansellerte LR ved å sende e-post til DeliveryNO@tesla.com. Ble forespeilet 6-8 uker "behandlingstid". Om dette ble påvirket av at jeg re-bestillte TM3P kort tid etter, vites ikke.

OK, tusen takk for info  :D

kristtorp

Sitat fra: asbkar på onsdag 13. mars 2019, klokken 15:13
Sitat fra: kristtorp på onsdag 13. mars 2019, klokken 15:11
Er det noen som har sett en trend på når man får varsel om utlevering av bil?
Har bestilt med levering på Lillestrøm.
Jeg fikk beskjed på mandag 11/3 om utlevering på fredag 15/3. Estimat i FI er 21/3, tidligere SMS sa 14/3-27/3.

Takk, jeg venter fortsatt på FI. Pleier man å få FI før man får SMS/epost om utlevering?

NoAmericano

Sitat fra: asbkar på onsdag 13. mars 2019, klokken 15:13
Sitat fra: kristtorp på onsdag 13. mars 2019, klokken 15:11
Er det noen som har sett en trend på når man får varsel om utlevering av bil?
Har bestilt med levering på Lillestrøm.
Jeg fikk beskjed på mandag 11/3 om utlevering på fredag 15/3. Estimat i FI er 21/3, tidligere SMS sa 14/3-27/3.
Akkurat det samme her, men jeg fikk nettopp beskjed om at min levering var blitt utsatt til 23/3  :(

ThomasBN

Sitat fra: kristtorp på onsdag 13. mars 2019, klokken 15:39
Sitat fra: asbkar på onsdag 13. mars 2019, klokken 15:13
Sitat fra: kristtorp på onsdag 13. mars 2019, klokken 15:11
Er det noen som har sett en trend på når man får varsel om utlevering av bil?
Har bestilt med levering på Lillestrøm.
Jeg fikk beskjed på mandag 11/3 om utlevering på fredag 15/3. Estimat i FI er 21/3, tidligere SMS sa 14/3-27/3.



Takk, jeg venter fortsatt på FI. Pleier man å få FI før man får SMS/epost om utlevering?

Fikk bilen utlevert på lørdag 9. mars i Bergen, fortsatt ikke mottatt korrekt FI på tesla.com. Vi beregnet bare 35% EK selv og betalte basert på betalingsinfo i en gammel FI (som ble nøytralisert av en kreditnota). Fulgte med jevnlig på https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop%2Bog%2Bsalg/kjøretøyopplysninger med full VIN (fra gammel FI) og fant reg.nr der dagen før utlevering. Ringte direkte til DNB og fikk lagt inn reg.nr og deretter ble pantedokument klargjort umiddelbart for signatur med bankid.

torjze

Sitat fra: ThomasBN på onsdag 13. mars 2019, klokken 18:08
Sitat fra: kristtorp på onsdag 13. mars 2019, klokken 15:39
Sitat fra: asbkar på onsdag 13. mars 2019, klokken 15:13
Sitat fra: kristtorp på onsdag 13. mars 2019, klokken 15:11
Er det noen som har sett en trend på når man får varsel om utlevering av bil?
Har bestilt med levering på Lillestrøm.
Jeg fikk beskjed på mandag 11/3 om utlevering på fredag 15/3. Estimat i FI er 21/3, tidligere SMS sa 14/3-27/3.



Takk, jeg venter fortsatt på FI. Pleier man å få FI før man får SMS/epost om utlevering?

Fikk bilen utlevert på lørdag 9. mars i Bergen, fortsatt ikke mottatt korrekt FI på tesla.com. Vi beregnet bare 35% EK selv og betalte basert på betalingsinfo i en gammel FI (som ble nøytralisert av en kreditnota). Fulgte med jevnlig på https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop%2Bog%2Bsalg/kjøretøyopplysninger med full VIN (fra gammel FI) og fant reg.nr der dagen før utlevering. Ringte direkte til DNB og fikk lagt inn reg.nr og deretter ble pantedokument klargjort umiddelbart for signatur med bankid.

Hva betyr «Credit Note» egentlig? Fikk en sånn i dag med samme VIN som på FI. Ikke fått bil enda.

Inop

Credit note er kreditnota. Når man fakturerer feil lager man en tilsvarende kreditnota som nuller ut fakturaen i regnskapet.

Sent fra min CMR-W09 via Tapatalk

Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

torjze

Sitat fra: Inop på onsdag 13. mars 2019, klokken 19:56
Credit note er kreditnota. Når man fakturerer feil lager man en tilsvarende kreditnota som nuller ut fakturaen i regnskapet.

Sent fra min CMR-W09 via Tapatalk

Ok. Hvilken praktisk betydning har det for meg som kunde? Får jeg ny faktura? Er det bare rot hos Tesla? Får jeg ny VIN? Kan det ha med fsd/autopilot å gjøre?

Inop

Mest sannsynlig får du en ny og "riktig" faktura snart. Hvis du ikke får det er egentlig den fakturaen som ble kreditert kansellert eller ugyldig.

Sent fra min CMR-W09 via Tapatalk

Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

GL1

Fikk i dag levert bilen ved Lillestrøm. Ikke veldig imponerende å måtte vente nesten 4(!) timer fra vår avtale kl. 16:00....

Men bilen virker bra, trenger nok litt tilvenning, da jeg aldri har kjørt elektrisk før...
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

larsbanan89

Er det vanlig at det står en estimert leveringsdato i FI?
Fikk min FI nå - men står ingen lev. dato der.

Men får vel en sms eller telefon snart nok :D

ganton

Sitat fra: GL1 på onsdag 13. mars 2019, klokken 22:47
Fikk i dag levert bilen ved Lillestrøm. Ikke veldig imponerende å måtte vente nesten 4(!) timer fra vår avtale kl. 16:00....

Men bilen virker bra, trenger nok litt tilvenning, da jeg aldri har kjørt elektrisk før...
Imponerende. Jeg hadde dratt hjem for lenge siden.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Toalmar

Sitat fra: GL1 på onsdag 13. mars 2019, klokken 22:47
Fikk i dag levert bilen ved Lillestrøm. Ikke veldig imponerende å måtte vente nesten 4(!) timer fra vår avtale kl. 16:00....
Det var jammen lenge, fikk du noen begrunnelse?
skal selv hente bil der på fredag.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Solheim

Sitat fra: larsbanan89 på onsdag 13. mars 2019, klokken 22:51
Er det vanlig at det står en estimert leveringsdato i FI?
Fikk min FI nå - men står ingen lev. dato der.

Men får vel en sms eller telefon snart nok :D

Fikk også min FI nå i kveld, men ingen dato. De hadde også prøvd å ringe meg tidligere men kunne ikke svare, så var det jo umulig å ringe opp igjen.

GL1

Sitat fra: ganton på onsdag 13. mars 2019, klokken 22:52
Sitat fra: GL1 på onsdag 13. mars 2019, klokken 22:47
Fikk i dag levert bilen ved Lillestrøm. Ikke veldig imponerende å måtte vente nesten 4(!) timer fra vår avtale kl. 16:00....

Men bilen virker bra, trenger nok litt tilvenning, da jeg aldri har kjørt elektrisk før...
Imponerende. Jeg hadde dratt hjem for lenge siden.
Ser den. Vi fikk beskjed når vi registrerte vår ankomst at det ville bli forsinkelse, så tenkte ok, får ha litt tålmodighet. Kanskje min feil at jeg ikke etterspurte hvordan det lå an før det var gått nesten 2,5 timer, for da ble det klart at vi hadde "falt ut av systemet"... Da tok de tak i det, men tok litt tid før de fant ut av det.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA